fbpx

Škoda Fabia Ambition IV 1.0 MPi (2022) bemutató: Keveset fogyaszt és mutatós, mi kell még?

A Duna Autó Zrt. jóvoltából közelebbről is megismerkedhettem a negyedik generációs Fabiaval, amely az egyik leggazdaságosabb ötajtós, elsőkerék-hajtású autója a Škodának. Ahogyan korábbi tesztjeinkben írtuk, a márka mára felnőtt a feladathoz, ugyanakkor költségesebb autókat is kezdett gyártani, elég csak az Enyaq iV-re gondolni, amely egy nagyon igényes, teljesen elektromos modell lett. Mivel nem mindenki engedheti meg magának és nem is feltétlenül van szüksége egy akkora családi autóra, de mégis szeretne Škodás életérzést viszonylag megfizethető áron, annak tökéletes lehet a paletta másik végén álló Fabia. Ennek alapja az MQB A0 padlólemez, amire többek között a Kamiq, a Seat Ibiza és a VW Polo is épül. 

Nézzük hát, mit is tud a barátságos és gazdaságos Fabia, Ambition felszereltséggel és gazdaságos 1.0 literes szívó benzinmotorral!

A Škoda Fabia Ambition IV külseje

A negyedik generációs Fabia szerintem nagyon dögös, noha az elődhöz viszonyítva az összkép alig változott. Néhány apróságnak köszönhetően mégis valahogy frissebb lett: Az oldalsó íveknél és az övvonalnál lelhetők fel leginkább ezek a finomságok, na meg a ködlámpa környékén és a fényszóróknál. A legszembetűnőbb, hogy a szögletes, álló formátumú hátsó lámpatest helyett már laposabb LED-esek virítanak. 

Az autó dimenzióit illetően szintén változott, ugyanis méretesebb lett. Hossza 4108 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1459 mm. Ezekhez az adatokhoz egy 2564 mm-es tengelytáv társul, ami nagyon jó ebben a kategóriában. 

A Škoda Fabia Ambition IV belseje 

Az ajtót kinyitva egy jó értelemben vett puritán, ugyanakkor mutatós és egyáltalán nem komor utastér fogad. A sofőr előtt található kétküllős multikormány fogása kellemes,  mögötte található egy analóg óracsoport, kiegészítve egy álló tájolású monokróm kijelzővel, amin az összes lényegi információ megjeleníthető. 

A középkonzol tetejére az extra listából választható nagyobb, 8 colos központi kijelző is, díszes anyagok és formák ölelésében. A mögötte futó rendszer képes a vezeték nélküli telefontükrözésre, ráadásul gyorsan és stabilan teszi mindezt. Lejjebb tekintve, a légbeömlők alatt egy manuális klímavezérlőt találunk, amely teljes mértékben használható. Alatta a tárolórekesz hátulján bújik meg még két USB-C csatlakozó. 

Az ötgangos manuális váltó a hagyományos helyen található, mellette megbújik néhány gomb, például a start-stop rendszer deaktiválója. Ülései meglehetősen kényelmesek és méretesek, még a hátsó üléssorban is elegendő helyet nyújtanak. A csomagtér 343 literes (pótkerékkel), a hátsó ülések ledöntésével 1190 liter áll rendelkezésre. A szokásos simply clever megoldások itt is megtalálhatók, gondolok itt az esernyőre az ajtóban, jégkaparóra a tanksapkánál, vagy a kivehető italtartóra. 

A Škoda Fabia Ambition IV 1.0 erőforrása

A Duna Autó által biztosított tesztautó motorja takarékos, egyszerű és megbízható. Az 1.0 literes, háromhengeres, szívó erőforrás 80 lóerő és 93 Nm maximális nyomaték leadására képes. Az egyszerűségének köszönhetően viszonylag kevés olyan alkatrészt tartalmaz, ami elromolhat. Gondolj csak bele, nincs turbó vagy kettős tömegű lendkerék, sem más költséges elem… A palettában kizárólag benzines opciók szerepelnek. A csúcsot a négyhengeres, 1.5 literes, 150 lóerős blokk jelenti, amelyhez alapból hétsebességes DSG váltó jár. 

A Škoda Fabia Ambition IV 1.0 MPi vezetési élménye

Az erőforrás gyengesége miatt nem beszélhetünk a klasszikus értelemben vett vezetési élményről. Ez tipikusan az az autó, amely elvisz „A” pontból „B”-be. Mindezt azonban biztonságosan, stabilan és gazdaságosan teszi, hiszen 5.2 literes fogyasztással simán el lehet vele közlekedni, még megpakolva is. Nem egy erőgép, de ha okosan, lendületből autózol vele, az még mókás is lehet. A felfüggesztése kellemes, a kormányzása is kellően direkt visszajelzést ad, a hangszigetelése jó, még autópályás tempónál sincs komolyabb zaj. A váltó szinte észrevétlenül teszi a dolgát, tehát az utazási komfortérzet több mint átlagos. Tolatókamera ugyan nincs benne, viszont van radar, ami segítség a parkolásnál, de igazából nem is lenne rá szükség, mivel elég jó a kilátás a sofőrülésből. Emellett persze található még néhány vezetést támogató rendszer is, amely tovább növeli a biztonságot. 

A Škoda Fabia Ambition IV 1.0 MPi árfekvése

A Škoda Fabia Ambition felszereltséggel 6.5 millió forintos indulóárral bír. A Duna Autó által biztosított tesztautó vételára 2022 július közepén 7.25 millió forintot kóstál. Ez a modell a szériafelszereltségen kívül néhány extrát is tartalmaz. A további felszereltségi szintekről és erőforrásokról a konfigurátorban tájékozódhatsz, a Duna Autó Škoda szalonjának munkatársai pedig kérdés esetén készséggel állnak a rendelkezésedre!

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a Duna AutóZrt. -nek!

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb