MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Renault Mégane Grandtour – dizájnos puttonyos

Renault Mégane Grandtour – dizájnos puttonyos

2016. november 17.

Pont úgy néz ki, mint a Talisman kombi, csak egy kicsit kisebb – állapítottam meg az új Mégane Grandtour-ról kissé felületesen, de azért nem olyan messze járva az igazságtól, ahogy megpillantottam a szalonban. A Renault új egyen formaterve elég egyedire és látványosra sikerült, ez pedig nagyon nagy erőssége a modelleknek abban a korban, amikor az autóvásárlásnál a dizájn nagyobb jelentőséggel bír, mint bármikor. Persze az sem árt, ha egy új autó megbízható, jól felszerelt, biztonságos, de őszintén, ez az 5-6 milliós, de talán még a valamivel olcsóbb kategóriákban is szinte természetes. Ami ezeket az alapvető dolgokat nem teljesíti, az vagy gyanúsan olcsó, vagy eladhatatlan.

6

A márka új arculata tehát ütős, bár az említett két modellcsalád esetében ennél jóval többről van szó. Meglepődni azért nem kell, ez a divat, egyre többen nyomják ma „Audisan” az ipart, elég csak megnézni az új Mercedes C-E-S osztályok formavilágát. A franciák a németekhez hasonlóan ügyesen csinálták a dolgot, először a csúcsmodellt mutatták be az új formával, és hát ki ne szeretne hasonlítani a zászlóshajóra, a példaképre, a legnagyobbra? A Mégane is ezt teszi, okosan kihasználva a lehetőséget. A klasszikus 5-ajtós Berline változat lehetne például a Talisman Mini, vagy SE, hogy mobiltelefonos hasonlattal éljek. Picit kisebb, picit butább, de majdnem olyan és persze olcsóbb is. A Mégane Grandtour még jobban hasonul, a nagytestvér megjelenésével egész nagyautós összképet mutatva. Nem véletlenül, habár attól több, mint 20 centivel rövidebb, így is 4,6 méter, ami minden, csak nem kicsi. Családosoknak leginkább ezt ajánlom az 521/1504 literes csomagtartóval, a 30 centivel rövidebb, Golf méretű alapváltozat 384 literrel egy gyerekkel még simán kompatibilis lehet, kettővel és sok cuccal már kevésbé – érdemes átgondolni, vajon befér-e a kisebb kivitelbe a nyaralós cucc, vagy éppen a nagymamáktól kapott általában kétheti ételadag, amihez egyébként sincs megfelelő méretű csomagtér. 200 ezer forint a különbség, szerintem ennyit megér a puttonyos létére is elég csinos Grandtour.

19

Ebben a színben különösen mutatós! De mint tudjuk, belső tartalom legalább olyan fontos, ha nem fontosabb, mint a külsőségek, tehát az „izgalmaknak” még koránt sincs vége. Az előzetes telefonos egyeztetés közben merült fel a kérdés, „dízelt vagy benzineset szeretnél?” Benzineset, vágtam rá saját prioritásaim mellett figyelembe véve azt is, hogy Robi kollégám korábban az 1,5 dci motoros Berline-t tesztelte, így az olvasókra is gondolva feláldoztam magam a sokszínűség oltárán. Gondoltam, egy régi vágású 1,6 literes szívó motoros gépet kapok majd, végre valami klasszikus választás. Persze nem így lett, már az autó mellett álltam, mikor kiderült, hogy ez bizony egy 1,2-es változat. Legalább négy henger, lassan az is nagy szó lesz…hirtelen lankadt a lelkesedésem, aztán gyorsan a forgalmi tanulmányozásába kezdtem. 97 kilowatt, nocsak, ez már nem is hangzik olyan rosszul. Alap, hogy turbós a kismotor, több mint merész lenne ekkora autóba tenni, ha nem így lenne. Szóval megtöltötték egy kis erővel, akarom mondani fel, egészen 130 lóerőig tornázták a teljesítményét (ez egyébként az erősebbik változat, az erőforrás elérhető 100 lóval is). Ehhez társul még nem kevés, 205 Nm nyomaték és egy közepes, de egyáltalán nem gyászos 11 másodperces 0-100 katalógus adat. Lássuk, mit tud, irány a Pilis!

2

Elindultam Dobogókő irányába szerpentint vadászni, ami természetesen hülyeség egy ekkora motorral szerelt családi kombival, de legalább bizonyíthat a technika. Ha itt megállja a helyét, akkor hétköznapi közlekedés során sem lesz vele sok gond. Nem mellesleg, ez az aktuálisan választható legerősebb és egyben legdrágább benzinmotor az 1,6 turbó GT kivitelt leszámítva. Ehhez hűen azt kell mondjam, egész kellemesre, mintsem szenvedősre sikerült a kirándulás. Egy komolyabb emelkedőn hármasba visszadobva (az egyébként hatsebességes váltót) az élhetőnél talán egy fokkal jobban is megindult a Grantour, normális útviszonyok között nem is kell különösebben erőlködni egy-egy előzéshez. Véleményem szerint a biztonságos közlekedéshez egyébként is hozzátartozik a megfelelő erő. Mindig jó, ha egy pici tartalék van a motorban, ami ahhoz kell, hogy vészhelyzet esetén kereket oldjunk, reagálni tudjunk, vagy csak szimplán ne kelljen fél órával előre megtervezni az előttünk poroszkáló ember megelőzését. Ilyenkor mindig azon agyal az ember, „na vajon most, vagy most? Á, nem merem.” Aztán menet közben felhúzza magát és a végén egy veszélyes manőverbe kezd türelmetlenségében ahelyett, hogy inkább választott volna egy 20-30 lóerővel erősebb változatot, amivel kényelmesen kivitelezhetné a helycserét. Egyszóval passzolt a motor a típushoz, kicsit meg kell pörgetni, de amint vége a turbólyuknak, kellemesen elautókázhatunk vele.

