fbpx

Ford Mustang GT 5.0 V8( 2024 ) teszt – Mennydörgő V8 és felszínre törő gyermek esete

Tavaly ünnepelte 60. születésnapját a Mustang. Az első generációs poszterként ott díszelgett a falamon a sok Ferrari mellett…

Gyermekként rajongtam érte, a dizájnja és hangja teljesen elvarázsolt. Akkor még nem gondoltam, hogy jó pár évvel később egy autós weboldal főszerkesztőjeként hosszabb távon lesz lehetőségem kipróbálni a fastback kivitelt. A Ford kereskedés előtt, már a puszta látványa és a tudat, hogy a kulcsa a zsebemben van melegséggel töltötte el a szívem. Ahogy pedig gombnyomásra elkezdett dobogni az orrában lévő V8, azonnal mosolyra görbült a szám. Az ajtót becsukva kint hagytam a valóságot és minden gondomat. Csak az autóra figyeltem és igyekeztem megélni minden egyes percet. Úgy éreztem magam, mint gyermek a cukorka boltban.

A Ford Mustang GT külső vonalai

Az elődhöz képest hízott a vadiúj Mustang, immáron 4810 mm hosszú, 1916mm széles és 1414 mm magas, tengelytávja 2719 mm. A hetedik generáció orra agresszívnak hat, köszönhetően a széles fekete hűtőrácsnak, a letisztult LED-es lámpatesteknek és a hő távozására szolgáló hűtőnyílásoknak. Utóbbi a Shelby modellekből érkezett a GT-re.

Oldalról nézve már-már műalkotásnak számít ez a tetővonal… Magas övvonal és lőrés ablakok jellemzik. A hatalmas, piros Brembo féknyergek is vonzzák a tekintetet. Az ikonikus hátsó lámpatestek és a szolid ducktail kialakítás a bizonyíték arra, hogy nem kell méretes szárny ahhoz, hogy vagány legyen egy GT. A négy krómozott kipufogóvég határozottan hozzátesz az összképhez… Számos apró részlet található rajta, kezdve a hátsó ablakon lévő sziluettektől a fényszóró házában megbúvó Mustang jelig.

A külső dizájnról összességében elmondható, hogy a karakteres vonalai megmaradtak, kiállása pedig tekintélyt parancsoló. A teszthét alatt úgy vettem észre, hogy minden korosztály talál magának valami szépet benne, nem kell neki kasztni szélesítés vagy szárny. Erőt és eleganciát sugall.

A Ford Mustang GT utastere

A méretes ajtókat kitárva egyhangú belső tér tárul elénk, ami egyáltalán nem unalmas. A 12,4 colos digitális műszeregység és a 13,2 colos központi érintőképernyő azonnal magára vonja a figyelmet. Ezeken a legújabb rendszer fut, ennek köszönhetően gyors és a látványos grafikák is akadásmentesen jellenek meg. Számomra az egyik legnagyobb features, hogy korábbi híres szériák modelljeinek óracsoportját is kiválaszthatjuk számos modern mellett. Például a Fox Body-ét vagy a 67-68-as Mustangét is bevarázsolhatjuk magunk elé. Továbbá rengeteg hasznos érték megjeleníthető. Például a beszívott levegő hőmérséklete, a keverékképzési arány, a motorolaj nyomás és hőmérséklet, a váltóolaj vagy a hengerfej hőmérséklete. A néhány fizikai gomb egyikén a mustang jel látható. Azt megnyomva tudjuk a kipufogó hangerején túl a kormányzást, a futóművet és persze a motor karakterét is igény szerint állítani.

A kényelmes sportos ülésekben helyet foglalva elöl bőséges fej- illetve lábtér áll rendelkezésre. A hátsó üléssor egyáltalán nem kényelmes egy felnőtt embernek sem. Gyermekek viszont kényelmesen tudnak utazni.

A vezetőülésben helyet foglalva ahová csak nyúlunk tisztességes anyagminőséggel találkozhatunk. A tökéletes méretű és tapintású kormány mögött pedig az a hatalmas motorháztető úgy terül el a vezető előtt mint az Alföld…

Ja és mellesleg 381 literes a csomagtartó, de ez kit érdekel. V8 legyen és máris szebb az élet!

A Ford Mustang GT erőforrása

Hazánkban csak nyolchengeres, 5038 köbcentis szívómotorral és kétféle váltóval ( hat fokozatú manuális és tíz fokozatú automata) lehet rendelni. A hengerek 90 fokos szögben helyezkednek el, könnyűfém blokk és hengerfej található a láncos Coyote blokkban. A tesztautóban a kettős befecskendezésű 5.0 literes V8-as erőforrás negyedik generációja dolgozott, ennek köszönhetően még gyorsabb a gázreakció. A motor 7250-es fordulatszámon adja le a 446 lóerőt és az 540 Nm nyomatékot.

A WLTP szerinti 12.2 liter/100 km-es fogyasztást a teszthét alatt nem sikerült reprodukálnom. Nálam 16.7 literes fogyasztást írt ki a computer 570 km megtétele után. Autópályás tempónál a pillanatnyi fogyasztás sokszor 10 liter körül volt, ami dicséretes. A 60 literes tank azonban így is hamar porzik…

A Ford Mustang GT vezetési élmény

Hogy milyen érzés a 446 lóerős Mustang GT-t vezetni?
Csukd le a szemeid. Képzelj el egy szép tavaszi napot, kertvárosi környezetet, ahol mindenki el van foglalva az édes semmit tevéssel. Csicseregnek a madarak… Zsebedben a Mustang kulcsával kimész a garázsba, kinyitod az ajtót. Beülsz és gombnyomásra elkezd dobogni az 5.0 literes V8-as erőforrás.

A madarak elrepülnek a fáról, a szomszéd pedig kiesik a napágyból. TE pedig széles mosollyal az arcodon hangorkán kíséretében vadászod a kanyarokat. Az elöl MacPherson, hátul Multilink futóműnek köszönhetően a közel két tonnás kasztni magabiztosan íven marad. A 10 fokozatú automata váltó szinte észrevétlenül pakolgatja a fokozatokat. Néha kipillantasz a visszapillantóra, ahol látod a kerékjárati ív csodálatos domborulatát… Akkor sem kell kétségbe esned, ha hirtelen meg kell állni, ugyanis az elöl hat-, hátul négydugattyús féknyereggel szerelt Brembo rendszer magabiztosan megfogja az autót.

Ez az idill kicsit akkor tompul, amikor megérkezik a tavaszi zápor. A nedves útburkolaton, ugyanis hajlamos kisebb gázadásra is elindulni a hátulja. Mindezt kiszámíthatóan teszi, az elektronika nem hagy magunkra… Ekkor döbben rá az ember igazán, hogy mennyire stabil és kiszámítható az autó, ha nem tolja fullba a kretént…

 

A Ford Mustang GT árfekvése

Az új A Ford Mustang GT fastback listaára 2025 márciusában 25 420 000 Ft-tól indul, a tesztelt modell extrákkal növelt ára (Brembo fékek, kék fényezés, 10 fokozatú automata váltó) 27 320 000 Ft. Ezért a pénzért nem csak autót vásárolsz, hanem stílust is…

A Ford Mustang GT-ről röviden

A 2024-es, hetedik generációs Ford Mustang jellegzetes sziluettjével és mennydörgő orgánumával minden autóőrült szívét megdobogtatja. A parkolóban vagy éppen a pirosnál állva sokan fotózták, videózták az autót. Egy fiatal srác még a fülesét is kivette, hogy hallja, ahogy elindulok és gázt adok. Kevés jelenlegi autó tudta ilyen módon megőrizni a múlt darabkáit és a karakteres modell is kevés sajnálatos módon. Ráadásul utazni is kényelmes benne, legalábbis az elöl. A városi dugóban állva pedig a 12 hangszórós B&O-audiorendszer gondoskodik a nyugalomról. Az egész karaktere mosolygásra készteti az embert, még akkor is, ha nem autós… Nagyon hálás vagyok a sorsnak, hogy eltölthettem egy hetet gyermekkorom imádott modelljének legújabb generációjával.

A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.

Köszönjük a DrivingCampnek, hogy biztosította a fotózásunk helyszínét!

Írta/fotók: Háfra Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button