fbpx

Lexus LBX Emotion Advanced teszt (2025) – Városi luxus kompakt méretben

A Lexus LBX a japán prémiumgyártó legkisebb szabadidő-autója, amelyet kifejezetten a városi prémium szegmens igényeire szabtak. A modell 2024-ben jelent meg, és elsődleges célja, hogy elérhetőbb áron kínálja a Lexus által képviselt luxust és technológiai színvonalat.

Az autó alapját a Toyota Yaris Cross platformja adja, de a Lexus mérnökei és formatervezői alaposan átdolgozták, hogy a végeredmény egy önálló karakterrel rendelkező, kifinomult városi SUV legyen.

Főszerkesztőként hatalmas büszkeséggel tölt el, hogy ezentúl a legújabb Toyota és Lexus modellekről is beszámolhatunk olvasóinknak. Első Lexus tesztünkben részletesen áttekintjük az LBX külsejét, utasterét, hajtásláncát, vezethetőségét, valamint az aktuális árakat is.

A Lexus LBX külseje

Az LBX formaterve jelentős változást hoz a márka stílusában. A hagyományos, markáns orsó alakú hűtőrácsot egy elegánsabb, letisztultabb orr-rész váltotta fel, amely illeszkedik a jövőbeli Lexus modellek által képviselt dizájnnyelvhez. A jármű arányai kompaktak, ugyanis 4190 mm hosszú, 1840mm széles és 1550mm magas. Tehát a széles kerékjáratok és az éles vonalvezetés miatt határozott kiállással rendelkező crossover ideális választás a városi közlekedésre.

A hátsó LED-es fénycsík egybefüggő, és vizuálisan szélesíti a kocsit, modern hatást keltve. Felszereltségi szinttől függően különböző külső stíluselemek közül választhatunk: az „Elegant” változat inkább klasszikus eleganciát sugároz, míg az „Emotion” sportosabb lökhárítókat és merészebb színkombinációkat kínál. A rubin vörös fényezés a meteorit fekete tetővel igazán feltűnő jelenség az utakon.

A Lexus LBX utastere

A belső tér kialakításánál a Lexus a vezetőközpontúságot tartotta szem előtt. A műszerfal elrendezése átlátható, a kezelőszervek jól kézre állnak. A digitális műszeregység 12,3 colos kijelzővel rendelkezik, amit egy 9,8 colos érintőképernyős infotainment rendszer egészít ki, amely kompatibilis az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel is – vezeték nélküli kapcsolattal.

Az anyaghasználat elsőrangú, az illesztések precízek, a tapintás kellemes. Nem zörög vagy nyöszörög semmi. A helykínálat elöl megfelelő, hátul inkább átlagos: két felnőtt kényelmesen elfér, de hosszabb utakra már szűkös lehet négy főnek. A csomagtartó kapacitása 332 liter, ami a kategóriához mérten elfogadható.

 

A Lexus LBX hajtáslánca

A Lexus LBX kizárólag öntöltő hibrid hajtáslánccal érhető el. A rendszer alapja egy 1,5 literes, háromhengeres benzinmotor, amely egy villanymotorral egészül ki, a rendszer összteljesítménye 136 lóerő. A rendszerhez egy új fejlesztésű bipoláris nikkel-fémhidrid akkumulátor társul, amely nemcsak könnyebb, de gyorsabban is ad és vesz fel energiát, mint a korábbi változatok.

Az LBX elérhető elsőkerék- és összkerékhajtással is. A fronthajtású verzió 0–100 km/h gyorsulása 9,2 másodperc, míg az AWD változaté 9,6 másodperc. Az üzemanyag-fogyasztás a WLTP szabvány szerint vegyes ciklusban 4,5–5,0 liter/100 km. A gyakorlatban, a teszthét alatt megtett több, mint 600 km-re vetítve 4.5 liter /100 km volt vegyes használatban. Ez szerintem figyelemre méltó, nem csak a prémium crossoverek mezőnyében, hanem általánosan az új autók körében is.

A Lexus LBX vezetési élménye

A Lexus LBX terelgetése kifejezetten könnyű. A karosszéria merevsége kiváló, a futómű hangolása pedig jól egyensúlyozik a komfort és a sportosság között. Városban csendes, finoman reagál a gázpedál lenyomására, a hibrid rendszer zökkenőmentesen vált a benzinmotor és a villanymotor között. Autópályán is stabil és kiszámítható, bár a motor zajszintje erősebb gyorsításnál kissé zavaró. Az e-CVT teszi a dolgát a szokásos CVT-s stílusban.

A kormányzás könnyed, mégis pontos, parkoláskor pedig a 360 fokos kamera és az automata parkolóasszisztens nagyban megkönnyíti a manőverezést. A Lexus biztonsági csomagja, a „Safety System+”, minden változatban, és olyan funkciókat tartalmaz, mint az adaptív tempomat, sávtartó automatika, automatikus vészfékezés és holttérfigyelés.

A Lexus LBX árfekvése

2025 májusában a Lexus LBX hazai indulóára 13 420 000 Ft, az alapszintű felszereltséget takarja. A következő szintet képviselő „Elegant” változat ára 15 540 000 Ft, míg a magasabb szintű, sportosabb „Emotion” kivitel 16 070 000 Ft-tól érhető el. Az összkerékhajtás opció felára 1 810 000 Ft. A tesztautónk az amúgy is gazdagon felszerelt „Emotion” kivitelű volt, amely még egy Advanced csomaggal lett megfejelve, vételára így 19 450 000 Ft-ra rúg.

A Lexus LBX-ről röviden

A Lexus LBX egy kompakt, mégis érett és prémium élményt kínáló városi SUV. Ideális választás azok számára, akik elegáns, modern megjelenésű, csendes és takarékos járművet keresnek, kompromisszummentes minőséggel. Bár méreteinél fogva nem családi autó, egyedülállók vagy párok számára tökéletes társ lehet a mindennapokban.

A tesztlehetőségért köszönet a Lexus Magyarországnak.

Írta/fotók: Háfra Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button