fbpx

Kicsi a bors – New Beetle teszt

Újra használtteszttel jelentkezünk, egy igazi városi bogárkát mutatunk be, amely bizonyos szempontokból nagyon szimpatikus volt, összességében pedig kitűnő kisautó benyomását keltette.

IMG_1076

A VW Bogárról általában mindenkinek a klasszikus típus jut az eszébe, a Beetle pedig egyfajta különc vadhajtásként tudatosult az átlag autóvásárlóban. Nem is szaladgál belőle egyébként túl sok, ez talán annak is köszönhető, hogy nem tipikusan elsőszámú autó, viszont másodiknak kissé drága, a jelenleg 2-3 éves, már újgenerációs Beetle ára négymillió forint környékén van, meglehetősen nehezen veszít értékéből.

A legutóbbi, 2011-es modelfrissítés során számos ponton módosították a kisautót, az előző szériának ugyanis bőven voltak gyenge pontjai. Azonban tesztalanyunkba már nem igazán lehetne belekötni, a technika kiforrott. A Golf VI rövidített padlólemezére épülő Beetle nagyon kellemes vonalakat kapott, szélesebb és hosszabb is lett elődjénél, viszont egy kicsit alacsonyabb, ezért nem meglepő a sportos beütés sem.

Az Európában kizárólag turbós erőforrásokkal piacra dobott Beetle háromfajta kivitelben elérhető, tesztünk szereplője DSG váltóval szerelt, 1.2 literes TSI motorral, valamint 105 pacival rendelkezik, ennek köszönhetően városban (is) elképesztően dinamikusnak hat, valamint a sportfokozat sem dísznek van a VW-ben, a végsebesség valahol 180 km/óra körül alakul papíron, a százat 10.9 másodperc alatt éri el. A futómű feszes, emiatt megérezni a rossz utakat, a kormányzása, kezelhetősége azonban kitűnő, sportkocsikat megszégyenítő módon képes húzni a modern bogár. Fogyasztása turbómotorokhoz mérten elfogadható, az átlag 6-7 liter között volt.

IMG_1072

A kompakt ferdehátúként definiált Beetle belterében vannak retró elemek, de nem tolták túl a nosztalgiát a tervezők, azért a kesztyűtartó, meg a kapaszkodó a régi időket idézi. Az anyagminőség, ha nem is Golf, inkább Polo-jellegű, a műszerfal és a középkonzol egyszerű, kezelése könnyen elsajátítható, a felszereltsége átlagosnak mondható. A panorámatető nagyítja az amúgy is elfogadható helykínálatot, a hátsó üléseknek is van végre értelme, a csomagteret pedig 310 literesre növelték (az előző generációé 210 literes volt), a második üléssor előredöntésével majdnem megháromszorozódik, tényleg nagyon ésszerű módon faragták át a modellt.

A Beetle igazán szerethető járgány, bár használtan sem túl olcsó, minden szempontból felülmúlja elődjét. Akár a külsőt, akár a belteret, vagy a vezetési élményt nézzük, jóval többet adott az új bogár, mint amennyit első blikkre vártunk tőle.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb