Újabb részletek a Hyundai IONIQ sorozatának új modelljeiről
A mérnökök a Hyundainál folyamatosan dolgoznak a legújabb modelleken és a munka egyik utolsó fázisában elengedhetetlen a valós körülmények közötti, utcai tesztelés is. Ilyenkor az autókat kívülről vastag álca borítja, hogy az autó jellegzetes vonásait elrejtsék a kíváncsi tekintetek elől, viszont az egyes kikandikáló részletek, arányok, fények mégis sokat elárulnak az autóról.
Így van ez a Hyundai következő IONIQ modelljével, az IONIQ 6 limuzinnal is, amely ugyanarra az E-GMP elektromos járműplatformra fog épülni, mint a már bemutatott IONIQ 5 crossover. A CE gyári ködnéven fejlesztett IONIQ 6 azonban eltávolodva a manapság népszerű hobbiterepjárós irányzattól egy olyan nagyméretű limuzinként jelenik majd meg a kínálatban, amelynek formavilága a tavaly tavasszal bemutatott Prophecy tanulmányra fog emlékeztetni.
Albert Biermann, a Hyundai Motor fejlesztési főnöke nemrég egy videóinterjúban arról beszélt, hogy a „45” tanulmány látványos formai elemeiből nagyjából 10 százalékot vettek el az IONIQ 5 szériaváltozat tervezése során, vagyis a széria 90 százalékban azonos a tanulmánnyal. Arra a kérdésre, hogy akkor vajon hány százalékos lehet az új IONIQ 6 a Prophecy-hez képest, Biermann kis gondolkodás után 70 százalékot saccolt.
Ennek megfelelően az IONIQ 6 prototípusok ugyan megőrizték a tanulmány látványos kupévonalát, ám az ajtók már hagyományos módon nyílnak és ezért az oldalkép is változott kicsit. Az első kialakítás, a lámpák alakja szintén hasonlít a tanulmányra, az autó méretei pedig leginkább az egyik kémfotón mellette álló Genesis GV60 (IONIQ 5 testvérmodell) prototípussal együtt lehet szemléletes.
Hátul ugyan az álcaponyva látványosan el kívánja hitetni, hogy a csomagtartó hagyományos kockaalakban formálódik, ám itt valószínűleg ugyanígy megtartották a Prophecy lendületesen ereszkedő hátsóját, amit a tanulmány régi ütközőbabákra emlékeztető LED fényeit viszont az IONIQ 5-höz hasonló, hagyományos helyre rakott kocka-LED lámpatestekre cserélték. Az egyik felvételen pedig még az is jól látszik, hogy a középső pótféklámpa elég szokatlan helyen, a csomagtértető közepén világít, csakúgy, mint a tanulmány szárnyán.
A legfrissebb felvételeken viszont már az utastérbe is bepillanthatunk, ahol a műszerfalat sem takarja már semmilyen ponyva. Ezen jól látható, hogy az IONIQ 6 belső tere nagyon hasonlít majd az IONIQ 5-re, hiszen ugyanazokat a digitális paneleket és azok alatt a középső kezelőszerveket láthatjuk, viszont a két ülés közötti széles kezelőfelület alapján jól látni, hogy a fotó nem egy IONIQ -ről készült. Emellett az is jól megfigyelhető, hogy a tükörmonitorokat a korábbinál jobban próbálják a műszerfalba integrálni, a hátsó lábtér pedig talán még az IONIQ 5-nél is hatalmasabb lesz.
A IONIQ 6 hatótávja az alacsonyabb formai együtthatónak köszönhetően minden bizonnyal eléri a 600-700 kilométeres szintet. Az új modell várhatóan 2022 közepén jelenhet meg és értékesítése a 2023-as modellévvel indulhat meg. A Hyundai azonban ezt követően sem áll meg, Várhatóan 2023-ban mutatkozhat be az IONIQ 7 hobbiterepjáró is, amelyet elsősorban az észak-amerikai piac számára fog a Hyundai készíteni a 2024-es modellévtől.
Akárcsak az IONIQ 5 és az IONIQ 6, az IONIQ 7 is a Hyundai E-GMP padlólemezére fog készülni, amely platform 400 mellett 800 voltos töltésre is alkalmas, így a 350 kW-os ultragyors villámtöltővel akár 18 perc alatt is 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 7 valószínűleg szintén SK Innovation akkumulátorokat fog kapni, amelyekből a nagy méret és hosszú tengelytáv miatt a sorozat legtöbb csomagját fogja megkapni. A Hyundai képviselői szerint a nagyterepjáró legalább 100 kWh-s akkukkal fog érkezni, míg az utastérben felszereltségtől függően 6 vagy 7 utasnak lesz hely.