fbpx

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus teszt – Egy igazán menő városi crossover

A Nissan Qashqai múltja közel 20 évre nyúlik vissza. A japán gyártó 2006-ban mutatta be a Qashqai első generációját a Párizsi Autószalonon, a most újonnan kapható modell pedig már a harmadik generáció facelift változata. Most mi is kipróbálhattuk a legújabb Qashqait, mégpedig egy összkerekes, 1.3-as Mild Hybrid erőforrással felszerelt modellt.

A Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus külseje

Az új Qashqai egy ízig-vérig kompakt crossover, egy igazán feltűnő SUV, amit Angliában terveztek meg és ott is gyártanak. Tesztautónk gyöngyház fehér színben tündököl, fekete tetővel. – Ezt a kéttónusú fényezést 500.000 Ft-ért választhatjuk. Szemből a hatalmas hűtőrács és a kettő osztott LED-es fényszórók robosztus megjelenést kölcsönöznek a kocsinak. Oldalról nézve a 20 colos kerekek jól mutatnak a Qashqaion, a fényes fekete színre fújt kerékívek, küszöbök, valamint a sötét tető optikailag növelik az autó küllemét. Hátul is LED lámpákkal találkozunk, amik szintén hozzájárulnak a lenyűgöző külsőhöz. A kocsi 4425 mm hosszú, 2084 mm széles és 1625 mm magas.

A Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus utastere

A kocsi belsejében a sötét szín dominál. A prémium steppelt bőrülések elől és hátul is kényelmes utazást biztosítanak. Az első ülések elektromos állíthatóak, fűthetőek, és masszázsfunkció is megtalálható bennük. Az ajtók és a műszerfal részben alcantara borítást kapott, ami tapintásra és ránézésre is növeli a komfortérzetünket. A vezető előtt egy 12,3″ TFT műszeregység található, amire három féle dizájnt tudunk beállítani, középen pedig szintén egy 12,3″-os központi érintőképernyőt helyeztek el, ami megkapta a Google rendszerét. Az extrák közé tartozik többek között a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, az indukciós telefontöltő, a BOSE prémium hangrendszer tíz hangszóróval és az állítható hangulatvilágítás.

A kétzónás digitális klímát fizikai gombok segítségével tudjuk szabályozni, ahogy az ülés-, a kormány- és a szélvédőfűtést is. A panorámatető sokat dob az utasteren, ha pedig be szeretnénk sötétíteni, gombnyomással elhúzhatjuk az árnyékolót a fejünk fölé. A csomagtartó 479 literes, ami a hátsó üléssor ledöntésével 1422 literre bővíthető.

A Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus vezetési élménye

Nagyon kényelmes vezetni a Qashqait, és könnyű hozzászokni ahhoz a kényelemhez, amit nyújt. Mind városi közlekedésben, mind hosszabb utazásnál kiváló választás lehet. Az 1.3-as, négyhengeres turbómotorja szépen jár, a hibrid rásegítéssel pedig kényelmesen mozgatja meg az 1561 kg-os kasztnit. Városban és autópályán is közlekedtem a kocsival, amit 8600 kilométerrel kaptam meg a teszthét elején. Körülbelül 350 kilométert tettem meg vele, a kombinált fogyasztásra pedig 8,8-9,1 liter/100 km körül értéket mértem (a WLTP szerint megadott 6,8-7,1 liter/100 km kombinált fogyasztás helyett). A futóművére nem lehet panaszom, kellően feszes, és tökéletesen teszi a dolgát nem csak a jó minőségű utakon.

Az ülés kényelmesek, megfelelően támasztanak, hosszabb utazásnál pedig jól jön a masszázs funkció, bár egy idő után már zavaró is tud lenni. Az X-Tronic automata sebességváltó karja kézre esik a középkonzolon, és a műszerfalon is láthatjuk, hogy milyen fokozatban van a váltó. Az öt féle vezetési módot (off-road, snow, standard, ECO, sport) egy kerek kis joystick-kal tudjuk kiválasztani. – ECO módban zöld, sport opcióban pedig piros színűre változik a műszeregység előttünk.
Tetszett, hogy a keret nélküli belső tükör automatikusan sötétedik, viszont egy kissé keskenynek találtam a hátra pillantásnál. A biztonságos és kényelmes utazásunkról rengeteg vezetéstámogató rendszer gondoskodik. Ilyenek például a 3D-s 360 fokos parkolókamera, az intelligens vészfékező rendszer, a sávtartó, a holttérfigyelő, az adaptív tempómat, a hátsó keresztforgalom figyelmeztető, vagy a tolatási vészfékezési-rendszer.

A Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus árfekvése

A Qashqai kezdőára a cikk megírásakor 9.699.000 Ft, míg az általunk tesztelt modell, az 1.3 DIG-T Mild Hybrid 158HP 4WD X-Tronic Tekna Plus két tónusú fényezéssel akciósan 14 099 000 Ft-ot kóstál. A Nissan Kiterjesztett Garancia pedig lehetőséget biztosít számunkra, hogy hosszabb időtartamra vagy futásteljesítményre meghosszabbítsuk a garanciát.

A tesztlehetőségért köszönet a Nissan Magyarországnak!

Szöveg/fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button