fbpx

SsangYong Tivoli – koreai crossover

Duna Auto

Még mindig vannak olyanok, akik felvont szemöldökkel pislognak, amikor meghallják a SsangYong márkanevet, pedig az ázsiai gyártó főleg a Rexton, vagy a Korando révén már szép népszerűséget szerzett magának. A Tivoli is a már megkezdett úton halad, vélhetően hasonló sikerekkel, mint a korábbi modellek.

Sans titre 2

A kifejezetten crossoverekre, SUV-okra, terepjárókra specializálódott SsangYong bizony jelentős tényező lett, és egyben konkurencia is a többi gyártó szemében. Ebben semmi meglepő nincsen, ugyanis árkategóriájában egészen rendben van a debütáló Tivoli is.

Az összképben felismerhetjük néhány márka jellemvonásait, oldalról kicsit hajaz a Nissan Pulsarra, de az új Vitarára is hasonlít, ám részleteiben egész izgalmas lett az új modell, ügyesen keresztezték a gömbölyded és a szögletes formákat, a Giugiaro által megrajzolt Korando mellett teljesen jól mutat a saját tervezésű Tivoli. Méretei tipikusan crossoveresek, közel 4.2 méter hosszú, 1.8 méter széles, és 1.6 méter magas.

Sans titre 1

Ránézésre a beltér is kellemesre sikerült, igaz a bézs és a fekete ötvözésével nem is lehet túl nagyot tévedni, a középkonzol bitang jól néz ki, bár a mostanában ismét divatba jött zongoralakkot igazán elfelejthetnék már. Pakolni is lehet bőven az ajtó oldalzsebeit nézve, de a középső kartámasz is kedves gesztus a tervezőktől. Csomagtere 423 liter, összkerekes változat esetén ez a szám mindössze 327 liter, az egy picit kevéske egy ekkora autónak, azonban mentőövként legalább síkba dönthetőek az ülések. A manapság szokásos felszereltségek kivétel nélkül megtalálhatóak a Tivoliban, érdekes azonban, hogy a feláras extraként elérhető érintőkijelző még HDMI-bemenettel is el lett látva.

SsangYong_Tivoli_EX_(6)

Alapból hatsebességes manuális váltó jár, az automatáért 450 ezret még rá kell dobni a 4.8 millió forintos kezdőárra. Szintén „fizetős” a start-stop rendszer, a kulcsnélküli nyitás/indítás is opciós. A dízel változatért 800.000 forinttal kell többet fizetni, egyébként 1.6-os erőforrásokkal látták el a Tivolit, a dízel 115 paripával bír, a benzines 130-cal, utóbbi 12 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, fogyasztása pedig 7 liter környékén van. Ugyan nem egy erőmű, de talán egy crossovernek ez megbocsátható, elvileg nem száguldozásra veszik a családok. Az 5 év, vagy 100.000 kilométer garanciáért jár a piros pont, szüksége is van ezekre a vásárlócsalogató húzásokra a SsangYongnak, hiszen a mezőny erős.

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Bense Róbert

ecotrex

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb