fbpx

Chevrolet Deluxe Lexus vázon

Első pillantásra rozsdaette Chevrolet szedánnak néznénk, pedig Jake Caldwell autója egy Lexus LS 400 – épp csak átszabták egy kicsit. Pontosabban nagyon durván.

Ha a késő negyvenes évek amerikai autóiparáról beszélünk, rendszerint a Chevrolet Deluxe formavilága rajzolódik ki lelki szemeink előtt, még ha nem is tudunk róla. A háború alatti és azt követő években abszolút piacvezetőnek számító modellcsalád 1949-ben teljesen megújult, és a márka legnépszerűbb típusaként képviselte a Chevrolet-t a felsőkategóriában. Ebbe a fényűzésbe a hatszemélyes Styleline Deluxe jelentette a belépőt, mint megfizethető luxusautó.

Minden szempontból tökéletes választás tehát az amerikai autók szerelmeseinek, ám csalódni fog, aki öblögető V8-as dübörgésre és mindent elsöprő nyomatékra számít: a típust annak idején 3.5, majd 3.9 literes, soros hathengeres motorokkal szerelték, és a nehéz vas még az utóbbi nem túl fickós 105 lóerejével sem volt túlmotorizált, nem is beszélve a belépő motor 90 lóerejéről.

A modell szerelemeseinek tehát kézen fekvő megoldás volna beépíteni egy modern, nagyteljesítményű motort, ez azonban önmagában sem megbízhatóvá, sem mai szemmel nézve kényelmessé nem tenné a cirkálót. Ezért a Colorado államban élő Jake Caldwell megfordította a dolgot: a Chevrolet karosszériapaneljeit átszerelte egy 370 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére kiemelkedően jó állapotban lévő, első generációs Lexus LS 400 vázára.

Mivel Jake tapasztalt autószerelő és -átépítő (korábban a Toyota Supra ikonikus sorhatos 2JZ blokkját építette bele egy kivénhedt Toyota Cressida szedánba, rém szórakoztató driftautót készítve ezzel), a munka végkimenetele miatt egy percig sem aggódott. Lelkesedésének legfeljebb az szabhatott volna gátat, hogy alkotásához mit szólnak barátai, a Yankiizoku japánautó-rajongó klub tagjai. Mivel azonban a többiek maximálisan támogatták elvetemült ötletét, mindössze 65 nap alatt véghez is vitte a nagy átépítést, méghozzá otthon, saját garázsában.

Miután az első segédvázkeretet és a hátsó bölcsőt külön merevítő elemekkel összekötötte, az övvonal fölött levágta az autó karosszériáját, és végül rászerelte az alvázas Chevy karosszériaelemeit – mindez persze jóval bonyolultabb volt, mint ahogy hangzik. Ennél is nagyobb bravúr, hogy az egész művelet mindössze 1500 dollárjába került – ebből 500 dollárt költött a Lexus motorjára, illetve az egykor szebb napokat látott Chevrolet kibelezett karosszériájára, a többi pénzt pedig a hajtáslánc elemeinek a tökéletesítésére fordította.

Az autó mechanikusan megegyezik az eredeti LS 400-assal, még a differenciálművét sem kellett lehegeszteni ahhoz, hogy az első generációs, facelift utáni luxusautó 250 lóerős V8-asa könnyedén elfüstölje a hátsó gumikat. A nagy meglepetés az utastérben vár az emberre, hiszen Jake a Chevrolet Styleline Deluxe eredeti műszerfalát építette be – a háromszemélyes üléspad helyére viszont egy Bride versenyülést szerelt be. Az autót ugyanis nem közúti használatra szánta: driftversenyeken és japánautó-találkozókon szeretné szórakoztatni a hozzá hasonló szellemiségű autórajongókat.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb