fbpx

KIA Picanto GT Line (79 MPI) teszt – Kicsi a bors, de erős is?

Manapság megszokott trend az, hogy az autógyártók egyre nagyobb autókat dobnak piacra, a miniautók pedig ennek hatására szép lassan a háttérbe szorulnak.

A KIA azon gyártók egyike, aki képviseli még magát ebben a kategóriában is, mégpedig a Picantóval. Ez a városi kisautó csupán 3,6 méter hosszú, így nagyon könnyű vele manőverezni és parkolni. Az első generációs Picantót 2003-ban mutatták be, a legfrissebb modell pedig már a harmadik generáció második frissítése. Kíváncsian vártam, hogy kipróbálhassam, mit is tud ez a kis városi cirkáló.

blank

A KIA Picanto GT Line (79 MPI) külseje

A kis Picanto le sem tagadhatja nagyobb testvéreit, ugyanis szemből nézve hasonló vonalakat lehet rajta felfedezni, mint például az EV9-en, a Sorentón, vagy az EV3-on. A LED-es fényszórók és a szintén LED-es nappali menetfények mellett a két lámpatestet is összeköti egy fénycsík, ami optikailag növeli szemből a kicsi kocsit. A tesztautó Adventurous Green (kalandos zöld) színben pompázott, ami kifejezetten jól állt neki, ráadásul a kosz sem látszik meg annyira rajta. A GT-Line felszereltséghez rendelhető 16 colos könnyűfém felni, ami szintén sokat dob az autó összképén. A hátsó LED fényszórók is látványosra sikerültek, a cápauszony antenna és a diffúzor pedig sportos külsőt kölcsönöz az új GT-Line Picantónak. A kocsi kitűnő választás városi használatra, ugyanis csupán 3,605 milliméter hosszú, 1,595 milliméter széles és 1,485 milliméter magas.

A KIA Picanto GT Line (79 MPI) belseje

Az utastér színvilága tökéletesen passzol a kocsi Adventurous Green fényezéséhez. A zöld színű szintetikus bőr ülések, az ajtóborítás, valamint a sebváltó és a légbeömlők körüli keretek feldobják a beltér hangulatát. A kormány fogása kellemes, alul csapott, a rajta található gombokkal pedig több funkciót is kezelhetünk. A vezető előtt egy 4,2 colos digitális kijelző található, ami nincs túlbonyolítva, és minden fontos információt könnyen leolvashatunk róla. A középkonzolon egy 8 colos érintőkijelző kapott helyet, de fizikai gombok is megtalálhatóak körülötte. A kocsiban digitális klíma van, amit fizikai gombokkal és tekerőkkel tudunk szabályozni. A telefonunkat indukciós töltővel tölthetjük, de USB-A és USB-C port is a rendelkezésünkre áll, ennek ellenére az Android Auto és Apple CarPlay csak vezetékkel működik. Az irányváltó előtt találjuk a Start/Stop-, az ülésfűtés-, valamint a kormányfűtés gombjait. A két első ülés közé egy aprócska könyöklő is bekerült, amiben egy kis méretű tárolót is elrejtettek. A 186 cm-es magasságommal viszonylag kényelmesen elfértem elől, viszont a hátsó ülésen nem szívesen utaztam volna. A Picanto csomagtartója 255 literes, de a hátsó üléssor ledöntésével ez 1010 literre bővíthető.

A KIA Picanto GT Line (79 MPI) erőforrása

A legkisebb KIA-t kétféle benzinmotorral, valamint kétfajta sebességváltóval lehet rendelni. A háromhengeres 1.0 literes szívó benzinmotor 63 lóerős (46 kW), míg a négyhengeres 1.2-es blokk 79 lóerős (58 kW). Az általunk kipróbált tesztautó egy 1.2-es KIA Picanto GT Line volt, ami robotizált öt fokozatú automataváltóval volt felszerelve.

blank

A KIA Picanto GT Line (79 MPI) vezethetősége

Az egy hét alatt, amíg az autó nálam volt, javarészt városi közlekedésre használtam, de azért autópályán is megnéztem, hogy mire képes. Városban kényelmesen el lehetett vele rohangálni, csak a robotizált váltóval nem tudtam teljes mértékben összebarátkozni. Sokszor felpörgeti a motort, és maga a váltás is sokáig tart. Parkolni nagyon könnyű vele, ráadásul tolatókamera is segít a manőverezésben. Városban nagyon gokartos feeling vezetni a kis Picantót, ugyanis a legkisebb kormánymozdulatokra is jól reagál, a futóműve pedig kellően feszes. Autópályán már nem volt annyira komfortos közlekedni vele. 120 km/h-s sebességet viszonylag kényelmesen el lehetett vele érni, viszont már ennél a tempónál is elég nagy volt a menetzaj. A kocsiban több vezetéstámogató rendszer is segít a biztonságosabb közlekedésben, mint például a FCA (ráfutásos ütközéselkerülő támogatás – autók, gyalogosok, kerékpárosok felismerésével és kereszteződés asszisztenssel), a BSD (holttérfigyelő rendszer), vagy a RCTA (hátsó keresztirányú forgalom felügyelet). A kocsival nagyjából 350 kilométert mentem, és ez alatt az átlagfogyasztást nem tudtam 6,8 alá vinni, amit kissé soknak találtam egy ekkora méretű autóhoz képest.

blank

Összességében az új generációs KIA Picanto egy szerethető városi kisautó, ami igen modern és sportos dizájnnal tűnik ki a forgalomból. Olyanoknak tudom ajánlani, akik egyedül vagy másodmagukkal használnák a mindennapokban, és könnyedén szeretnének közlekedni és parkolni zsúfolt városi helyeken. A Picanto alapára 5.999.000 Ft, míg az általunk tesztelt modell ára 8.124.000 Ft. A KIA 7 év, illetve 150.000 km gyártói garanciát vállal, amelyből az első 3 év kilométer korlátozás nélküli, átrozsdásodás ellen pedig 12 évet vállal a márka.

A tesztlehetőségért köszönet a Kia Magyarországnak!

Írta/fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button