fbpx

Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT Hybrid GL+ teszt – Az agglomeráció bajnoka

Idén májusban járt nálunk a Magyarországon méltán híres és népszerű, elérhető közönségkedvenc autó, a Suzuki Swift – abból is az automataváltós, hybrid változat. A tesztelési időszak egy hét volt, ami alatt rendesen meg lehetett ismerni a kicsikét – ami azért mégsem annyira kicsi.

A manuális váltóval felszerelt modell tesztje, mely 2024. végén járt nálunk, itt érhető el.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT Hybrid GL+ külső megjelenése

A hetedik generációs, kétkerékmeghajtású, automataváltós Swift méretei, főbb jegyei megegyeznek manuális váltóval felszerelt társáéval. A hatodik generációhoz képest sincs túl nagy különbség, 3860mm-es hosszával, 1495mm-es magasságával, 1735mm-es szélességével, illetve 2450mm-es tengelytávolságával szinte egyértelmű, milyen célra szánták ezt az elővárosi surranót.

Megjelenése egyébként a praktikus, hasznos és sportos közé tehető. Méretéből és alakjából következtetve első ránézésre is a külvárosba tervezték. Az autó fiatalos, lendületes összképe számomra nagyon tetszetős. A sportos vonalat erősítik a LED-es lámpatestek is.

Hozzátenném, az irányjelző csak a GLX változatban LED-es, a többi változatban hagyományos halogén izzó. A hozzánk érkezett modell a homokszürke metál színt viseli, viszont aki ezt a színt választja, törzsvendég lehet a helyi autómosónál, hiszen különösképp vonzza a bogarakat. A GL+/GLX felszereltség magában foglalja a sötétített hátsó ablakokat.

Egyéni karakter és stílus, ami biztosan felkelti a figyelmet. A tesztidőszak alatt számtalanszor jöttek oda hozzám a parkolókban, dicsérni és érdeklődni az autóról. Ízlés kérdése, viszont szinte mindenki változtatott volna az orr rész összképén, többek között a méhsejtszerű hűtőrács méretén és a motorháztetőn. Összességében nekem tetszik a vonalvezetése, szerethető kisautó.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT Hybrid GL+ beltere

Kívülről kisméretűnek látszik, de az autóba ülve ez egyáltalán nem érződik. Tágas és sportos beltérrel rendelkezik. Az első két ülés könnyedén állítható és fűthető, egyébként meglepően kényelmesek, illetve az oldaltartása is egész jó. Az autó bár ötszemélyes, négy hozzám hasonló 185 cm körüli személy kényelmesen elfér benne, nem érződik a tér hiánya. Az első ajtóktól a műszerfalig végigfut egy világos bézs műanyag, ami ad egy jó hangulatot az autónak. Ez, illetve a fűthető ülések hátulról kimaradtak. Anyaghasználata egyébként árkategóriájához képest megfelelő.

Egy 9 colos infotainment kijelzővel szerelték fel, melyben megtalálható az Android Auto és az Apple Carplay is. Emellett önállóan működő műholdas navigáció, élő fogyasztási adatok és aktuális abroncsnyomás is elérhető nagyjából két koppintás után. A rajta futó rendszer stabil, rendesen működik. Ami zavaró lehet, hogyha a tompított fényszórót felkapcsoljuk, a rendszer automatikusan átáll éjszakai üzemmódba – de ez a beállításokban kiküszöbölhető.

A kormány fogása nagyon kényelmes. Korábbi Suzuki modellekhez hasonló a gombok kiosztása. A vezetéstámogató rendszerek, mint az adaptív tempomat és sávtartás akár egy gombnyomással aktiválhatóak. A műszerfal igényes és sportos, egyértelműen kijelez mindent és nem okoz hiányérzetet. A középen található színes kijelzőn szinte minden hasznos információ megtalálható, mi szem-szájnak ingere – néha én kicsit soknak is találtam az egyébként 12 oldalnyi menüt, amikor egyetlen konkrét információra voltam kíváncsi. Az infotainment kijelző alatt található klímavezérlő-panel, ahol – bár nem hőfok alapján – grafikusan is látható és kényelmesen állítható az aktuális üzemmód. Ezalatt található két USB-A-s csatlakozó, egy USB-C-s, illetve egy szivargyújtó.

Az autó bőségesen el van látva tárolóhelyekkel. A középkonzolon három, az ajtókon egy-egy legfeljebb 0,5 literes palack tárolható, amit egy érdekes döntésnek tartok, mivel egy-egy korábbi Suzuki alapmodellben a középkonzol végén, a két ülés közt akár egy másfél literes kulacs is elfért.

A csomagtartóban 265 liternyi hely áll a rendelkezésünkre, ami a hátulsó ülések övvonalig történő lehajtásával egészen 590 literig bővíthető. Ha teljesen megpakoljuk, három főnek egy néhánynapos nyaralásra is kényelmesen elégnek bizonyul, de négy fő számára is megfelelő lehet, ha kompromisszumot kötünk a csomagok terén.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT Hybrid GL+ erőforrása, fogyasztása, vezetési élménye

Mindkét, azaz a GL+ és GLX felszereltség tartalmazza a kulcsnélküli indítást, ennek köszönhetően az első ajtó kilincsein található gomb megnyomásával is ki lehet nyitni az autót, ami tényleg szabadságot nyújt. Az indítógombot hosszan nyomva meglepően gyorsan már menetkészen duruzsol is az 1.2 literes, háromhengeres 1200 köbcentis szívómotor. Ezt egy 12 Voltos mild-hybrid rendszer támogatja, ami elősegíti a fogyasztás csökkentését. A gyakorlatban ez egy, a motorhoz szíjjal kapcsolódó önindító-generátor. Start-stop rendszer is található benne, mely a fékpedál határozottabb, hosszabb lenyomásánál aktiválódik, nagyon enyhén nyomva a pedált még megállás esetén sem állítja le – nagyon okos megoldás.

A tesztidőszak alatt megtett 700 km alatt minden körülményt volt lehetőségem kipróbálni vele. A 37 literes üzemanyagtartályt tele tankolva kicsivel több, mint 600km-t ír megtehető távolságnak, ami teljesíthető is, ha többnyire városon kívül közlekedünk vele. A fogyasztása nagyon változó, a gyártó 4,0-5,4 liter/100km közé teszi ezt az értéket, amely a gyakorlatban is megállja a helyét. Autópályán a 110-es tempó a kedvence, itt a fogyasztás 120km megtétele után is 3,9-4,1 között maradt, de ez az érték néhány piroslámpa után 4,5 környékére tehető. Belvárosi csúcsidőben két óra araszolás után 5,7-6,1-et mutatott a műszer, ezek egész jó értékek. Megjártuk vele autópályatempóban a Budapest-Kékestető viszonylatot, mindennel együtt egy 4,9-es fogyasztást mért az út során.

A hybrid rendszeren kívül az autó egyik fő vonzereje az okos rendszerek tömkelege, amik sokkal egyszerűbbé tesznek egy utat. A Swift fel van szerelve tolatóradarral, automata vészfékező-rendszerrel, forgalmi jelzésfigyelő-rendszerrel, sávfigyelő- és sávtartó-automatikával, adaptív tempomattal (ami együttműködik a sávtartóval) és még számtalan okossággal. Ezen rendszerek mindegyike bőven hozza az elvárhatót, egyedül a táblafigyelő lehet alkalomadtán kellemetlen, így ha például egy 30-as korlátozás véget ér egy betorkolló út miatt, ezt (teljesen jogosan) nem érzékeli és gyorshajtást jelezve csipogó jelzéssel figyelmeztet.

A Swift hangrendszere meglepően jó és kiegyensúlyozott. Hasonlóan egy jobb minőségű fejhallgatóhoz, az összes részlet külön-külön kiemelkedik a zenében. Nincsen dobozhangja, nem rezonál, van mélysége, magassága és ereje a hangnak. Lapos hangprofil mellett is jól kezeli a különféle stílusokat, néha kicsit sok is benne a basszus, de a beállításokban ez is teljesen személyre szabható.

Ehhez a modellhez elérhető a Suzuki Connect alkalmazás is, ahol számtalan adat elérhető az autó aktuális állapotáról, vezetési előzményekről, hibajelzésekről és akár még a riasztásokról is – de egy parkolóban is könnyedén megtalálhatjuk vele az autót. Az alkalmazás akár egy égve hagyott lámpa, vagy be nem zárt ajtó miatt is értesítést küld a telefonunkra. Ezt sajnos nem állt módunkban a gyakorlatban is letesztelni, ezt csakis az autó leendő tulajdonosa teheti meg, előzetes regisztrációt követően.

Az automata váltó kényelmes, tudja, mit akarunk vele csinálni. 70-80-as tempóig pattan, viszont autópályán előzésnél gyakran későn jön meg az erő, a motor viszont majd 5-6,000-es fordulatszámon pörög, ezen kívül viszont nem hagyott maga után kívánnivalót. A legjobb nyomaték 4.000 környékén érhető el, itt tud a legjobban teljesíteni egy előzésnél.

A váltó önmagában öt mód között állítható, Park, Reverse, Neutral, Drive, Low-Gear (ami motorfékként is használható). Található rajta egy sport-mód gomb is, ami nagyjából egy ezressel megnöveli a fordulatszámot. Menetközben, autópályán elég halk az autó, a karosszéria jól szigetelt. Lengéscsillapítója is kényelmes, még a barátságtalanabb külvárosi utakon is stabilan tartja az autót.

A Suzuki Swift 1.2 Dualjet CVT Hybrid GL+ árfekvése

2025. májusában a nálunk tesztelt autóért a Suzuki weboldalán 8.520.000 Forintot kérnek el, 170.000 vagy 240.000 Forint ráfizetésével érhetőek el a különféle színvariációk. Az MySuzuki kedvezménnyel 1 millió Forint csúszik le az összegből. 350.000 Forint felárért cserébe kérhetjük a GLX kiszerelést is. GL verzió egyedül a manuális váltóval felszerelt modellnél elérhető.

Összességében

A hetedik generációs legújabb Swift hozza azt, amire hivatott és hű társként szinte minden téren kiválóan teljesít. A Suzuki Swift mára már egy fogalommá vált – ezzel a modellel nem lehet félrenyúlni. A jelenlegi piacot figyelembe véve ár-érték alapján hozza a várhatót, ergonomikus, szép és mégsem egy kizárólag kijelzőalapú autóról beszélünk.
Alacsony gondozási /karbantartási/ igényével együttvéve két dolgot kell vele tenni: bepattanni és menni.
Örülök, hogy ez lehetett életem első tesztautója és cikke.

A tesztlehetőségért köszönet a Suzuki Magyarországnak!

Kövess minket Te is!

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Teszt/fotók: Jakab Benedek

Javasolt cikkek

Back to top button