“Szágúúúdáásmutatóóóó”

A Trabantok legfontosabb két műszere talán a “pillanatnyi üzemanyag átáramlás mérő” és a sebességmérő óra. Jelen postban elsősorban az utóbbiról lesz szó… Mint minden “Tuning Trabi” esetében nálam is számlapcserére vágyott a műszer. Elolvastam 3-4 leírást, hogy mégis mire kell számítani, kiszerkesztettem az új kilométeróra lapot és egy napon nekiláttam.

Sok időm nem volt a műveletre és nem úgy alakultak a dolgok ahogy én azt szerettem volna, így aznap sőt azon a hétvégén fel kellett adni. Őszinte leszek, meg is ijedtem a feladattól, hogy többet nem lesz belőle óra. :D A dolog lényege, hogy mindent jegyzeteljünk, hogy milyen színű kábelt honnan húztunk ki, mert ez a visszaszerelésnél nagyon fontos lehet! (Ne jelezzünk gyújtást, fényszóró leddel mert nem túl szerencsés.

Egy hét elteltével újra nekiveselkedtem a témának… akkor már tele idővel és kitartással, hogy nekem akkor is meg kell csinálnom, legrosszabb esetben vennem kell egy másik órát. Szerencsére erre nem volt szükség, sőt (!) olyan jól sikerült a csere és az óra bontása, hogy másik meg is kérdezték, hogy szedtem le a gyűrűt ilyen szépen, hogy nem is látszik az óra bontása. Nos a titok egy vékony végű harapófogó vagy kombináltfogó. Talán utóbbi jobb, az egyik szárára tegyünk egy véknyabb rongyot, anyagot, hogy kevésbé karcoljon és egyenletesen tudjuk hajtani a króm fület. :) Az óra szétszerelésére leírást találtok az alábbi oldalon. Akkor kezdtem el izgulni mikor a számlálókat kiszedtem… (Célszerű ezeket tényleg leragasztani, hogy ne forogjanak el, mert kellemetlen visszaforgatni őket, márpedig vissza kell!)

IMG_7623IMG_7625IMG_7627IMG_7629IMG_20120617_151355 IMG_20120623_142639IMG_20120617_151355IMG_20120623_142650IMG_20120623_142700

A számlap egyedi lett, figyeljünk oda a kiosztásra, minden számadat oda kerüljön, ahol a gyári van, vagy mérjük meg, hogy mennyivel megyünk és jegyezzük fel a mutató állását, hogy valós számadatokkal tudjuk készíteni órát. Így akár a kilométeróra csalását is megszüntethetjük ha ügyesek vagyunk. :) Ha már kiszereltük az órát akár a megvilágítást is gatyába rázhatjuk, nekem az egyik oldal ki volt égve a másik elég halványan világított így izzókat cseréltem. A gyári izzó természetesen nincs színesben (legalábbis én nem találkoztam vele), 5 mm-es ledeket forrasztottam bele régi izzó foglalatba. Ha erre vetemedünk azért nagyon figyeljünk oda a szigetelésre és arra, hogy biztosan zárlatmentesen dolgozzunk, mert csúnya tüzes vége lehet a dolognak…

A számlap azt hiszem magáért beszél, nekem még hátra van az átáramlásmérőnek az elkészítése. Remélem kedvet kaptatok! Hajrá! :)

szerző:

Vásárhelyi Tibor

http://korby-trabant.blogspot.hu/

zparts autóalkatrész
Lotus Cleaning tesztelok.hu

Javasolt cikkek

Back to top button
Close