A Skoda jövője – Vision S tanulmány
A Skoda látványos fejlődésen ment keresztül az elmúlt néhány évben, és úgy tűnik, ez a trend folytatódik, így semmi meglepő nincs abban, hogy már a nem túl távoli jövő felé kacsintgatnak a fejlesztők. A Vision S ugyan még csak koncepció, de már közel a szériaváltozat.
Új formanyelv, futurisztikus karosszériaelemek és hipermodern beltér, ez a Vision S, a Skoda első hibrid-szabadidőautója, melynek végleges verzióját vélhetően Kodiak néven akár már az őszi, Párizsi Autószalonon láthatja majd a nagyérdemű. Változások valószínűleg még lesznek, de reméljük, nem sokat veszít izgalmas dizájnából a modell.
A 4.7 méter hosszú és 1.91 széles Vision S a Volkswagen Csoport moduláris keresztmotoros, azaz MQB platformjára épül, a határozott megjelenés pedig nagy beltérrel kecsegtet, a három üléssoron akár hét utas is elférhet majd, ha csak az első kettővel számolunk, akkor természetesen jóval nagyobb, 460 literes csomagtérrel büszkélkedhet a modell. Az utastér más okból is különleges, a digitális műszerfal mellett mindenfelé kijelzők láthatóak, a középkonzolon gomboknak nyoma sincs, de még a fejtámlákba is képernyők kerültek, melyek külön-külön is személyre szabhatóak. Azért az nagy kérdés, hogy ezekből mi marad meg, hiszen ilyen megoldásokkal még a legfelső prémiumkategóriában sem mindenhol találkozni.
A hibrid hajtás szintén érdekes pontja a Vision S-nek, a 156 lóerős, 1.4-es TSI erőforrás egy 40 kW tartós teljesítményű és 220 newtonméter csúcsnyomatékú elektromos motorral működik együtt, ez az első tengely hajtásáért felelős, a hátsó egy 115 lóerős villanymotor kapott. A modell 7.4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, a végsebesség pedig 200 km/óra környékén alakul. Az akkumulátorok 50 kilométernyi hatótávot biztosítanak tisztán elektromos üzemben. Az átlagfogyasztás – amennyiben minden ideálisan alakul – akár két liter alatt is tartható.
Még néhány hónapot várni kell arra, hogy kiderüljön, a Vision S-ből végül mi sül ki, de a Skoda már most megmutatta, hogy mire képes, ez pedig mindenképp elismerésre méltó.