fbpx

SEAT Ibiza FR 1.0 TSi facelift teszt 2022 – Egy kevésbé temperamentumos spanyol

Duna Auto

A SEAT Ibiza első generációja 1984-ben mutatkozott be a nagyérdemű előtt, azóta pedig rengeteg víz lefolyt a Dunán. Az évek csak úgy szaladtak, ráadásul nem is eredménytelenül, hiszen az Ibiza lett a márka legnépszerűbb modellje. Az ötödik generációt 2017-ben, a Genfi Autószalonon mutatták be, így 2021 tavaszán már épp esedékes volt egy ráncfelvarrás. 

A divatos Ibiza VW csoport MQB A0 platformjára épült, hasonlóan a Polóhoz, a Fabiához és az A1-hez. Ahogy az lenni szokott, egy facelifttel érkezik pár apró újdonság, nos, ezúttal sem történt ez másképp. Nézzük is szép sorban őket! 

A SEAT Ibiza FR 1.0 TSi külseje

Szóval, ahogy az lenni szokott, nagy dobást nem kell várni a frissítéstől. A képeken is láthatod, hogy maradtak a szigorú vonalak és a háromszögletű formák, viszont már extraként kérhetők hozzá full LED fényszórók is. A három új mintájú felni sportosságot és dinamikát sugall, ezen felül két új szín is megjelent a konfigurátorban. A 4059 milliméter hosszú, 1942 mm széles és 1447 mm magas kasztni legszembetűnőbb módosítása, hogy a hátul található Ibiza felirat megváltozott. Az FR logó is jól néz ki, bár a két kamukipufogóvég eléggé lehangoló, mivel igazából ez az autó alatt pöfög valahol… Összességében egyébként pofás kasztnit kapunk, és ez a jó érzés a beltérben is folytatódik, ugyanis a formák és színek egy sportos hangulatú, ergonomikus egészet adnak. Viszont egy valami mellett nem tudok szó nélkül elmenni…

 

Már az első hidegindításnál feltűnt, hogy a motor hangos és elég egyenetlen az alapjárata. Majd a motorháztetőt felpattintva jött az igazi ámulat, mégpedig, hogy sem hangszigetelő anyag, sem pedig normális fényezés nem került a motortér bizonyos részeire. Ez nálam enyhén szólva is kiverte a biztosítékot, tekintve, hogy elég szembetűnő helyekről van szó.

A SEAT Ibiza FR 1.0 TSi belseje

Ahogy azt korábban említettem, a belső tér eléggé komfortos számomra. Itt is tetten érhetők a facelift hozta újdonságok, gondolok itt a 10.25 colos vadonatúj digitális műszeregységre, ami extraként rendelhető, illetve a központi kijelző is nagyobb (9.2 colos) lett, valamint a középkonzol tetejére költözött. Utóbbi képes a vezeték nélküli Full Link kapcsolatra és telefontükrözésre is. Maga a rendszer nem akad meg és stabilan működik. 

Ezeken túl talán a legmegkapóbb volt számomra az igényes bőrözéssel és varrással ellátott, alul lapított kormánykerék. A középkonzol aljában található egy vezeték nélküli töltő, valamint két USB Type C csatlakozó az okoseszközök töltésére. Kifejezetten tetszett, hogy szinte tökéletesen megtalálták az egyensúlyt a modern, digitális megoldások és a hagyományos attitűdű nyomógombok között. A klímavezérlés gombokkal és tekerőkkel történik, amit kifejezetten preferálok, de a régi VW lámpakapcsolót is elkerülte a fejlesztés. Ugyanakkor van színház is, a kétszínű hangulatvilágításnak köszönhetően, de ami a legfontosabb, hogy praktikusan kezelhető és komfortos lett a beltér.

 

Sőt, a 2564 mm-es tengelytávval bíró kisautó meglepően tágas, még 185 cm felett is kényelmesen lehet utazni, míg a 355 literes csomagtartóba pakolható poggyász bőven, ebben a kategóriában ez tágasnak számít.

A SEAT Ibiza FR 1.0 TSi erőforrása

Hazánkban a motorpaletta nem túl széles, hiszen az 1.0 literes TSi-vel és az 1.5 literes TSi-vel (150 lóerő) lehet csak kérni. Igaz, előbbi kétféle teljesítménnyel is elérhető, a gyengébb 95 (175 Nm), az erősebb 110 lóerőt (200Nm) tud. A hatfokozatú manuális váltó számít az alapnak, viszont az erősebb 1.0-ás kivitel és az 1.5 is kérhető hétfokozatú DSG-vel is. Esetünkben a 110 lovas verzió került gorcső alá, hatsebességes manuál váltóval. 

A SEAT Ibiza FR 1.0 TSi vezetési élménye

Őszintén megvallom, előzetesen nem igazán mozgatott meg az Ibiza, ugyanakkor kíváncsisággal vártam, hogy mit tud majd a tesztautó. Kellemes meglepetést okozott a vezetési élmény terén, hiszen a futóműve meglepően sportos, ennek köszönhetően szinte alig billeg a kasztni. A kormánymű, a gáz és fékpedál reakciója meglepően direkt, határozottan reagál mindenre. A váltó számomra kicsit furcsa úton jár, ráadásul elég puritán összképet ad. Ami a motort illeti, az kb. 2200-as percenkénti fordulat felett kezd igazán élni, ekkor gázelvételnél prüsszög, mint egy jó turbós Impreza, persze korántsem annyira hangosan. Ez a sportosságot sugalló jópofaság már-már feledteti a háromhengeres motor – számomra – fura járását.

A tesztautóban nem volt tolatókamera, viszont radarokat kapott előre és hátra is egyaránt. Emellett aktív sávtartó és ütközésre figyelmeztető rendszer is segíti a sofőrt vezetés közben. Ami a fogyasztást illeti, az elég baráti, hiszen 6.4 litert átlagoltam a teszthét alatt megtett csaknem 500 km-es távon. Ebben volt városi szakasz és autóút is. 

A SEAT Ibiza FR 1.0 TSi árfekvése

A ráncfelvarráson átesett ötödik generációs SEAT Ibiza Style felszereltséggel, 95 lóerős, 1.0 literes három hengeres erőforrással és ötsebességes manuális váltóval már 6.9 millió forinttól elérhető. A tesztautó viszont FR kivitel volt, amelyet az erősebb, 110 lóerős, 1.0 literes, háromhengeres blokkal és hatsebességes manuális váltóval szereltek. Ennek az ára már borsosabb, hiszen alulról karcolja a 9.5 millió forintot.

Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/ Fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Porsche Hungária biztosította. 

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb