fbpx

Elektromos újragondolás: Opel Astra Sports Tourer Electric Edition teszt

Az Opel neve hallatán hazánkban sokaknak beugrik egy Kadett, egy Vectra vagy épp a G Astra. A német márka története szorosan összefonódik a magyar utcaképpel, és most egy új fejezethez érkeztünk: a klasszikus kompakt kombi elektromos változatban született újjá. Az Opel Astra Sports Tourer Electric nem csupán egy újabb emissziómentes jármű – hanem egy rendkívül praktikus, tágas és érett villanyautó, amely meglepően jól állja a versenyt a kategóriatársakkal szemben.


Letisztult forma, sportos arányok

Első ránézésre az Astra Sports Tourer Electric nem kiabálja világgá, hogy elektromos. A dizájn alapját természetesen a belső égésű motoros Astra adja, de a finom részletek, a Vizor hűtőrács, az elegáns LED-fényszórók és az arányosan elnyújtott kombi forma igazán karakteressé teszik.

A tesztautó Vulkan szürke fényezésben pompázott, amely egyszerre elegáns és modern megjelenést biztosított neki. A szín tökéletesen harmonizált a Vizor hűtőmaszk fekete betétjeivel, a LED-es fényszórókkal és az autó visszafogott, mégis karakteres arányaival. A letisztult dizájn ebben az árnyalatban különösen jól érvényesült, igazán komoly, prémium hatást keltett.

Az autó hossza 4642 mm, tengelytávja pedig 2732 mm, ami nem csak látványos kiállást, hanem komoly belső térkínálatot is sejtet. A kombis forma ráadásul azt is garantálja, hogy az elektromos hajtás ne menjen a praktikum rovására – és tényleg nem megy.


Technológia a fedélzeten – és alatta

Az elektromos Astra kombi 156 lóerős (115 kW) villanymotort kapott, mely 270 Nm nyomatékot biztosít már az indulástól. A rendszerhez egy 54 kWh-s nettó kapacitású lítium-ion akkumulátor társul, amely akár 413 kilométeres WLTP hatótávot is lehetővé tesz. A töltés egyenáramú (DC) villámtöltőn 100 kW-ig lehetséges, így ideális körülmények között 30 perc alatt 20-ról 80%-ra tölthető. Otthoni AC töltéssel (11 kW) pedig 5,5 óra alatt teljesen feltölthető.

Fontos megemlíteni, hogy az autó az új STLA Small platformra épül – ennek köszönhetően nem csupán egy „villamosított” Astra lett, hanem egy valóban jól eltalált arányokkal és súlyelosztással rendelkező elektromos modell.


Minőségi utastér, ergonomikus élmény

A belső tér egyértelműen a modern Opelt idézi. Letisztult, funkcionális, kissé konzervatív, de nagyon jól használható. A dupla 10 colos képernyő – egyik a műszeregység, másik az infotainment kijelzője – tökéletesen integrálódik a műszerfalba. A Pure Panel rendszer gyorsan reagál, jól átlátható, az érintéses és fizikai vezérlők aránya pedig ideális.

A beltér anyaghasználata nem prémiummárkás, de kellemes tapintású, minőségi elemekből építkezik. A vezetőülés kényelmes, ergonomikus, az AGR tanúsítvánnyal ellátott ülések pedig nemcsak nagyon kényelmesek, de az oldaltartásuk is kifejezetten jó, így kanyargós utakon vagy hosszabb távokon is stabilan tartják a testet, csökkentve a fáradtságérzetet. Ezek az ülések igazi erősségei az Astrának, különösen azok számára, akik sokat vezetnek.

A hátsó lábtér a kategória élvonalába tartozik, a tetővonal ellenére még magasabb utasok is kényelmesen elférnek.

A csomagtér alaphelyzetben 516 literes, az ülések lehajtásával 1553 literre bővíthető. A padló sík, jól pakolható, és nem vitt el helyet az akkupakk – köszönhetően az alváz alá rejtett akkumulátoroknak.


Digitalizált tér: Infotainment és technológia

Az Edition szint ellenére a digitális szolgáltatások meglepően fejlettek. A Pure Panel két 10 colos kijelzője letisztult, jól használható rendszert kínál. Apple CarPlay és Android Auto támogatás jár, és vezeték nélkül is működik. A fizikai kezelőgombok megtartása óriási előny, hiszen így a legfontosabb funkciók (pl. klíma) könnyen elérhetők.

A digitális műszeregység átlátható, személyre szabható, és részletesen kijelzi az energiafelhasználást, hatótávot, regenerációt. Az infotainment gyors, nem akadozik, a navigáció jól működik, a mobilcsatlakozás stabil.


Vezetéstámogatás – biztonságban a mindennapokban

Edition szinten is rendelkezésre állnak az alapvető vezetéstámogató rendszerek:

  • Automata vészfékrendszer gyalogosfelismeréssel

  • Sávtartó asszisztens aktív kormányzással

  • Táblafelismerő rendszer

  • Sebességkorlátozó kijelzés

A sávtartás pontos, nem tolakodó. A radaros tempomat, parkolóasszisztens és 360 fokos kamera csak magasabb szinteken érhető el, de a hétköznapi használathoz ezek nélkül is biztonságos és kiszámítható élményt nyújt az Astra.


Vezetési élmény: kifinomult, csendes, harmonikus

Az Opel Astra Electric vezetése élmény. Nem sportos, nem ad adrenalint – de minden mozdulata precíz, kiszámítható és kellemes. A futómű meglepően jól eltalált: nem túl lágy, de nem is kemény. Egyensúlyban van a komfort és az úttartás között, és még a kombis forma ellenére sem billegős vagy „hátul könnyű” az autó.

0-100 km/h-ra kb. 9,2 másodperc alatt gyorsul – nem villámgyors, de bőven elég a hétköznapokban. Autópályán is stabil, csendes, jól szigetelt.


Hatótáv, fogyasztás, töltési élmény

A valóságban így teljesített az Astra Electric:

  • Város: 13,5–14,5 kWh/100 km → 380–400 km hatótáv

  • Vegyes használat: 16,2 kWh/100 km → 330–350 km

  • Autópálya (130 km/h): 19–20,5 kWh/100 km → 260–280 km

Töltési adatok:

  • AC töltés (11 kW): 5,5 óra

  • DC töltés (100 kW): 20–80% ~ 29 perc

  • Otthoni 230V: kb. 24 óra

A MyOpel applikáció jól használható, a töltés figyelhető, ütemezhető, előklimatizálás is beállítható.


Felszereltség és ár – Edition kivitel

A tesztautó az Opel Astra Sports Tourer Electric Edition felszereltségi szintje volt.
Tartalmazza többek között:

  • 18 colos felnik

  • LED világítás elöl-hátul

  • 10” digitális műszeregység

  • 10” infotainment, Apple CarPlay, Android Auto

  • Kétzónás digitális klíma

  • Vészfékrendszer, sávtartó, táblafelismerő

Az Edition indulóára: 17.190.000 Ft. A magasabb felszereltségű GS kivitelek 18–20 millió Ft környékén mozognak, több extrával, komfortfunkcióval.


Versenytársak és ár-érték arány

Legfőbb riválisok:

  • Renault Megane E-Tech – stílusos, kisebb csomagtér, prémiumabb belső

  • MG5 Electric – olcsóbb, de egyszerűbb kivitel

  • Peugeot e-308 SW – műszakilag testvérmodell

  • VW ID.7 Tourer (úton van) – drágább, nagyobb

Az Astra Electric egyik legfőbb erénye, hogy kombiként kínál valódi praktikusságot elektromos hajtással, kompromisszumok nélkül. A vezethetősége, csomagtere, szoftveres stabilitása és németes minősége miatt joggal tartozik a legjobbak közé ebben a még fiatal kategóriában.


Összegzés – egy valódi villanyos mindenes

Az Opel Astra Sports Tourer Electric Edition egyértelműen az egyik legkiegyensúlyozottabb választás az elektromos kompakt kombik világában. Nincsenek benne látványos túlzások, mégis minden működik benne, ahogy kell. Ha nem a csillogó dizájn vagy a „tech show” a fontos, hanem a megbízható közlekedési eszköz, praktikus térrel, kiszámítható hatótávval és stabil töltési háttérrel, akkor az Astra Electric ideális választás.

A tesztautót az Opel Magyarország biztosította.

teszt/fotók: Kajári Zoltán

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button