fbpx

Deman – a brüsszeli szuperautó kereskedés, ahol eláll a lélegzeted

Két kedves barátommal Brüsszelbe utaztunk repülővel, hogy megcsodáljuk az AutoWorld időszakos, „So British” névre keresztelt angol autó kiállítását az állandó tárlattal egyetemben. Erről egyelőre csak annyit mondanék, hogy életem autós szerelme, egy McLaren F1 is ott parkolt a múzeumban, így egyértelmű volt, hogy mennünk kell. Ez volt tehát kirándulásunk apropója, azonban sok más izgalmat is tartogatott nekünk Belgium fővárosa – például egy kuriózumokkal megtöltött autókereskedést.

Hogy mindenre legyen időnk, bérautóval vágtunk neki a Charleroi reptérről a kalandnak. Nem mellékesen elég szerencsések voltunk, hisz bár az egyik legolcsóbb, „meglepetés autó” kategóriát választottuk, egy új 3-as BMW-vel örvendeztetett meg minket a szolgáltató. Éreztük, ez a mi napunk lesz… Úton az AutoWorld felé be is ütött a mázli másodfokon, ugyanis nem sokkal azután, hogy beértünk a városba, vad és artikulálatlan kiabálásba kezdtünk mind a hárman, meglátva a képen látható SRT Viper-t egy kirakatban. Mint kiderült, a Deman autókereskedésbe botlottunk bele. Egy kisebb szuperautó mennyországba csöppentünk, így az eredetileg 5 perces boxkiállásunk egy órásra sikeredett.

Mindenkinek ajánlatos betérnie, ha erre jár, ugyanis két teremnyi kiállítótér van teleparkolva különlegesebbnél különlegesebb autóipari alkotásokkal. Az említett narancs Viper egy 93 darabos, Time Attack nevű limitált szériából származott, 99.950 eurós árcédulája ellenben az egyik legvisszafogottabb volt odabent. Imádom, tekintve hogy dizájnban erősen visszaköszönnek az eredeti Viper GTS jegyei, azonban a lelkesedés hamar alábbhagyott a konkrét autóval kapcsolatban, ugyanis olyan Porsche trió parkolt az amerikai legenda mellett, amitől a testünk minden porcikája libabőrös lett.

A fehér, ducktail-es 911-es egy Porsche 911 Sport Classic, mely a 997-es széria egyik legkülönlegesebb verzióját takarja. A német gyártó exkluzív részlegén mindössze 250 darab készült belőle (ez a 16-os sorszámú). A típus alapáron Power kit-es, azaz 385 helyett 408 lóerős, 3,8 literes, 6 hengeres boxer motor dolgozik benne (természetesen szívó). Az egyediségét mégsem ennek, hanem a különleges Fuchs dizájn felniknek és az 1973-as, ős Carrera RS-t idéző kacsafaroknak köszönheti. Nem meglepő, hogy több, mint 300.000 eurót kérnek érte a szalonban. Hasonlóan magas értéket képviselt a 997-es és 991-es szériából származó két GT2 RS is, melyek ínycsiklandozó szendvicsbe foglalták a Sport Classic-ot. Mindkettő RS a maga korának legkiforrottabb 911 technikáját rejti, ezek a mindenkori csúcsmodellek – ne felejtsük, a 991-es jelenleg is az egyik leggyorsabb autó a Nürburgring-en.

Meglepő nyitottsággal fogadtak minket a személyzet részéről, ráadásul az érdeklődésünk az emeleti „zárt részleg” iránt is meghallgattatott, a lehető legnagyobb természetességgel kísértek fel minket, ahol egy kisebb veterán gyűjtemény várt ránk. Ferrari 308 GTS, DeTomaso Pantera, Porsche 914/6 GT, de talán nem is sorolom tovább, a képek magukért beszélnek… Nyilván, mint Porsche rajongó, kicsit leragadtam a 911-eseknél, de a prímet mégis az az autó vitte, ami elsőre fel sem tűnt a ’70-es, ’80-as évek nagy kedvencei közepette. Bár nem tartoznak a zsánereim közé a háború előtti autók, e jármű előtt még így is fejet hajtok. 1939-et írtak, mikor ez a kéttónusú fényezésű Bugatti Type 57 Stelvio megszületett. A prímet a teljes kínálatból ő vitte, már ami az értéket illeti, 950.000 euróba kerül a különleges kabrió.

Elgondolkoztató lehet, vajon miért szerepel a válogatásban egy Jaguar XJS, hisz bár kétségtelenül izgalmas és különleges autó, a maga korában igen csak alulértékelt típus ma sem tartozik a legnépszerűbb, illetve legismertebb hobbiautók közé. Én egyébként kifejezetten kedvelem a stílusát, de ami miatt megérdemel egy képet most, az leginkább az, hogy egy nagyon ritka XJR-S kivitel. Nem meglepő, ha még nem hallottál róla, ugyanis csak 350 darab készült a szériából, amit egyébként 6 literes, V12-es motorral szereltek az angolok. Még leírni is jól esik ezeket a számokat, manapság egyre kevesebb autó készül hasonló paraméterekkel.

Ha mindez nem lenne elég, érdemes pár szót ejteni a szalon másik publikus részlegéről is. A szervizen keresztül vezettek át minket, ahol sajnos nem lehetett fotózni, de mindent elmond a helyről, hogy egy Ferrari F40-es nézett velünk farkasszemet, ahogy kiléptünk az iroda ajtaján. A második kiállítótérbe érve pedig a 2000-es évek álomgarázsába csöppentünk, egy-két extrával megspékelve…

Egy Porsche 911 (996) Turbo S – 911 (997) Speedster páros fogadott minket az ajtó mellett, utóbbi típusból stílusosan csak 356 darab készült. Filozófiája a Sport Classic-éhoz hasonló, gyakorlatilag testvérmodellnek is tekinthetjük őket, csak épp más-más legendákat idéznek meg a ’70-es, ’80-as évekből.

A mellettük parkoló 612 Scaglietti sem gyakori példány ma az utakon, ám a show-t Ferrari szinten a 430 Scuderia – 330 GTC páros vitte, utóbbiból kevesebb, mint 600 példányt készített az olasz manufaktúra a ’60-as évek végén. Illetve akadt még egy erős kihívó egy piros Superamerica személyében. Az 575M Maranello limitált, nyitott karosszériás leszármazottja szintén ritka, mint a fehér holló, még exkluzív szalonokban sem gyakran találkozni vele, hiszen csak 559 darabot gyártottak belőle.

A Superamerica mellett álló fekete Mercedes-Benz SLR McLaren szintúgy csodálatos tárgy, ennél pedig egy fokkal kevésbé kifinomult, ám hasonlóan lenyűgöző látványt nyújtott egy fehér Ford GT. Ahogy mondtam, ez bizony a 2000-es évek krémje.

Egy-két újszerű, jövőbeli klasszikus is állt még bent, a róluk készített képeimmel zárnám soraimat. Rendkívül váratlan és pozitív impulzusok értek minket a Deman kereskedésben, a kínálatuk döbbenetes, a hozzáállásuk példás az autórajongók iránt, amiért rendkívül hálásak vagyunk.

Fotók / szöveg: Bacsa Zoltán

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb