Duna Autó Zrt.

Legendás szériák – Opel Ascona A/B

Erős, robosztus, mutatós, a  hetvenes-nyolcvanas évek egyik kedvelt darabja volt az Opel Ascona, mely sportosságának köszönhetően hamar utat talált a középosztály szívéhez. Na persze nem nálunk, itt még jó pár évig csak vágyálom volt az Ascona, aztán a kilencvenes években kissé megszaporodtak, mára pedig eltűntek, kár értük. A C-modellnek külön cikket szentelünk.

Opel_Ascona_Coupe_1970

Az Opelnél a hetvenes évek elején a Kadett megújítása lett volna a fő feladat, ám az újonnan elkészült, következő generációs modell a vártnál masszívabb és sportosabb is lett, a Kadett eladási adatai pedig még rendben voltak, így az Opel úgy döntött, hogy eggyel magasabb kategóriában, Ascona néven indítják el a Rüsselheimben debütáló típust.

Ez jó döntésnek bizonyult, hiszen a Ford Taunus konkurenciájaként piacra dobott Ascona kellemes sikereket ért el szerte a kontinensen. A motorválaszték széles volt, mindenki megtalálta a saját vérmérsékletéhez illő modellt, 1.2-1.9 literes, 60-90 lóerős Asconákból közel hétszázezer darabot sikerült eladni, megbízható, strapabíró autóként vonult be a köztudatba. A kétajtós, négyajtós és kombi kivitelben is gyártott Opelből az Egyesült Államokba is jutott, az 1900 néven futó típus a legnagyobb, 1.9-es motort kapta. A ralipályákon is bizonyítottak az átépített változatával, mely az SR jelölést kapta, 125 lóerős motorjával meggyőző teljesítményt nyújtott. Az „A” Asconát végül 1975-ben nyugdíjazták.

ascona400

Nem kellett sokat várni az utódra, már ebben az évben bemutatkozott a Frankfurt Motorshow-n a B-széria. A számítógépek segítségével tervezett autó modernebb képet kapott, mint elődje, kombi változatban azonban nem gyártották. Volt helyette a már megszokott 2 és 4 ajtós szedán, valamint a Manta néven futó legendás coupé. A motorpaletta a kezdetekben változatlan maradt, 1978-ban cserélték le a legnagyobb, 1.9-es erőforrást 100, illetve 110 lovas kétliteresre, sőt később még egy 2.1-es dízel is helyet kapott a kínálatban. Az új Ascona hatalmas sikert aratott, 1.200.000 darab készült belőle, Belgiumban Vauxhall Cavalier néven gyártották őket, ezek az Egyesült Királyság piacára kerültek. A 2.4 literes, 144 lovas raliváltozat részt vett az 1982-es világbajnokságon, Walter Röhrl pedig be is húzta vele a bajnoki címet.

Folytatása következik!

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

motortisztítás
Cimkék
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet

Close
Back to top button
Close