11

Félreértés ne essék, korrektnek abszolút korrekt, de különösen sportos élményt ne várjunk ettől, mert nem is fogjuk megkapni. Ahhoz egy ilyen terepen már nem elég ez a motor, a váltó pedig nem ad semmit a vezetési élményhez, a szerkezet pontosságával és finomságával nem voltam maradéktalanul megelégedve. A futómű sem sportosan feszes, ugyanakkor nem is billegős, remekül csillapította az úthibákat, nagyon kellemes autózást tesz lehetővé, mindenképpen kiemelném az autó pozitív tulajdonságainál. A Mégane egyébként rendelkezik több vezetési üzemmóddal is, mint pl. Eco vagy Sport. A két véglet között természetesen számos más beállítás is található, utam nagy részét normál üzemmódban tettem meg, de kíváncsi voltam, vajon mekkora a különbség a két véglet között? Hatalmas! Ilyen az, amikor a számítógépek átveszik az uralmat a vezetés felett, amikor pedig azt hittük, hogy mi irányítjuk a dolgokat, elég csak környezetkímélő módra váltani és egyből rádöbbenünk, ki vagyunk téve a kapcsolók, érzékelők, mikrochipek hadának. Eco-ban meglepően lagymatag lesz hirtelen a rendszer, jóval kevésbé intenzíven reagál a gázpedál finom lenyomására, mint egyébként. „Nem, te nem szeretnél gyorsítani, te nem ezt akarod! Spórolj!” – mondhatná a számítógép. Tényleg oda kell lépni neki, ha ilyenkor gyorsítani szeretnél, hogy megfelelően reagáljon a computer.  Meg kell szokni, hogy ne okozzon ez váratlan helyzeteket, de városi poroszkálásra például abszolút alkalmas és hasznos lehet ez a beállítás, ha néhány csepp értékes benzint szeretnénk nyerni. Ehhez képest Sport-ban igazi vadállat a gép sportautós gázreakcióval, ami persze nem igaz, de valóban nagy a különbség a két mód között.

29

A beltér egész kellemes, habár nem annyira szabadult el a rajzolók képzelete, mint a fő külső dizájnelemek megalkotásakor – egy nem borzasztóan modern, de azért az autó légköréhez passzoló, kellemes belsőt kapunk, ahogy beülünk. Óriás tablet nincs, mint a Talisman-ban, de ez már a Mégane-ban a nagyobbik kijelzős központi rendszer Bluetooth-os kihangosítóval, továbbá Arkamys hangrendszerrel is fel volt szerelve tesztautónk – ezek mind az Intens felszereltségi szint részei, ami ezzel a motorral bizony szinte karcolja a 6 milliót listaáron. Utóbbi egyébként nem szól rosszul és több beállítási lehetőséget is kínál, lehet vele játszadozni. Érdekességnek jó, aki meg hifi gurmé, annak ott a Bose. A bőr-plüss kárpit kombó a maga kategóriájában egész látványos és kellemes, a fehér varrás pedig kicsit megtöri a csendet a nagy feketeségben. A hely hátul is elég felnőttek számára, a középkonzol végén lévő két szellőzőnyílás pedig pluszpont. Nem többzónás a klíma, de nagyon jól jönnek attól még azok a légbefúvók a hátul ülőknek fagyos téli estéken vagy kánikulában. Egy kis „poén” még a középen digitális műszeregység, mely vezetési üzemmódonként változik színben és grafikában egyaránt. Például Eco módban nem meglepően zöld, a számozatlan fordulatszámmérő ívben pedig egy eco tartományt is kijelöl a gép, Sport-ban pedig nem meglepően vörösen izzik a képernyő, központba helyezve a fordulatszámjelzést.

21

Úgy gondolom, hogy a Mégane Grandtour jó opció a fiatalos, trendi családi autó szerepének betöltésére. Kombiban már teljesen alkalmas rá, hogy akár két gyerekkel is meginduljon a csapat külföldre nyaralni, ebben pedig abszolút partner lesz majd a nagyobbik teljesítményű turbós benzines, ami a Pilisben nyilván nem produkált reprezentatív fogyasztási adatokat, de akár 6 liter körül vegyes használatban finom gázkezeléssel biztosan el lehet vele járni. Akinek nincsenek túlzott teljesítménybeli elvárásai, de szereti tartani a megengedett legnagyobb sebességhatárt könnyedén, továbbá nem eleme a sportosság, szeretni fogja. Minden adott, hogy sikeres legyen azoknak a körében, akik számára maga az autózás teljesen érdektelen, rutinművelet, nincs bajuk a pici turbós motorokkal, a hozzáadott értéket pedig nem a jó gyorsulási adat adja, hanem két jópofa funkció a fedélzeti computerben és egy érdekes kárpit. Kedves olvasó, ha az Ön számára a jármű egy szimpla használati tárgy, abból viszont szeretne valami olyat, ami kicsit is színesebbé teszi a hétköznapjait, mindenképpen vegye fel a listára, ha új autót keres!

A tesztlehetőségért köszönet az Autó Triplex Kft.-nek!

Bacsa Zoltán

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu