Mercedes S-osztály – sikerre ítélve
Azt hihetnénk, hogy a luxust, a kényelmet és a biztonságot nem lehet már tovább fokozni, mégis a Mercedes olyat mutatott, amitől még azoknak is leesik az álluk, akik egyébként használati tárgyként tekintenek az autókra. Hiába voltak nagyok az elvárások, az új S-osztály minden nehézség és fellengzősség nélkül hozta a közel tökéletes szintet.
Az S-osztály jó példája annak, hogy mi történik akkor, amikor az értő kezek mellé lelkesedés is társul. Lehet autót gyártani vég nélkül, árgus szemekkel figyelni a piaci mutatókat, de az igazi titok az alkotás módjában rejlik, ezt pedig ma már kevesen veszik figyelembe. Ezen a Mercedesen különösen érződik, hogy valami különlegeset akartak, mégis mi más célja lett volna a klímarendszerbe beépített légfrissítőnek, vagy az ülésben rejlő forróköves masszázs-funkciónak? Szükség is volt az újításokra, hiszen az elmúlt évtizedben megszaporodtak a vetélytársak. A letisztult dizájn, valamint a teljesítmény szintén rengeteget dob az összképen, a 7 fokozatú tiptronic automata váltó tökéletesen ellátja funkcióját, de az erőforrások tekintetében is van bőven választék. Összesen négyfajta motor közül lehet választani, az S300 BlueTec HYBRID egy dízel, valamint egy villanymotor párosítása, a S400 HYBRID pedig egy 3,5 köbcentis, 306 lóerős erőforrás, 6,8 literes fogyasztással. Ezek mellett az S500 és az S350 BlueTec is hasonlóan jó mutatókkal rendelkezik.
Az 5,12 méteres Mercedes rendkívüli aerodinamikai tulajdonságokkal bír, és külön kiemelendő, hogy a gyártó nem csak az autóban ülőkre gondolt, amikor a biztonsági szempontokról döntöttek, ugyanis ha közel érzékel egy járókelőt az autó, 50 km/óráig automatikusan fékez, ha pedig ez nem lenne elég, kialakították a gyalogosbarát motorháztetőt, amely egy esetleges gázolásnál jelentősen csökkenti a gyalogosra ható erőket. A LED fényszóróknak és az érzékelőknek köszönhetően a szembejövő járművekre nem vet fénycsóvát, ezen kívül szenzorok és radarok figyelik a sofőr minden mozdulatát, mégsem szólnak bele tolakodó módon a vezetésbe. A rázósabb útburkolatokhoz is könnyűszerrel alkalmazkodik az aktív felfüggesztésrendszer, amely képes a futóművet a kátyúkhoz hangolni. Autópályákon hasznos lehet a folyamatos sávtartás is, de 10 másodpercig akár kanyaríveket is beavatkozás nélkül tudja követni a Mercedes, dugóban pedig leköveti az előtte lévő jármű mozgását, ilyen esetben is képes önmagát „vezetni” az autó. Hogy fokozzák a sci-fi érzést, az autó éjszaka LED-megvilágítású utastérrel várja gazdáját, valamint beépített wifivel könnyíti meg az infrormációáramlást, a hátsó üléseken pedig akár egy mini-iroda is kialakítható, a kartámaszból felnyitható asztal segítségével.
Mindent egybevetve a Mercedes S-osztály az elegancia és a kényelem, valamint a biztonság terén is kiemelkedően teljesített, egyértelműen a jövő technológiáját bemutató autóról van szó, iránymutató lehet az iparág számára.
Bense Róbert