fbpx

Vegyes Érzelmek – Kia Ceed SW 1.0 T-GDI 120 Gold teszt

Mostani tesztünket egy kicsit a sors is alakította, hiszen tesztnaptárunkban erre az időpontra egy Kia Ceed 1,6 CRDI 48V modell volt betervezve, utána pedig az 1.0 T-GDI. A helyzet úgy hozta, hogy először az 1.0 ccm-s 3 hengeres Ceed-et kaptuk meg. Hát mit mondjak, rákészültem egy jól felszerelt Dieselre, és egy fehér kismotorosba kellett ülnöm – elképzelhetitek – nem voltam túlságosan boldog tőle. Ráadásul a színe is fehér, amit fotózni sem nagyon szeretek, de úgy voltam vele, kell a kihívás és megbirkózom a feladattal.

Kia Ceed SW külső

Mivel ez a harmadik generációs Ceed a modellpalettán, így ennek a formája már nagyon európaira sikeredett, nem véletlenül, hiszen tervezője Peter Schreyer az Audi ex designere volt. Az Audi is egy kifinomult, letisztult stílusirányzatot képvisel, ezt az irányvonalat sikerült átvinni erre a típusra is. Az első orrészt nagyon markánsra tervezték, ami kitűnik a sablonos formavilágból, és kellőképpen sportos hangulatot ad. Az oldalsó rész egy letisztultabb vonalvezetésbe megy át, de hát egy hosszú, alsó középkategóriás kombi milyen is lehetne.

blank

Legtöbb autógyártónak a hátsó rész kialakítása szokott gondot okozni, de itt sikerült azt is egyszerre sportosra és nagyon modern formára szabni, mindezt úgy, hogy egy nem kis csomagtér fogad bennünket, ami ráadásul könnyedén pakolható. Ez ebben a kategóriában hatalmasnak mondható, hiszen 625 literes, ami igen erősen ringbe száll akár az eggyel nagyobb kategóriás Skoda Octaviaval is.  A csomagtér méretein kívül fontosnak tartom megemlíteni a padló alatti pakoló rekeszeket is, amiből van jó néhány, és ezekbe is tudunk kisebb tárgyakat rakni. Biztos vagyok benne, hogy egy családi bevásárláskor a tojásokat ide pakolnám, hiszen ebben a részben nagyobb biztonságba lehetnek, mint bárhol máshol az autóban. A mostani divat szerint „mindenki” SUV-ot akar, mert az a trendi, de én úgy gondolom, ezek a kombik jóval praktikusabbak, és funkcionálisabbak a divatos SUV-oknál, persze ez csak az én szubjektív véleményem.

blank

Ebben a felszereltségben még nem jár könnyűfém keréktárcsa az autóhoz – ami inkább design kérdés, mintsem funkcionális – viszont úgy érzem, nagyon sokat dobna az autó külsején egy igényes gyári könnyűfém felni.

Kia Ceed SW belseje

A belső térben a Kia-tól megszokott módon igényes, letisztult formavilággal találkozunk. Kényelmes első és hátsó ülések, puha jó tapintású anyagok kerültek ezekbe a modellekbe is. Átlagos méretű embereknek, teljesen tökéletesek az első ülések ülőlapjai és a középső kartámasz is megfelelő kényelmet biztosít vezetés közben.

A kormány igényes és jó tapintású, minden szükséges kezelőszerv rajta van, ami a vezetőnek fontos és szükséges.

A középkonzol egyszerű és nagyon könnyen áttekinthető, megszokható, nem igényel hosszabb tanulmányozást. Középen a kétzónás automataklíma és szellőztetőberendezés gombjai helyezkednek el, alatta pedig az ebben a kategóriában egyáltalán nem megszokott ülésfűtés, és kormányfűtés gombjai. Ez még a prémium gyártóknál is jelentős felárat képvisel.

A műszerfal középső felső részében az érintőképernyős navigációs rendszert helyezték el, ami szintén nagyon könnyen áttekinthető és kezelhető. Megemlíteném még az Android Autó/Car Play funkciót. Ezt nagyon gyorsan tudtam párosítani az Androidos telefonnal, a kivetített tartalmat nagyon könnyen meg tudtam szokni, ami egy hét intenzív használat után hiányozni is fog a saját autómból.

