fbpx

Telekre kijárós, mindennapi használós – Dacia Duster facelift 2021 TCe 100 Prestige LPG teszt

Duna Auto

A Duster második generációja 2018-ban mutatkozott be, szóval éppen ideje volt már a frissítésnek. Az első generációs Duster 2010-es bemutatása óta eltelt közel 10 év alatt több mint 2 millió darabot adtak el belőle Európában, így nem meglepő, hogy a kategóriájának egyik legnépszerűbb modellje a mai napig. A tapasztalatok alapján úgy gondolom, hogy a ráncfelvarrott modell hasonlóan népszerű lesz!

blank

A Dacia Duster facelift 2021 külseje

Ahogy lenni szokott, az ilyen ráncfelvarrások alkalmával lényegi változás nem igazán történik. Tehát nem meglepő, hogy a megszokott Duster-forma megmaradt, viszont csinosítással azért természetesen találkozhatunk. A karosszéria méretei is maradtak a régiek, egészen pontosan a 4341 milliméteres hossz, a tükrökkel 2052 mm szélesség és 1633 mm magasság. A 217 mm-es hasmagasságnak köszönhetően lesz ebből a low-budget SUV-ból igazi telekre járós használati tárgy!

Az orrán még a megszokott Dacia embléma díszeleg, viszont elöl-hátul új LED-es lámpatesteket kapott, amelyekben visszaköszön a korábban már a Loganban és Sanderóban is látott Y-alak. Szerintem ezek jól mutatnak, és fiatalos hatást kölcsönöznek az autónak, a hátsó lámpatesten pedig kifejezetten sexy ez a forma. Az első és hátsó lökhárítón minimális átalakítást eszközöltek az olcsóság jegyében. Oldalról nézve olyan, mintha semmi nem változott volna, talán csak a felnik, amelyek így jobb légellenállást biztosítanak. Illetve megjelent a kínálatban az Arizona Orange fényezés, amelyet a magyar ember kolbászzsír metálként definiál… Ízléses, hogy nem aggatták tele fölösleges műanyag kerékjárati ívekkel és betétekkel, továbbá a tetőszín is fiatalos, de nem fordítható el, mint a Sanderón. 

A Dacia Duster facelift 2021 belseje

A külsőhöz hasonlóan a beltérben is csak a legszükségesebb finomításokat végezték el. Továbbra is érződik, hogy a tervezésnél az olcsóság volt az elsődleges szempont, mégis kellemes a szemnek az összkép és a gyakorlatban teljes mértékben élhető is. Az infotainment érintőképernyős kijelzője már ismerős, a rajta található rendszer egyszerű és átlátható, bár nem sokat használtam mivel vezeték nélkül is képes a telefontükrözésre.  Viszont már nincs mellette USB csatlakozó, mivel az a középkonzol aljára került, ráadásul megduplázódott. Sőt, a hátul utazóknak is jut két aljzat, amelyek a könyöklő hátulján találhatók. A klíma kezelőfelülete egyszerű, ugyanakkor praktikus, akárcsak a felette található gombok funkciói. Minden egyértelmű, életszerű és könnyen elérhető!

Az ülések változatlanul kényelmesek, talán csak a fejtámlák lettek a korábbinál valamivel keskenyebbek. A hátsó üléssorban kellemes a fej és lábtér, az első ülések között található könyöklőt a korábbi modellhez képest updatelték – immáron használható is valamire. A kicsivel több, mint 1 liter befogadására alkalmas tárolóban elfér pár apróság, ráadásul hosszirányban állítható is, ami sokat emel a vezetési komforton. 

blank

Ami a csomagteret illeti, az kimondottan jól pakolható, ráadásul 445 litert képes elnyelni, a hátsó ülés ledöntésével pedig 1478 liter áll rendelkezésre.  

A Dacia Duster facelift 2021 TCe 100 LPG hajtáslánca 

A motortérben a Loganból már ismert 100 lóerő és 170 Nm nyomaték leadására képes 1.0 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor található, amely gyárilag LPG hajtással is fel van szerelve. Az utóbbihoz szükséges gáztartály a pótkerék helyére került, a csomagtartó szintje alá. A kettős üzemnek köszönhetően a hatótáv is alaposan megnő, ugyanis az 50 literes benzintank mellé egy megnövelt kapacitású LPG tartály is raktak, amelyekkel együttesen majdnem 1200 km-t lehet megtenni. Ha az egyik kifogyna, a Duster magától is képes közöttük váltani, de természetesen magunk is kiválaszthatjuk a nekünk megfelelő hajtóanyagot. Az erőt egy hatfokozatú manuális váltó juttatja az első tengelyre. A tesztidőszak alatt kipróbáltam mindkét üzemanyaggal a második generáció ráncfelvarrás utáni Dusterét. A rendelkezésre álló idő rövidsége miatt messzemenő következtetést nem tudok levonni, de az LPG-Benzin átváltás jól működik, a hosszabb utaknál már érezhető, ha LPG-vel közlekedik valaki, hiszen a többletfogyasztás ellenére még mindig olcsóbb, főleg a mai benzinárak mellett.

blank

A Dacia Duster facelift 2021 TCe 100 LPG vezetési élménye

Meglepett, hogy ez a 100 lóerős blokk mennyire könnyen húzza el a közel 1300 kg-os bódét. 

A futóműve szintén zseniális, direkt a kátyús, nyomvályús magyar utakra tervezték. Egy-egy kisebb úthibánál nem érzem azt, hogy ki akarna szakadni alólam, komfortosan teszi a dolgát.
Autópályás tempónál megérkezik a szélzaj, ami nyilván a kevesebb hangszigetelő anyag miatt van, de úgy gondolom, hogy ebben a kategóriában nem illik ezt a szemére hányni, mint ahogy azt sem, hogy macskaköves úton is jelen van a menetzaj. 

blank

Annak ellenére, hogy ez nem egy összkerékhajtásos modell, jól viselte, ha letértem vele a kikövezett útról. A 21.7 cm-es hasmagasságnak köszönhetően bátran ki lehet menni vele a telekre, de tartsuk szem előtt, hogy ez nem egy komoly terepre szánt jószág. A tesztidőszak alatt benzinből 7 liter alatt fogyasztott, ehhez mérten gázból többet, de ez még mindig jó. Nyilván utóbbi előnyei, mint azt írtam is, hosszabb utazások során realizálódik.

Nekem személy szerint nagyon tetszett az autó, tekintve, hogy a jó értelemben vett egyszerű technika révé eléggé az én világom.

A Dacia Duster facelift 2021 TCe 100 LPG árfekvése 

A legolcsóbb Access felszereltség a 90 lóerős, háromhengeres, egyliteres motorral 4 millió forinttól indul, ami a 2021-es árak mellett eléggé meglepő. Tény, hogy ebből szerintem nem sokat fognak gyártani, tekintve, hogy nincs benne klíma, és több fontos, komfortot növelő „extra” hiányzik belőle. A skála másik végén ugyanakkor a fullos, Prestige található 150 lóerős összkerékhajtásos benzines erőforrással, amely alulról súrolja a 7 millió forintot.

blank

A Duna Autó által biztosított tesztautó ugyan Prestige felszereltségű volt, de ennek vételára 5.8 millió forint körül mozog. A cikkben szereplő tesztautó megtalálható a Duna Autó készleten lévő modelljei között, ahol bővebb információkat találsz a pontos felszereltségről is. 

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna Autó Zrt. -nek!

zparts autóalkatrész

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb