Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD (77 kWh) teszt – Amerikából jöttem…
A Ford Explorer története egészen 1990-ig nyúlik vissza, amikor is az Egyesült Államokban bemutatták a típus első generációját. Az ikonikus SUV-ból a Ford 2024-ben egy teljesen elektromos változatot dobott piacra, amivel elsősorban az európai vásárlókat célozták meg. Az autó a Volkswagen által fejlesztett MEB platformra épül, míg a karosszéria dizájnját a Ford tervezői álmodták meg. Nekünk is lehetőségünk volt kipróbálni egy hátsókerék-meghajtású Ford Explorer Premium Extended Range (77 kWh)-t.
A Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD (77 kWh) külseje
Az új Explorer EV külső formavilága nagyon modern és letisztult. A kocsi hat színben rendelhető, a tesztautónk a Blue My Mind fantázianevű kék árnyalatot kapta. Az autó orrán egy méretes Ford embléma díszeleg, felette pedig a LED-mátrix fényszórókat összekötő fekete díszelemen az „EXPLORER” feliratot olvashatjuk. Oldalról nézve is vagány vonalakat fedezhetünk fel. A sötétített üvegek jól passzolnak a kocsi élénk színéhez, a „C” oszlopot pedig látványos krómozott dekorral dobták fel. Az általunk kipróbált kocsi 20 colos felniket kapott, ezek jól mutatnak a robosztus karosszéria alatt. Az autó hátulja is letisztult és egyedi. Itt is megtaláljuk a kék ovális emblémát, és a hátsó LED-es lámpákat összekötő fekete díszelemet az „EXPLORER” felirattal. A kocsi 4468 mm hosszú, 1871 mm széles és 1630 mm magas.
A Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD (77 kWh) belseje
Az új Explorer EV belső tere is hasonlóan izgalmas és modern, akárcsak a külseje. Az utastérben a méretes 14,6”-os függőleges érintőkijelzőt rögtön kiszúrja az ember. Itt nem találunk fizikai gombokat, így a klímát, az audió rendszert, a telefont, a vezetési módokat és más egyéb funkciókat is a képernyőn tudjuk kezelni. Az kijelző 30°-ban dönthető, mögötte pedig egy zárható rekeszt rejtettek el. A kormány alul és felül is csapott, a fogása kényelmes, viszont a fényes kezelőgombok nem nyerték el a tetszésemet. A kormánykerék mögött az 5,3”-os digitális műszeregységről minden fontos információt könnyedén leolvashatunk.
Az extrák közé tartozik az Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, a vezeték nélküli telefontöltő, a prémium B&O hangrendszer és a hangulatvilágítás. A könyöklő alatt egy hatalmas, 17 literes „MegaConsole” tárolóba tudunk pakolni. Az ülések kényelmesek, gombok segítségével automatikusan állíthatóak, és fűthetőek, ezen felül pedig mindkét első ülésben megtalálható a masszázsfunkció is, ami hasznos lehet egy hosszabb utazás során. A hátsó ülések szintén kényelmesek, viszont itt az ajtók már kicsit keményebb borítást kaptak, mint elől. Az Explorer 531 literes csomagtere bőséges teret nyújt, de természetesen a hátsó ülések lehajtásával ez tovább növelhető. A panorámatető még különlegesebbé és élvezetesebbé teszi az utazásunkat az új Ford Explorerrel.
A Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD (77 kWh) vezetési élménye
Gyorsan felfedeztem az Explorert és nagyon rövid időn belül otthonosan éreztem magam a volánja mögött. Kényelmes volt vezetni, és nagyon tetszett a 9,7 méteres fordulóköre, ami jól jött a városi közlekedésben, és a parkolást is sokszor megkönnyítette. Beszálláskor elegendő a fékpedálra rálépni, és máris aktiválódik a rendszer. A váltót a kormány mögé helyezték el, ahol a D fokozat mellett B fokozatban is használhatjuk a kocsit. Vezetési módok közül a Normál, az ECO, a Sport és az egyéni beállításokból választhatunk. A futóműve a Fordokra jellemzően kissé feszes, ami egyenletlen útburkolatokon kényelmetlen lehet, de például autópályán már érezhető ennek az előnye, mivel stabil az úttartása. A 100 km/h-s tempót 6,4 másodperc alatt érhetjük el, ami szép teljesítmény, főleg, ha azt vesszük, hogy a kocsi súlya több mint 2 tonna.
A fogyasztást városban sikerült 16 kWh/100 km környékén tartanom, de autópályán ez az érték felugrott 19 kWh/100 km-re. A WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) által becsült hatótáv 602 km, azonban reálisan a téli időszakban ez inkább 400 km környékén van, vezetési stílusunktól függően. Otthon 11kW-os Wallbox-szal körülbelül 8 óra alatt tudjuk teljesen feltölteni az Explorerünket, míg nagy sebességű egyenáramú töltővel (>200 kW) kevesebb mint fél óra alatt tölthetjük fel az 10%-os akkumulátort 80%-ra. Az utazásunk biztonságáról több vezetés-támogató rendszer is gondoskodik, például a holttérfigyelő, a sávtartó asszisztens, az adaptív sebességtartó automatika, vagy a 360 fokos kamerarendszer.
Összességében a Ford Explorer EV Premium Extended Range RWD egy stílusos, modern crossover, ami ideális lehet városi használatra, de kicsit hosszabb túrákra is el lehet vele menni. Az autó alapára 15.900.000 Ft, míg az általunk tesztelt 286 lóerős modellt 19.650.000 Ft-tól lehet megvásárolni. A Ford 5 év vagy 150.000 km alap garanciát vállal az Explorerre, míg a fényezésre 2 év, az átrozsdásodásra 12 év, a nagyfeszültségű alkatrészekre pedig 8 év vagy 160.000 km garanciát adnak.
A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.
Írta/fotók: Háfra Zsolt / Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna