Duna Autó Zrt.

Vauxhall SRV – fő a figyelemfelkeltés

Ha egy koncepcióautóról olvasunk, általában az egyedi, ám valóságtól elrugaszkodott formatervek és a soha meg nem valósuló tömeggyártás képe ugrik be. Attól függetlenül, hogy ezek a mindössze néhány példányban elkészülő, valóságba ültetett elképzelések többnyire valóban az adott márka jövőképét igyekeznek a megszokottól eltérő módon demonstrálni, bizony még követnek trendeket. Így volt ez az SRV-vel is, mely a futurisztikus ék-korszak egyik képviselője volt.

Négy évvel a Corvette koppintásnak kikiáltott XRV után úgy érezték a Vauxhallnál, hogy valami olyasmivel kellene előállni, ami valóban megmutatja a márkában rejlő kreativitást és az újszerűségre való törekvést. Ennek eléréséhez Wayne Cherry formatervező segítségét kérték, aki már az XRV munkafolyamataiban is részt vett, és később számos tengerentúli típust álmodott meg.

Cherryt végül a hosszított Le Mans versenygépek inspirálták, többek között a Porsche 917 long-tail. Sokat dolgoztak a koncepció légellenállási mutatóin, a végeredmény pedig egy 5 méter hosszú és mindössze 104 centiméter magas, üvegszálas karosszériaelemekkel burkolt űrhajó lett. Az SRV, azaz Styling Research Vehicle négyajtós és négyszemélyes mivolta már önmagában is meglepő volt, az pedig még inkább, ahogy a hellyel próbáltak ügyeskedni odabenn. A biztonsági övet a tetőből lehetett kihúzni, a műszeregységek pedig az ajtó belső paneljébe lettek építve, egy az ajtó nyitásakor elforduló „dobozba”.

Az SRV-t végül 1970-ben, az Earls Court Show-n mutatták be, majd 1971-ben a Genfi Autószalonon is megcsodálhatta a nagyközönség. A Vauxhall standja ezúttal sikerek helyszíne lett, senki nem hozakodott elő azzal, hogy mire és miért hasonlít az SRV, egyszerűen odavoltak a jövőbemutató megjelenésért, még Margaret Thatcher is beült a volánja mögé.

Az SRV-be egyébként egy 2.3-as négyhengeres motor makettjét építették, így a koncepció nem volt „röpképes”. A Vauxhall szerencsére nem tékozolta el sikeres tanulmányát, napjainkban is lehet vele találkozni autós rendezvényeken, 2016-ban például a Goodwoodi Sebesség Fesztiválon is jelen volt. Az egyetlen létező példányt a Vauxhall Heritage Centre gyűjteményében őrzik.

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Ez is érdekelhet

Close