MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Subaru Outback 2.0 D teszt – otthonos óriás

Subaru Outback 2.0 D teszt – otthonos óriás

2016. február 7.

A Subaru magyarországi vezérképviseletétől, az Emil Frey Import Kft.-től érkezett hozzánk a napokban egy ötödik generációs Outback, amit volt is lehetőségünk alaposan megismerni. Egyértelművé vált, hogy a kívül-belül hatalmas, nagyon korrektül felszerelt, és méretéhez képest lendületes Subaru kategóriájában a legjobbak között van.

Talán nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, igazán vártuk már a Subaru termetes „mindenesét”, hiszen az előző széria is meglehetősen kellemes emlékeket hagyott maga után. A friss Outback mindenkinek igyekszik a kedvére tenni, mindezt pedig mindenféle sztárallűr nélkül teszi, mégis hagyva magában izgalmat és újdonságokat.

főkép

Már találkozásunk első pillanataiban érződött, hogy ez az autó maga a biztonság és a stabilitás, konzervatív, de mégis modernnek ható megjelenéssel. Az elődnél hangsúlyosabb – de nem feleslegesen agresszív – orr, a jól eltalált ívek és a praktikus hátsó kialakítás egy jól átgondolt négykerekű képét rajzolta elénk. A díszítőelemek és a tetőspoiler pedig jól mutatta, hogy az elegancia nem csupán elnagyoltan, hanem részleteiben is jelen van a modellnél.

A beltér is hasonló gondolatokat generált, kifejezetten időtállónak tűnt az Outback, és ami a legszebb az egészben, hogy nem csupán a katalógusfotókon tapasztaltuk ezt, hanem élőben, a saját szemünkkel is. Átlátható, mégsem teljesen leegyszerűsített, és gyorsan belakható az utastér, a letisztult középkonzolt feldobják a szálcsiszolt felületek, a lakkozott részekért viszont kár volt, hiszen nagyon gyorsan gyűjtik a karcokat. A műszeregységek átláthatóak, egyértelműek, és ami a legfontosabb, hogy feleslegesen nem vonják el a sofőr figyelmét.

sub3

A helykínálat elől és hátul egyaránt királyi volt, konkrétan lehetetlennek tartom, hogy az Outback-et bárki is kicsinek érezze. Semmi zsúfoltság, semmi kényszeredett megoldás nem jellemző az utastérre, a bézs bőrkárpit igazán tartósnak tűnt, persze a 8.000 kilométert futott tesztalanyunkban ez még természetes, de mint tudjuk, a Subaru ezen a téren is többnyire minőséget alkot és ad. A csomagtér szintén hatalmas, a csúszásgátlóval ellátott tároló alapból 559 literes, síkba döntött hátsó ülésekkel 1848 literesre képes növekedni.

A felszereltségre sem lehetett egy szavunk sem, tesztünk főszereplője a legmagasabb, „Sport”-szintet tudhatta magáénak. Igyekeztek odafigyelni, hogy a valóban szükséges extrák kerüljenek az Outback-be. Cudar időben esőérzékelő és előugró fényszórómosó segített látni és látszani, a szélvédő jégtelenítésére szerencsére nem volt szükségünk. Amikor viszont kisütött a nap, egyből fel lehetett dobni a hangulatot a nagyméretű, elektromos toló-billentő napfénytetővel. Hasznosnak bizonyult a motoros csomagtérajtó is, melynek beállíthattuk a magasságát, amit a memória meg is jegyzett. Az első ülések amellett, hogy komfortosak, és fűthetőek voltak, személyre is szabhattuk a beállításokkal, a deréktámasz pedig hosszabb utakon is kényelmet biztosított. A megvilágított utastéri tárolók sem hiába voltak, elősegítették, hogy sötétben ne kelljen hosszan kutakodni a rekeszekben.

sub8

A központi, magas felbontású LCD-érintőképernyőt jól eltalált érzékenységűnek találtuk, a StarLinknek köszönhetően összekapcsolhattuk a telefonunkkal is. De akár a szervizperiódusokat is könnyedén naplózhattuk volna. A két USB bemenet mellett AUX és iPod csatlakozóval is el lett látva a konzol. Az iGO navi hibátlanul tette a dolgát, ráadásul a műszerfal középső kijelzőjén is nyomon követhettük a pillanatnyi navigációs utasításokat. Az EyeSight jóvoltából vezetéstámogató rendszerek garmadája igyekezett segíteni a dolgunkat, az adaptív sebességtartó automatika, illetve a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer mellett ütközésmegelőző fék- és gázvezérlés, továbbá kormányrásegítés is növelte a biztonságérzetet.

Természetesen hátra van még az autó lelke, a kétliteres boxer dízel erőforrás, melynek egy közel 1.7 tonnás testet kell mozgatnia. A 150 lóerős motor optimális, érződött az ereje, ha odalépünk, kivillantotta a foga fehérjét, de ebben az autóban ülve igazán semmi nem indokolja a nagy tempót, és őszintén szólva nem is állna jól neki. Nem úgy, mint a 8.3 literes átlagfogyasztás, ami egy ekkora járműnél teljesen elfogadható. Súlyához képest egyébként meglepően jól gyorsult, egyáltalán nem lehetett érezni a tömegét, a stabilitását viszont annál inkább. A zajszigetelés is hibátlanul sikerült, a nyomógombos indítást követően szolid duruzsolás adta tudtunkra, hogy útra kész az Outback. A fokozatmentes automata (Lineartronic) is meggyőző volt, nagyon finom, jól reagáló váltó, mely manuális módba állítva a kormányról is vezérelhető, ilyenkor a műszerfal háttérvilágítása narancssárgára vált, ezzel is jelezve a vezetőnek. A gáz mellett a fék is kitűnőre vizsgázott, utóbbi kifejezetten japános, markáns, mégsem feleslegesen erős. Az irányíthatóságot is csak dicsérni tudjuk, az Outback életszerűen válaszolt a kormánymozdulatokra, a futómű pedig szinte kisimította előttünk az utat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ember legyen a talpán, aki egy alapos próbaút, vagy akár teszt után őszintén képes húzni bármi miatt is a száját. Tudom, kicsit furcsa a majd’ 13 milliós árcédula láttán ezt mondani, de ár-érték arányban nagyon előkelő helyen áll a modell. Persze mondhatjuk, hogy egyik Subaru sem volt népautó, az új Outback-ből sem lesz az – főleg az anyagiak miatt -, de azt a közeget, amelyet meghódított/meghódít a márka, azt meg is tartja. Értjük, és megértjük, hogy miért van ez!

Köszönet a tesztlehetőségért az Emil Frey Import Kft.-nek.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu