fbpx

Ford E-Tourneo Custom Titanium X LWB RWD (65 kWh) teszt – Iroda négy keréken

A Ford mindig is élen járt az áru- és személyszállítás területén. Az új-generációs Tourneo Custom már nem csak plug-in hibrid és belsőégésű erőforrással válaszható, hanem teljesen elektromos hajtással is elérhető. Szerkesztőségünk az elsők között próbálhatta ki Magyarországon a vadonatúj nyolcszemélyes Ford E-Tourneo Customöt. Számomra nem ismeretlen a Ford kisbusza, ugyanis gyakran közlekedem egy előző generációs Tourneo Custommel, így kíváncsian vártam, hogy megtapasztalhassam a típus legújabb kiadását.

Ford E-Tourneo Custom Titanium X LWB RWD külseje

Az új-generációs Tourneo Custom jelentős átalakuláson esett át elődjéhez képest. Az első mátrix LED lámpák és a hatalmas hűtőmaszk tökéletesen beleillenek a Ford aktuális arculatába. A két fényszórót világító csíkkal kötötték össze, a hűtőrácson pedig ott díszeleg a méretes kék ovális embléma, és egy dizájnos „E”-betű emlékeztet rá, hogy egy elektromos kisbusszal van dolgunk. Oldalról nem sok változás történt a régebbi modellhez képest. A B-oszloptól hátrafelé sötétítettek az üvegek, amiket a tesztautónk „Aqua Digital Blue” színe látványosan kiemel.  A kocsi hátulját is alaposan áttervezték a Ford dizájnerei. Az új Tourneo hátulra is LED-es lámpákat kapott, a csomagtérajtón pedig látványosan tüntették fel a típus nevét. A hátsó szélvédő két oldalán kis légterelőkkel dobták fel az összképet. A rejtett vonóhorog a csomagtartóban található gomb megnyomásával nyílik ki a lökhárító mögül. A 19 colos sokküllős felnik jól mutatnak a közel 5 és fél méteres autón.

Ford E-Tourneo Custom Titanium X LWB RWD belseje

A méretes külsőhöz hatalmas belső is társul. Az új E-Tourneo Customben kényelmesen elfér nyolc személy és még a csomagoknak is marad bőven hely. Az első ülések elektromosan állíthatóak, a combtámasz pedig még kényelmesebbé teszi az utazásunkat. A kormány, ahogy a többi új Ford modellben is, alul-felül csapott, a fogása pedig nagyon jó. A sebességváltó a kormány mögött kapott helyet, így a Tourneoban is egy bajuszkapcsolóra zsúfolták rá az irányjelző, a távolsági fényszóró és az ablaktörlők vezérlését. A sofőr digitális képernyőről olvashatja le a szükséges információkat, míg középen egy 13”-os érintőképernyőt helyeztek el, amiről többek között a navigációt, a rádiót és a klímát állíthatjuk be, valamint kiválaszthatjuk a vezetési módot. A kijelző alatt néhány fizikai gombot is találunk, köztük az oldalsó ajtó nyitógombjait.

Az extrák közé tartozik az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, a digitális klíma, az ülésfűtés és a 14 hangszórós B&O hangrendszer. Az utastérben USB A- és C portok is a rendelkezésünkre állnak, de a két első ülés között lévő 2,3 kW-os konnektorról az elektromos eszközeinket is fel tudjuk tölteni. A sínekre szerelt hátsó ülések könnyedén kivehetőek vagy mozgathatóak, és akár egymással szembe is fordíthatóak, így akár egy konferenciát is tarthatunk a Tourneo Customben. Az oldalsó ajtók motoros mozgatásúak, így elég csak a kilincset meghúznunk, vagy a nyitógombot megnyomnunk az elektromos ajtó működtetéséhez.

 

Ford E-Tourneo Custom Titanium X LWB RWD vezetési élménye

Az új generációs E-Tourneo Customöt a hatalmas méretei ellenére nagyon kényelmes vezetni. A kormánya hihetetlenül könnyű, az egypedálos vezetéssel pedig szinte csak a gázpedált kell használnunk, amit nagyon könnyű megszokni. A tesztautónkban csupán 1390 kilométer volt amikor megkaptam, és az egy hetes próbaidőszak alatt körülbelül 800 kilométert mentem vele. Javarészt városban használtam az autót, ahol a fogyasztást sikerült 19 kWh/100 km környékén tartanom, de autópályán ez az érték lényegesen felugrott. Egy több mint 2,5 tonnás járműtől ez nem is olyan rossz adat. A WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) által becsült hatótáv 325 km.


Otthon 11kW-os Wallbox-szal körülbelül 8 óra alatt érhető el a teljes töltöttség az E-Tourneo Customöt, míg egyenáram esetén 125kW teljesítménnyel körülbelül 35 perc alatt tölthetjük fel 15%-os akkumulátorunkat 80%-ra. Én a legtöbbször ECO módban közlekedtem, de Sport módban is megérte kipróbálni a Tourneot, igaz ekkor lényegesen csökkent a hatótáv. Az utazásunk biztonságáról több vezetés-támogató rendszer is gondoskodik, például a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika, vagy a 360 fokos kamerarendszer. Az elektromos hajtáslánc hihetetlenül csendes, és a hátsó független felfüggesztésnek köszönhetően, sokkal komfortosabbá vált az utazás az új Tourneo Custommel az előző generációs Ford kisbuszhoz képest.

Összességében a Ford E-Tourneo Custom Titanium X felszereltséggel jó választás családi kirándulásokhoz, üzleti utazásokhoz, de ideális megoldás lehet szállodáknak is a reptéri transzfer lebonyolításában. Az E-Tourneo Custom alapára 23.723.600 Forint, míg az általunk tesztelt Titanium felszereltségű autót már bruttó 27.914.600 Forintért megvásárolhatjuk. Minden új Ford Custom gépjárműre 2 év, kilométer korlátozás nélküli, teljeskörű garancia vonatkozik. Ezen felül a teljesen elektromos hajtású új Ford Custom gépjárműre +3 év, vagy 150.000 km Ford Extra Garancia is vonatkozik.

Generációk találkozása

A teszt lehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.

Írta: Szalai Zsolt
Fotók: Háfra Zsolt, Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button