A Brüsszeli Autószalon krémje – újdonságok és különlegességek, melyekről legtöbben csak álmodunk
Év eleji, belga kiruccanásunk kapcsán volt már szó a különleges Deman autókereskedésről, továbbá az Autoworld-ben rejlő modern klasszikusokról és veterán csodákról. Harmadik, egyben utolsó állomásunk a Brussels Motor Show volt, aminek a legizgalmasabb csarnokának hoztam el a képes anyagát szuvenírként nektek. Ugyanis a sok hétköznapi autó mellett helyet kapott egy Dream Cars, azaz álomautók nevű részleg is a kiállításon. Ennek köszönhetően húztuk be egy nap a McLaren F1 és a Jaguar XJ220 mellé a ’90-es évek legendáinak talán legritkább darabját, egy Mercedes-Benz CLK GTR-t, de sok más különlegesség is akad, szóval érdemes lejjebb görgetni.
Talán senki sem lepődig meg azon, hogy a CLK GTR utcai verziója homologizációs célokat szolgált. Azon már inkább, hogy az 1998-1999 között gyártott modell a versenyváltozattal ellentétben nem 6, hanem már egy megnövelt hengerűrtartalmú, 6.9 literes V12-est kapott, 604 lóerős motort kapott. Összesen 20 kupé és 6 roadster készült a típusból. Hihetetlen számok ezek, ahogy maga az autó is az, a korának talán legbrutálisabb megjelenésű utcai gépe volt a GTR, melynek vajmi kevés köze volt a névadó CLK sorozathoz.
Ha már Mercedes, érdemes megemlékezni néhány kép erejéig az aktuális paletta csúcsát képező AMG modellekről is, melyek meglepő módon nem fekete-fehér, hanem különleges és izgalmas színekben feszítettek a Mercedes standján.
Szuper- és sportautók között ritka a kombi, a BMW-kre szakosodott Alpina tuningcég táján azonban annál gyakoribb. Egyik legfrissebb alkotásuk a legújabb 3-asra épülő B3 Touring, mely klasszikus zöld színben pózolt. Már az alapokat adó típus is kivételesen gusztusos darabja napjaink prémium szedán és kombi mezőnyének, az Alpina visszafogott matricázása és karosszéria módosítása végtelen stílust ad a gépnek.
Az elektromos autók mezőnyében egyelőre kevésbé hangos, ám annál különlegesebb márka a Volvo-ból kivált Polestar, mely első számú modelljével, fantáziadúsan az 1 névre keresztelt kupéval jelent meg. A svédek jelenlegi dizájnvonala egyébként is kiemelkedő, ez kétajtós karosszériába öntve egészen csodálatos végeredményt ad. Kicsit kár, hogy „csak egy” elektromos rétegmodell, de manapság nem divat hébe-hóba szuperszexi kupékat dobni a piacra szimplán kedvtelésből.
A Volkswagen csoport mezőnye kiemelkedően erős volt, köszönhetően a konszern sok izgalmas márkájának. Láthattuk a legújabb Bentley Continental Flying Spur-t, ami amellett, hogy szinte még langyos, annyira friss, már-már lowrider hatást keltett a képeken látható futómű beállítással és a méretes felnikkel. A Lamborghini standján a Huracán Evo szintúgy viszonylag új modell.
A VW csoport ékköve, a Bugatti sem maradhatott ki, mely 1500 lóerős mega-autójával, egy három tónusban pompázó Chironnal csábította el a nézőket a környező standokról. Emellett az egyedül árválkodó Porsche 718 Boxster Spyder már-már visszafogottnak tűnik, azonban érdemes elidőzni a legkisebb Porsche csinos részletein is. A középmotoros kabrió a különleges karosszériakialakítás mellett 4 literes, 6 hengeres szívómotorral hódít, ezzel az egyik legizgalmasabb modell a kínálatban.
Az Aston Martin két kiemelkedően fontos modellt is hozott Brüsszelbe. Az egyik a vadonatúj DB X, a márka első hobbiterepjáró modellje, mely dizájnban leginkább a V8-as sorozatra hasonlít. Az angol márka és a SUV kialakítás kombinációja kissé még most is természetellenesnek hat, de élőben egész mutatós és rendhagyó.
De hogy valami minden kétséget kizáróan csodálatos tárgyról is essen szó, a két lépéssel odébb parkoló DBS Superleggera Volante mellett földbegyökerezett a lábunk. Merem állítani, hogy a 715 lóerős, 5.2-es, biturbó V12-essel szerelt Aston egy a ma kapható legszebb autók közül.
Az olasz különlegességek listájának sem volt vége a már említett Lamborghini-vel, a Ferrari egyik legfrissebb középmotoros típusa, az F8 Tributo is megtekinthető volt a kiállításon. Nála néhány fokkal kevésbé kifinomult, ám minden kétséget kizáróan sokkal ritkább autó a Touring Superleggera Sciadipersia Cabriolet, mely igazából egy kissé átszabott Maserati GranCabrio. Különleges, de ennél pozitívabb jelzőt nehezen tudok rá találni, véleményem szerint az alapot adó Maserati egy gyönyörű autó, kár volt hozzányúlni.
Amerikát a legfrissebb, V6-os „Eco-Boost” Ford GT képviselte, ami zseniálisan ötvözi a GT90 koncepcióautó, továbbá az eredeti GT jegyeit 21. századi csomagolásban. Levezetésképp következzen ő és még néhány egyéb sportautó, amelyek bár nem lettek külön kiemelve, ott a helyük a galériában.
Reméljük, hogy sikerült egy kis színt csempészni a hétköznapokba a sorozattal és pótolni némileg az űrt, melyet a nemrég lefújt Genfi Autószalon és a számos egyéb elmaradó esemény hagy maga után.
Fotók / szöveg: Bacsa Zoltán