fbpx

Subaru Levorg teszt – egyet fizet, kettőt kap

Sokszor hallottam már, hogy sportos autót fiatalabb korban érdemes venni, mert később a család miatt már kevesebb lehetőségünk marad kiélni a vágyainkat és inkább a praktikusságot kell előnyben részesíteni, mintsem a külsőt, vagy éppen a lóerőket. Van viszont egy jó hírem azoknak, akik az autózás mindkét oldalát szeretnék megtartani maguknak: Levorg! Ez a furcsa nevű Subaru egyese azon járműveknek, amelyek akkor is képesek izgalmat és lelkesedést vinni a vezetésbe, amikor mondjuk a gyereket kell az oviba vinni. A japán sportkombival megjártam a városi dugókat, utaztam vele autópályán, de az etyeki borvidék lankáin is terelgettem, ha kellett, kezes bárányként viselkedett, de ha úgy hozta a helyzet, a harapós oldalát is megmutatta.

A megjelenését órákig lehetne elemezni, mesteri a szín, az élek, a hűtőrácstól kezdve, a légbeömlőn keresztül, a visszapillantókon át, egészen a szűkülő farrészig minden porcikájáról sütött a magabiztosság. Hogy mit mondana, ha tudna beszélni? „Megengedem, hogy bepakold a csomagjaidat, de megeszlek reggelire, ha nem viselkedsz!” A Levorg hat az érzelmekre, jó ránézni, látni a hasznát és érezni a komolyságát, nem egy unalmas jelenség.

A Legacy helyére érkezett modell a WRX STi padlólemezére épült, és bár méreteiben valamivel kisebb, mint ismert nevű elődje (amely az amerikai piacon továbbra is nagy sikernek örvend), azért a 4.73 méteres hosszával sincs oka szégyenkezni. Ennek ellenére a beltér mérete kicsit meglepett, sokkal „nagyautósabbra” számítottam, azt nem mondom, hogy szűknek találtam, de némileg szellősebb utasteret vártam. Az ülések minősége hibátlan, a kék varrások vittek némi változatosságot az összképbe, a tartásukkal sem volt probléma. A könyöktámasz viszont már 11.000 km után lötyögött, csúszkált, konkrétan rögzíthetetlen volt, ezt épp nem egy Subarutól vártam volna. A hátsó, sötétített ablakok komorrá tették a második üléssort, az ülőlapok mérete és a komfort azonban itt is dicséretet érdemelt, mint ahogyan a 60/40 arányban dönthető hátlap, valamint az alapból 552 literes, csúszásgátló műanyaggal ellátott csomagtér, amely igény esetén 1446 literig bővíthető, és sík rakteret biztosít.

subi3

A csapott sportkormány és a műszeregységek nagyon jól mutattak együtt, más kérdés, hogy annyi kijelző volt, hogy egy űrhajósnak is nehezére esett volna egyből eligazodni mindenen. Itt egy állító, ott egy tekerő, hol mutatja az időt, nem ott mutatja a fogyasztást, gyorsan kizártam ezeket a fejemből, ettől függetlenül az extravagáns vészvillogó alatt található billenős „enter” gombot imádtam, meg úgy az összes, szerteágazó ketyerét is, nem tehetek róla, olyan ez, mint egy játékbolt felnőtteknek. A központi, 7 colos, Starlink-rendszerrel ellátott érintőkijelzővel azért jóval egyszerűbb volt bánni, ráadásul a körülötte lévő üvegszerű lakkborítás is igényesnek hatott. A Levorghoz járt napfénytető, alumínium pedálszett, multifunkciós kormány, 6 (!) USB-bemenet 7 légzsák, sávváltó-asszisztens, tolatókamera, esőszenzor, holttérfigyelő, a kényelmi extrák mellett számos biztonsági felszereltséggel is ellátták, ez nagy pluszpont.

Nyugodt szívvel állítom, hogy kategóriájában a Subaru Levorg által adott vezetési élmény már-már súrolta a hibátlan szintet. Az 1.6-os, 170 lóerős boxermotor pont annyi krafttal rendelkezik, amennyivel kell, a fokozatmentes CVT váltó is tökéletesen illett hozzá, igaz a 8.5 literes átlagfogyasztás lehetett volna valamivel kevesebb. Az 1.5 tonnás vas 8.9 másodperc alatt képes teljesíteni a százas sprintet, 210 km/óránál van a vége, a hangszigetelés azonban olyannyira jól sikerült, hogy belülről figyelve szinte észrevétlenül képes suhanni. A gázreakció szintén elismerésre méltó, Sport fokozatban nagyon szépen ugrott a Levorg. Ami pedig talán a leginkább kiemelendő, az a kanyartartása, hihetetlenül masszívnak érződött, nagyon nehéz lehet kizökkenteni az egyensúlyából. A kanyargós utak fültől-fülig érő mosolyt húznak a vezető arcára, kellően feszes a futómű, ám mégis egész kíméletesen bánt el az úthibákkal. A kormánymű óramű-pontosságú, méretei ellenére egész jól manőverezhető a Subaru, nem kelt bizonytalanságot az emberben.

subi14

A Levorg egy meglehetősen jól eltalált autónak mondható, apró hibái persze vannak, de ezeket bőven meg lehet bocsátani, lévén annyira kellemes vezetni, hogy minden más tulajdonsága jóformán másodlagosnak tűnik. Karizmatikus, szüksége van rá a piacnak, hiszen amit ad, az egyedi, és javarészt minőségi, éppen ezért a 8.5 és 9.5 millió forint közt mozgó árcédulával én most nem is vitatkoznék, nem látom értelmét.

A tesztlehetőségért köszönet a Subaru magyarországi vezérképviseletének, az Emil Frey Import Kft.-nek.

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb