fbpx

Ford Puma ST-Line X 1.0l mHEV EcoBoost (155LE) teszt – A városi vadmacska

Az első generációs Ford Puma, amelyet 1997 és 2002 között gyártottak, egy vagány, fiatalos kis coupé volt. 17 év után a Puma visszatért a Ford palettájára, egy városi crossover formájában. 2024-ben modellfrissítésen esett át a típus, amit most mi is kipróbálhattunk. A tesztautónk egy Ford Puma ST-Line 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) volt, amit alaposan górcső alá vettünk.

blank

A Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) külseje

Az új Puma külső formavilága nagyon modern és sportos. Az általunk tesztelt autó Fantastic Red fényezést kapott, a teteje pedig fekete színben pompázik. Ez az osztott fényezés kifejezetten jól áll neki. Szemből a nagy méretű hűtőrács, a rajta lévő kék ovális embléma, és a kimagasló nagy lámpabúrák egyedi megjelenést biztosítanak a Pumának. A LED-izzós Mátrix fényszórók jól megvilágítják előttünk az utat sötétben. A kocsi 19 colos felniket kapott, ami nagyon jól áll ennek a kis városi SUV-nak. Az első ajtók kinyitása után, a visszapillantó tükör aljáról stílusosan egy pumát ábrázoló kilépőfény vetül a talajra. A hátsó lámpatestek a karakteres hátsó lökhárító, és a csomagtartóajtón díszelgő fekete PUMA felirat az autó hátulját is izgalmassá teszik. A Puma 4186 mm hosszú, 1805 mm széles és 1537 mm magas, azonban az áramvonalas formatervezésnek köszönhetően optikailag nagyobbnak tűnik az autó.


A Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) belseje

Az autó utasterében a fekete szín dominál. Az üléseket, a kormányt, a műszerfalat, az ajtóborításokat, valamint a középső könyöklőt piros varrással dobták fel. A kormány karimája kissé vaskos, de a rajta található gombokkal szinte minden funkció könnyedén kezelhető. Számomra kicsit szokatlan volt, hogy egy bajuszkapcsolót találtam a kormány mögött, amire rázsúfolták az indexet, a távolsági fényszórót és az első, valamint a hátsó ablaktörlő vezérlését. Az ülések kényelmesek, jól tartanak, azonban csak manuálisan állíthatóak. A vezető előtt egy 12,8 colos digitális műszerfalról olvashatóak le a szükséges információk, míg középen egy 12 colos SYNC® érintőképernyő kapott helyet. A vezetéknélküli telefontöltő mellett USB-A és USB-C port is megtalálható a középkonzolon. Az utazásunkat a digitális klíma mellett a kormányfűtés, valamint az első ülések fűtése teszi még komfortosabbá. A kocsi csomagtere 456 liter, ami a hátsó ülések ledöntésével 1216 literre bővíthető. A csomagtér padlója alatt a pótkerék helyett egy 80 literes műanyag „Megabox”-ot találunk, ahova nyugodtan rakhatunk például saras bakancsot, vagy cserepes virágot, ugyanis a kicsavarható dugónak köszönhetően könnyedén kitakaríthatjuk ezt a praktikus kis extra tároló részt.

A Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) vezetési élménye

A Puma fantasztikus vezetési élményt adott, a motor morgó hangja pedig mindig mosolyt csalt az arcomra. Abszolút azt kaptam, amit elvártam tőle. Fürge, jól kezelhető, praktikus városi autó, amivel kényelmesen tudtam autópályán is menni. A 7 sebességes automataváltó is szépen teszi a dolgát. A kocsit Normal, ECO, Sport és Slippery (csúszós) módban lehet vezetni. A 12 colos érintőképernyőn minden módhoz látványos grafika és színvilág társul.

blank

A 999 cm3-s, turbós benzinmotornak egy 48 voltos hibrid egység nyújt támogatást, de így sem sikerült az átlagfogyasztást 7,8 liter alá vinnem. A futóművét néha túl feszesnek találtam, ami egyenletlen útburkolaton nem mindig volt kényelmes, de jó minőségű utakon stabil, kellemes utazást biztosított.

blank

A Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) árfekvése 

A Puma alapára 10.530.000 Ft, míg az általunk tesztelt ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) listaára 13.030.000 Ft. A Ford 2 év, kilométer korlátozás nélküli teljeskörű alapgarancián felül Extra Garanciát vállal az új Pumákra, ami 2+3 év, vagy maximum 100.000 kilométer eléréséig (5. év végéig, de legfeljebb 100.000 km-ig) érvényes a gépjármű első forgalomba helyezésétől.

blank

A Ford Puma ST-Line X 1.0l EcoBoost mHEV (155LE) -ről röviden

Összességében a Puma egy fiatalos, sportos autó, ami kitűnő választás lehet azoknak, akik szeretnének a városi közlekedésben egy izgalmas, dinamikus autóval részt venni, de ha kell, hosszabb távokra is el tudnak vele menni. Az autósport szerelmesei is csillogó szemekkel tekintenek a Pumára, ugyanis a rally-világbajnokságon (FIA WRC) az M-Sport Ford WRT csapata a Puma alapjaira épített Rally1-es autókkal vesz részt.

blank

A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak!

Írta/fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button