Hátul is kényelmes, akár családi utazásokra is, gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt. Megfelelő lábtér, és fejtér fogadja a hátul ülő utasokat.

A 3. generációs Kia Ceed erőforrása

A Kia motorpalettáján a belépő a benzines turbós 1.0 T-GDI háromhengeres erőforrás 100 és 120 lóerővel, ami hatfokozatú manuális váltóval elérhető. Az 1.4 T-GDI négyhengeres 140 lóerővel, és hatfokozatú manuális, valamint hétfokozatú duplakuplungos váltóval kapható. Diesel változataiban 1,6 CRDi 115 és 136 lőerős teljesítménnyel, hatfokozatú manuális és hétfokozatú duplakuplungos váltóval elérhető, ebből a motorvariációból van még a Hybrid 48V. Ne maradjon ki ebből a sorból a PHEV sem, 1,6 GDI szívó benzin-elektromos Plug-in Hybrid verzió, amiben a motor teljesítménye 105 lóerő, és az elektromos rásegítéssel még kapunk plusz 60 lóerőt, viszont ez csak hatfokozatú duplakuplungos változatban létezik. Elmondhatjuk, motorvariációkban is van bőven választási lehetősége a leendő vásárlónak, ami szem-szájnak és pénztárcának ingere.

Na de beszéljünk a jelenlegi 1.0 T-GDI 120 lovas tesztautóról, ami három hengeres és 173 NM nyomaték leadására képes manuális hatfokozatú váltóval. Szomorúan konstatálom, hogy eltűntek a jól bevált tartós szívó erőforrások, és helyette a „downsizing” miatt egyre kisebb motorokból egyre nagyobb teljesítményt próbálnak az autógyártók előcsalogatni. Vajon ezek élettartama milyen lesz? Majd a használat során kiderül, de ami nagyon jó hír, hogy a Kia 7 év vagy 150000km garanciát biztosít, ami azért nyomós érv lehet a döntéshozatalnál.

Első indításnál meglepően, de a kissé egyenetlen járású motortól, és annak hangjától kirázott a hideg, az is átfutott az agyamon, hogy biztosan szeretnék erről véleményt mondani?! Igen! Most is tartom magam ahhoz, hogy épp olyan fontos és hasznos egy autó negatívumairól, gyenge pontjairól is beszélni, mint annak előnyeit bemutatni.

Na kuplung, gáz, induljunk! Az autó dinamikusan gyorsul és alsó fordulatszám tartományokban is nyomatékos a kis „kerregő”. Városban rugalmasan lehet vele közlekedni, és előbb utóbb megszokod az érdekes motorhangot is, mert nincs más választásod. A váltó gyorsan és finoman kapcsolható, jól harmonizál a motor karakterisztikájával. A futóművet kissé feszesre hangolták, sportosabb vezetéshez is tökéletesen passzol. Személy szerint én szeretem a feszesebb futóműveket, mert stabilabb érzést biztosít számomra, és hát hozzátartozik, hogy sportos vezetőnek is vallom magam.

Úgy gondolom, hogy azon vásárlóknak érdemes ebben a motorvariációban gondolkodni, akinek higgadtabb vezetési stílusa van és nem megy évente flotta mennyiségű kilométert.

Összegezve tapasztalataimat, az általunk tesztelt 3 hengeres Kia Ceed egy jól vezethető, komfortos autó ár-érték arányban, és a fogyasztása is teljesen reális. Városban dinamikusabb tempónál ez 6,5-7 liter körül volt, vegyes használatban 7,5- 8 liter, de hangsúlyozom, sportosabb vezetés mellett.

Kia Ceed SW Steel ára 5,2 Mft-tól indul, az általunk tesztelt Gold felszereltségű autó 6,2Mft ért vásárolható meg. Ha ezt az összeget kicsit kiegészítjük (400eFt-tal), akkor hazavihetünk egy 1,4T-GDI-t négyhengeres finomabb járású kivitelben.

Teszten járt már nálunk az utolsó szívómotoros és nagyobb turbós is.

Itt meg tudod nézni az árlistát és a felszereltségeket is.

Fotók: Kajári-Hamar Ágnes, Kajári Zoltán

Cikk: Kajári Zoltán

Tesztlehetőségért köszönet a Kia Motors Hungary Kft.-nek.

A cikkünk megjelenését a Duna Autó Zrt. támogatta!

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel tisztítjuk és ápoljuk!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb