fbpx

Volkswagen Golf VIII Variant 1.5 eTSI DSG (2022) teszt – Hozza, amit az aktuális trend megkíván, DE…

Szeretném egy vallomással kezdeni ezt az írást. Annak ellenére, hogy autóőrültnek tartanak, sosem fogott meg igazán a Golf szellemisége, pedig vezettem korábbi szériákat, mind a puttonyos, mind a hatchback verzióból. Lehet velük együtt élni, de nekem valahogy sosem adta meg azt a varázst, mint például az azonos korú és kategóriájú japán, vagy az utóbbi időben a koreai márkák modelljei. Ez nyilván az én „defektem”, ennek ellenére megpróbálok objektív tesztet összerakni. 

Mivel a cím végén három darab pont található, így mindenki odaképzelheti a saját maga véleményét, viszont elmondanám, én mire gondoltam. A teljes képhez hozzátartozik, hogy hétvégén megmutattam egy régi barátomnak az autót, akinek több Golfja is volt. Vele beszélgettük, hogy jó-jó, de (…) ez már nem az a kimondott értelemben vett klasszikus értékekkel bíró Golf. Ezt pedig ő eléggé sajnálta, ugyanakkor mégis tetszett neki az, amit lát. 

Szerintem – mivel ő rajong a típusért – kicsit elfogult, ellenben velem. Bennem ugyanis az első napokban nem nagyon mozgatott meg semmit, mert 2022-ben eddig „űrhajókat” teszteltem (Polestar 2, Ioniq 5), és az előbbiekből visszaülni egy földi értelemben vett autóba nem volt egyszerű dolog. Na, de most már térjünk rá a VIII. generációs Golf Variantra!

A Volkswagen Golf VIII Variant külseje

A nyolcadik generációnál járó Golf Variant az elődjéhez képest terebélyesebb lett, ugyanis már 4633 mm hosszú, 1789 mm széles és 1482 mm magas, ezekhez az értékekhez pedig 2672 mm-es tengelytáv tartozik. Az adatokból is látszik, hogy  346 mm-rel hosszabb a jelenlegi hatchbacknél. A gyakorlatban ez a majdnem kétszer akkora csomagtérben és a tágasabb beltérben köszön vissza, de erre később még visszatérünk.

A külső design tekintetében a legfigyelemreméltóbb újítás szerintem az egyediséget adó LED-csík, amely középen összeköti az IQ.Light mátrixos fényszórókat. A motorháztető kialakítása egy kis sportosságot sugall. Nem úgy, mint oldalról nézve, ahol a legizgalmasabbak talán a 17 colos felnik és az első kerékjárati ívek közelében található „Style” pakettek. A hátulján visszaköszönő formák és a lámpatestek kialakítása kifejezetten tetszett!

A Volkswagen Golf VIII Variant utastere

Amig kívül sikerült a korábbi generációk formáit valamelyest továbbörökíteni, addig a belsejében némi kapkodást és elnagyolást véltem felfedezni. Tény, hogy a megszokott jó anyagminőséget és illesztéseket hozta, viszont az ergonómia és a kezelhetőség hagy némi kívánnivalót maga után. Leginkább azért gondolom ezt, mert a fizikai gombok a gyengéim, és persze láttam már okos és élhető megoldásokat, de ez speciel pont nem tartozik azok közé. A klíma hőfok és a hangerőszabályozói a középkonzolon található infotainment kijelző alatt kaptak helyet, egy olyan felületen, amelyet este nem világít meg semmi, így nem egyértelmű, hogy hová is kell nyúlni. Ez pedig értékes másodperceket von el a vezetésre fordított figyelemből. A másik és egyben legnagyobb problémám az infotainment rendszerrel gyűlt meg, ugyanis az autó átvétele után hosszú percekig csak ültem és próbáltam megfejteni, hogy hogyan tudom csatlakoztatni a CarPlay-t, végül egyszerűen rádugtam kábellel és engedélyeztem a telefonon a vezeték nélküli működést. Később persze meglett minden kívánt funkció, de nagyon nem az én logikám szerint épül fel ez a menürendszer, szóval igencsak meg kellett vele barátkozni. A gyártó valószínűleg tudja, hogy ez nem lett az igazi, mert már be is jelentették, hogy a facelift egyik újítása az infotainment teljes átgondolása lesz…

Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ez csupán az én véleményem és tapasztalatom, amit a Golf Varianttal töltött egy hét alapján írok meg, ettől még együtt lehet élni az autóval, sőt kifejezetten jól és kényelmesen teszi a dolgát, ami nem mást jelent, mint az utasokat és csomagjaikat elvinni „A”-ból „B”-be. 

Annak érdekében, hogy a pozitívumok se maradjanak ki, meg kell említenem a multikormány gombjainak remek kiosztását, a digitális óracsoportot, amelynek képe szép és meglepően széles skálán perszonalizálható. Illetve a korábbi modellekre is jellemző tágasságot és ügyes helykihasználást. Ennek megfelelően az ülések kényelmesek, mind elöl, mind pedig hátul, ahol a két méter körüli emberek is kényelmesen utazhatnak. Ráadásul a csomagtér is óriási a maga 611 literével, ami a hátsó üléssor ledöntésével 1642 literre növelhető. Természetesen találhatók rögzítőgyűrűk és még 12 V-os csatlakozó is a csomagtérben, sőt a kötelezőt is hozza a sílécalagúttal. Tehát, azért pozitívum is bőven akad a nyolcadik generációs Golf Variant esetében! 

A Volkswagen Golf VIII Variant hajtáslánca

A Porsche Hungária által biztosított tesztautóban egy 1.5 literes eTSI benzinmotor dolgozik, amelyet megtámogattak egy 48 V-os lágy hybrid rendszerrel (emiatt található ott az „e”). Nyilván ennek is a kibocsátási normákhoz van köze, mintsem a fogyasztás csökkentéséhez. A négyhengeres egység 130 lóerővel és 200 Nm maximális nyomatékkal rendelkezik, ezt pedig egy hétfokozatú, duplakuplungos automataváltó juttatja oda az első tengelyre.

Ha valakinek ez az erő nem elég az 1400 kg körüli kasztni mozgatásához, akkor minimális felárért választhatja a kínálatból a 150 lóerős blokkot, amely szerintem is élhetőbb. A tesztidőszak alatti fogyasztás 7.8 literre jött ki 100 km-re vetítve, ami azok fényében kicsit sok, hogy van benne vitorlázó mód, amely autópályás tempónál is képes leállítani a motort (megjegyzem ez kicsit para, legalábbis számomra), ráadásul a start-stop rendszer is már 20 km/óra környékén működésbe lép. Arról nem is beszélve, hogy az elektronika a motorfékkel is ügyeskedik valamit, az előttünk lévőt figyelve…

A Volkswagen Golf VIII Variant vezetési élménye

Kifejezetten tetszik, hogy az autóhoz közeledve üdvözlőfény fogad, ráadásul a földre is vetít motívumot, a kulcs nélküli ajtónyitás és zárás is jól működik. Illetve, indításkor azonnal bekapcsolja a kormányfűtést és az ülésfűtést is, ami kellemesen tud esni a hideg téli reggeleken. Ami viszont kevésbé tetszett, hogy nagyon lassan tölt be rendszer, így várni kell, míg a szoftver magára talál, utána ad tolatókamera képet és minden más is akkor lesz menetkész. Ezen túllendülve viszont a kormányzása pontos és talán még közvetlennek is mondanám. A futómű egész jól orvosolja az úthibákat, még hátul is, ahol csatolt lengőkaros megoldást használtak. Viszont a váltó működését nem feltétlen tudnám dicsérő szavakkal illetni, vezetési módválasztó nincs, csupán a váltót tudjuk átrakni sportba, ahol kicsit tovább pörgeti a motort és talán gyorsabban is vált. Normálban eléggé gondolkodós az autó, mikor odalépek neki és késleltetve reagál, ráadásul olyan mintha nem mindig váltana rendesen. Lehet, hogy egyébként ez tökre normális, és a zsúfolt napjaim alatt jobban észrevettem, ha valami nem olyan dinamikusan működött, mint ahogy azt én elterveztem. Mondjuk az egész autóra igaz ez, a „lassúság”. Például a következő zeneszámra való léptetés is késleltetve működik. Ahogy előzőleg is írtam már, egy kombitól nem kell versenyautós dinamikát várni, a Golf Variant pedig kétségtelenül jó abban, hogy kitöltse a mindennapi használós szerepét.

A Volkswagen Golf VIII Variant árképzése

A bázismodell Life felszereltséggel, 130 lóerős motorral és hatsebességes manuális váltóval   9.4 millió forinttól indul. A Porsche Hungária tesztautója a következő lépcsőt jelentő Style felszereltséggel, jól felextrázva 12.5 millió forintot kóstál. A konfigurátorban viszont van egy kedvezmény fül, amelyet bepipálva máris 800.000 Ft-ot lefaraghatunk az árból. Ami még így is elég borsos  marad ebben a kategóriában… 

A Volkswagen Golf VIII Variant-ról röviden

Összességében elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem ez az autó, amely számos remek tulajdonsága mellett pár gyengeséggel is bír. Akármennyire is próbáltam finoman fogalmazni, azért utóbbiakról is szót kellett ejteni, hiszen így lesz pontos az összkép. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/ Fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Porsche Hungária biztosította. 

A tesztünket a Ferihegy Autó Kft. támogatta.

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb