Csendes óriás – Subaru Outback teszt
Az ötödik generáció előtti rácfelvarrott verziót teszteltük, ami a Subaru összes klasszikus jegyét magán hordozza, ami lehet, hogy első ránézésre nehezen hihető, de néhány nap használat után valószínűleg mindenki így látná. Ha ez nem lenne elég, az Outback hatalmas, hasznos, strapabíró és marcona járgány is egyben, olvass tovább, ha szeretnél róla többet megtudni!
Valahol a kombi és a SUV közötti határvonalon ingázik az Outback, az átalakulás szépen nyomon követhető, ha egymás mellé rakjuk a generációk képeit. Ebből könnyen le is szűrhető, hogy a Subaru igáslova már igen régóta ismert névnek számít, az első széria még 1994-ben jelent meg, akkor még kombi formájában találkozhattunk vele. A harmadik generáció után azonban jelentős változások történtek a típus formáját tekintve, tesztalanyunk már inkább a crossover kategóriába tartozik.
A történeti áttekintést félretéve, koncentráljunk inkább az általunk tesztelt modellre, amely a ráncfelvarrás ellenére kívülről nem sokat változott, a motor és a karosszéria azonban erősebb lett, mondhatni masszívabbá vált az Outback. Külsőleg magabiztos autó képét mutatja, tetszetős az orr-rész kialakítása, ha máson nagyon sokat nem is variáltak, a hűtőrácsot azért becsületből kissé feljebb helyezték, nem nevezhető drasztikus megoldásnak, de tény, hogy egy autó arcán már ez is sokat dob. Kívülről abszolút megnyerő, a csibészes sportosság és a családi pajtás képe egyszerre rajzolódik ki. Ha már szóba jöttek az újítások, a Subaru karosszériája merevebb és ezáltal biztonságosabb lett, nem hiába kapott 5 csillagot az EuroNCAP töréstesztjein.
A kétliteres bokszermotor 150 lóerős, új fejlesztés, sokat finomítottak rajta az elődhöz képest a szakemberek. Halk járású, mégis magabiztosan mozgatja a csaknem 1.6 tonnás testet, amelyet egészen 195 km/órás sebességig képes gyorsítani. Lehet, hogy egyes Subaruk rettegett étvággyal rendelkeznek, az Outback esetében viszont nem ez a jellemző, vegyes fogyasztása százon mindössze hat liter környékén mozog. Ez az adat a motor mellett az szintén új hatsebességes manuális váltónak is köszönhető. A felfüggesztés és a rugózás is finomodott, hihetetlen úttartással rendelkezik az autó, zokszó nélkül nyeli el az úthibákat, kanyarstabilitása szintén figyelemre méltó. Az elektromos fékerőelosztó, a menetstabilizátor és a visszagurulás-gátló szintén emeli a vezetés élményét, színvonalát.
Másfél éves tesztalanyunk mindössze 12.000 kilométert futott, azzal valószínűleg semmi újat nem mondok, hogy pontosan olyan, mintha most gördült volna le a gyártószalagról. (Igaz ezeket az autókat nem is néhány évre tervezik.) A minőség minden porcikáján tetten érhető, az anyaghasználat, az illesztések mind-mind éreztetik, hogy itt bizony japán autóval van dolgunk. Az Active felszereltség rengeteg extrát foglal magában, kifejezetten hasznos a fűthető szélvédő, az esőszenzor, a térdlégzsák és a fékasszisztens, de kiemelendő a kétzónás digitális klíma és az elektromos tolótető is. Az Outback végtelenül kényelmes, tökéletes családi autó, erre a tényre ráerősít az 526 literes csomagtér is.
A cikkben szereplő jármű ára valamivel 10 millió forint felett van, ezért cserébe azonban egy szinte örökéletű, rendkívül hasznos és szerethető autót kapunk, amely kategóriájában igen előkelő helyet foglal el.
Bense Róbert