Lexus LS600h – királykategória
A használt prémiumkategóriás autók között csúcsmodellnek számító, 2011-es évjáratú LS600h típusú hibrid Lexust a BudaAutó jóvoltából tesztelhettük. A fényűzéstől és a minőségtől pedig leesett az állunk.
Igazán erős és tekintélyt parancsoló autóval volt dolgunk, az LS600h-ban 4969 köbcentis, V8-as hibridmotor duruzsol, 394 lóerejével és 520 nm-es nyomatékával pedig maximális magabiztossággal mozgatja a 2270 kilogrammos testet. Az autó tesztfogyasztása (körülbelül 120 kilométer alatt) 9.8 liter volt, ami a Lexus teljesítményét nézve csekélynek mondható. Fokozatmentes automata sebességváltója szintén a csúcskategóriát képviseli. A torsen differenciálmű mindenféle késés nélkül adja át a nyomatékot, a lengéscsillapítás kifogástalan, a fékek pedig szinte már érzékelik a gondolatainkat.
A hároméves autóba mindössze 65.000 kilométert tettek, emiatt nem meglepő tökéletes állapota. Karosszériája hibátlan, nagyítóval sem lehetne találni még egy kőfelverődést se. A dizájn tartóssága borítékolható, ezek a formák és ívek még évek múltán is elegánsak lesznek. Belül hatalmas tér fogadja az utast, igazából az LS600h majdhogynem limuzin, az 5 méter hosszú és 1,8 méter széles autó legkisebb fordulási sugara 11 méter, kisebb utcákban nem érdemes felesleges manőverekbe belekezdeni. Visszatérve a Lexus belteréhez, hamar magával ragadja az embert a prémium érzés. A kényelmes, távirányítóval fűthető/hűthető/szellőztethető memóriás ülések, a kulcsnélküli indítás, és a digitális, többzónás klíma mind jól példázzák a felsőbb kategóriát. A hátul utazók szintén élvezhetik a kényelmet, sőt, utazás közben akár dvd-t is nézhetnek. Érdekes extra még az elektronikus lengéscsillapítás vezérlés, az esőszenzor és a hátsó ülésben található mini hűtőszekrény. A csomagtartó nem sikerült a legnagyobbra, de a Lexus nem pakolós autó, azért néhány aktatáskát bőven elnyel a 370 literes tároló.
Az LS600h-ban érződik az erő, viszont az is egyből feltűnik, hogy ez a jármű nem száguldozásra lett kitalálva, hanem a szép, méltóságteljes vonulásra. Szélzaj, motorzaj egyáltalán nem hallható, majdhogynem hangtalan. A sofőr és az autó összhangja tökéletesen kialakítható, minden más, külső tényezőkből származó információ zavarmentesen jut el a vezetőhöz. Az biztos, hogy az LS600h minden igényt kielégítő jármű, de ezt meg is kell fizetni. Felszereltségtől függően ára a húszmillió forintot is elérheti, de akár feleennyiért is hozzá lehet jutni.
Bense Róbert