Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024 teszt – Vagány űrdongó lett a női autóból…
Hihetetlen, hogy szalad az idő, az első generációs Juke 2010-ben kavarta fel az állóvizet megosztó formavilágával. Azóta pedig már több, mint 14 év telt el. A második generáció 2019-ben érkezett, markánsabb vonalakkal és néhány újdonsággal. Azóta is eltelt 5 teljes év, így ideje volt a ráncfelvarrásnak. Ezzel pedig számos újdonság érkezett, ami előnyére vált a modellnek.
A Juke-ot Nissan sunderlandi üzemében gyártják, hasonlóan az eredeti 2010-es modellhez. Azóta közel 1.4 millió darab gördült le a gyártósorról. Ez a modell a gyár második gyártósorán, a Qashqai mellett készül.
Nissan Juke Hybrid N-Sport külseje
A 4210 mm hosszú, 1800mm széles és 1593 mm magas bódé tengelytávja 2636 mm. Ezek az értékek minimálisan nagyobbak, mint az eredeti modellé, amelynek sziluettjét szinte teljes egészében megörökölte jelenlegi tesztalanyom, igaz kicsi markánsabb vonalakkal határolják. Fiatalos és sportos az összkép, ez már nem kifejezetten női autó…
Sokak örömére visszatért az első generációnál hatalmas népszerűségnek örvendett sárga szín, amelynek árnyalata eltér a korábbitól. Emellett új felszereltségi szint is bekerült a kínálatban N-Sport néven, amely a Juke dinamikus tulajdonságait hangsúlyozza mind a külső, mind a belső részletek tekintetében. Ezt az érzést növeli a fekete tető, a fekete felnik és tükrök. A hűtőrács, valamint az A- és B-oszlopok. Az összhatás markáns lett és határozott kiállást kölcsönöz a modellnek.
Nissan Juke Hybrid N-Sport belseje
A megkapó sárga külső megjelenéshez illően a beltérben is több formában visszaköszön ez az árnyalat. A bumeráng alakú sárga Alcantara® betét végigfut a műszerfal tetején, majd lefelé hajlik és körbeveszi az új központi infotainment képernyő alsó részét, és a légbeömlőknél fejeződik be. Ez az üléseken is visszaköszön lefedve az ülés felső külső részét, közrefogva az ülés közepét az oldalsó támaszoknál. Az ülőlap és a háttámla egyedi mintázatú steppeléssel díszített, míg az ülés felfelé irányuló részén vállmagasságban a „Juke” felirat található. A merész összhatást a sárga varrás teszi teljessé. A fűthető első ülések nagyon kényelmesek, a fejtámlába épített BOSE hangszórók pedig felteszik az i-re a pontot. A hátsó üléssor a tetővonal kialítása miatt kevésbé tágas mint elöl…
Az elődmodellhez képest új műszerfal és középkonzol figyelhető meg, továbbá új anyagokkal díszítésekkel és kifinomult illesztésekkel tették még vonzóbbá. Az infotainment kijelzője is nagyobb lett és új funkciókkal bővült.
A csomagtartó a szegmensben elfogadható 354 literes, ez a hátsó üléssor ledöntésével 1237 literre bővíthető.
Nissan Juke Hybrid N-Sport erőforrása
Az N-Sport felszereltség két féle erőforrással választható a konfigurátorban. A 114 lóerős 1.0 literes Dig-T benzinmotor mellett szerencsére egy izmosabb 143 lóerős 1.6 literes Full Hybrid erőforrás is elérhető. Utóbbi található a tesztautónk orrában. Ez egy 94 lóerős szívó benzinmotorra épül. A rendszer összteljesítménye, ahogy említettem 143 lóerő és 205 Nm nyomatékú. Ez elég dinamikusan mozgatja az 1400 kg alatti kasztnit. Az erőátvitelről egy Multimodális Automataváltó gondoskodik. A teszthét alatti vegyes fogyasztásom 7.4l / 100 km-re jött ki.
Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024 vezetési élménye
Engem őszintén meglepett, hogy mennyire agilis és jó az úttartása. Nem számítottam rá, hogy SUV létére ennyire fekszi az utat. Nem bólogat a kasztni, kemény a futómú. Sportos közlekedésre teljes mértékben alkalmas, ugyanakkor nedves útburkolaton óvatosan kell vele bánni, mert tolja az orrát. Több élményt adott, mint amit vártam tőle…
Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024 árfekvése
Az új Nissan Juke induló ára Acenta felszereltségen 1.0 literes benzinmotorral és manuális váltóval 7 990 000 forinttól indul 2025 februárjában. A skála másik végén a tesztautó N-Sport felszereltsége foglal helyet. Ennek induló ára 11.5 millió forint, az 1.0literes motorral. A nagyobb 1.6 literes HEV változat 12.69 millió forinttól érhető el. Ez tartalmazza már a 700 ezer forintos, fekete tetővel kombinált sárga színt is. Ehhez tökéletesen passzolnak a szintén fekete, 19 colos felnik. Az Alcantara betétes ülések fix fejtámláiba integrált Bose hangszórókkal. A ProPilot asszisztens is remek opció, akárcsak a téli csomag. Külön jó, hogy a dob- helyett hátul is tárcsafékeket kapott az N-Sport kivitel.
Nissan Juke Hybrid N-Sport 2024-ről röviden
Hol is kezdjem… A külső formavilág engem megvett, már egyáltalán nem mondanám nőiesnek a formáit. Határozott kiállása és markáns vonalai fiatalossá teszik, főleg ebben a szín összeállításban. A sofőr ülésből körül tekintve kifejezetten otthonos, pilótafülkés érzésem támadt. Minden kézre áll, aminek kell. A kevésszer használt gombok is könnyen leérhetőek, gondolok itt ez EV és az e-pedal gombokra. Kicsit zavaró volt a hideg téli reggeleken, hogy a kormányfűtés gombját kitakarja az index kapcsoló. Az infotainment kezelése, és az egész vezetési élmény azonban mindenért kárpótol. Szerintem hosszú utak alkalmával a hátsó ülések nem kimondottan kényelmesek a hely adottságai miatt. Illetve, kisebb gyerekeket nem ültetnék be hátra az első ülés zongoralakk műanyag fejtámla sérülékenysége miatt sem. Fiataloknak tökéletes választás.
A tesztlehetőségért köszönet a Grand Automotive Central Europe Kft.-nek!
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Írta/fotózta: Háfra Zsolt