Elektromos hajtású járművek új generációját mutatja be a Ford
A Ford fontos elektromos hajtáslánc-, illetve haszongépjármű- és személyautó-újdonságokat mutat be az április 2-án Amszterdamban megrendezendő ‘Go Further’ 4 eseményen, ahol a vállalat közzéteszi elképzeléseit a mobilitás új korszakáról is.
A Ford bejelentette, hogy jövőre kaphatók lesznek az új, 48 voltos mild hybrid hajtású Fiesta és Focus EcoBoost Hybrid modellek, s ennek köszönhetően a márka az egyik legversenyképesebb kínálattal jelenhet meg a piacon, még több vásárló számára téve elérhetővé a hibrid hajtás előnyeit.
A Fiesta EcoBoost Hybrid és Focus EcoBoost Hybrid modellekben kifinomult mild hybrid hajtás működik majd, amit úgy hangolnak a mérnökök, hogy az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett is garantálja az ideális teljesítményt.
A normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a csekély súrlódású, háromhengeres 1,0 literes EcoBoost belsőégésű motor* mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. A BISG alkalmazása jelentősen mérsékli a turbólyuk-hatást, így ez a megoldás azt is lehetővé tette, hogy a mérnökök egy nagyobb turbótöltővel tornásszák fel az 1,0 literes EcoBoost motor teljesítményét.
A Ford emellett mild hybrid hajtáslánc-megoldásokkal javítja a még idén piacra kerülő 2 tonnás Transit és a Transit Custom haszongépjárművek, valamint a Tourneo Custom nyolc/kilenc üléses személyszállító üzemanyag-fogyasztását.