Leleplezték a Kia XCeed-et
Ma bemutatkozott a nagyközönség számára a Kia XCeed a Kia Motors vadonatúj kompakt városi crossovere (CUV), amely a SUV-ok sokoldalúságát egyesíti a kompaktokra jellemző megjelenéssel. A hagyományos szabadidő-terepjárók sportos alternatívájaként az XCeed a SUV-okhoz hasonlóan tágas utas- és csomagteret kínál.
Az XCeed sokkal emocionálisabb és dinamikusabb megjelenésű, mint magasabb építésű riválisai, miközben a Ceed sorozat többi tagjától is eltér, hiszen merőben mást kínál. Csupán két karosszériaelemet örökölt az ötajtóstól: az első ajtókat.
Oldalnézetben feltűnő a hosszú gépháztető, ennek vonala, az első kerekek az A-oszlopok felé vezetik a tekintetet, az autó sziluettje hátrafelé elnyúlóan sportos. A tengelytáv milliméterre pontosan megegyezik a többi Ceedével (2650 mm), de az XCeed első és hátsó túlnyúlása nagyobb az ötajtósénál, elöl 25 (905 mm), hátul 60 mm-rel (840 mm).
A hátsó ajtó is meredekebb szögben áll, mint az ötajtósé – a csomagtér padlója, a rakodóperem éle 60 mm-rel fut magasabban -, ami önmagában is kupészerűbbé teszi a megjelenést. Az XCeedhez 16 vagy 18 colos könnyűfém keréktárcsák választhatók, kiváló tapadású 205/60 R16 vagy 235/45 R18 méretű abroncsokkal.
Első és hátsó kialakításával, az XCeed határozottan elkülönül, de nem távolodik el a hagyományos Ceedektől. A karosszéria 1 826 mm széles (ez 26-tal több, mint az ötajtósé), és frontrésze is markánsabb a kiemelkedő rácsozattal, valamint a nagyobb alsó légbeömlőkkel. A fényszórók is mások, a Ceed „jégkockás” (ice cube) LED-fényei itt szögletesebbek, vékony irányjelző fényekkel, amelyek vonala a kerékívek felé halad. Hátul szintén LED-fények világítanak, s ezek különleges kialakításukkal olyan hatást keltenek, mintha az övvonalak folytatásai lennének. A csomagtérajtón és lökhárítón futó vízszintes vonalak szélesebbnek láttatják az autót.
Az új XCeed szabad hasmagassága 174 mm (16 colos kerekekkel), és 184 mm (18 colos kerekekkel), ez akár 42 mm-rel is több a hagyományos ötajtós értékénél.
Utasterében az XCeed a Ceednél már bevált kialakítást hozza, enyhén a vezető felé forduló középkonzollal. A SUV-októl eltérően a csípőpont itt alacsonyabban van, amitől önmagában jóval sportosabb a vezetői pozíció, de a megnövelt szabad magasság miatt sokkal jobb a kilátás is, mint a hagyományos személyautókból (lásd bővebben a „Kialakítás” pontban). Az infotainment a műszerfal „lebegő” érintőképernyőjéről irányítható, alul külön érintőgombokkal a telefon, az audiorendszer és a hűtés-fűtés számára.
Különlegesség az új, sárga belső színcsomag: fekete a kárpit, kontrasztos hatású sárga varrással az üléseken, és az ajtóburkolatokon. Az utastérben fényes fekete és metálfényű sárga felületek is megjelennek.
A hosszabb hátsó túlnyúlás miatt, a változatlan tengelytáv ellenére is 426 literes (VDA), azaz 31 literrel nagyobb a csomagtartó, mint az ötajtós, ferdehátú Ceedben. A hátsó üléstámlák ledöntésével a raktér 1 378 literesre bővíthető. A variálhatóságot és a használhatóságot fokozza a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla, a csomagtérajtó elektromos mozgatása (Smart Power Tailgate), valamint az osztott rakodótér. A kétféleképpen betehető padlóval növelhető a raktér, vagy külön alsó rekesz is kialakítható.
A Kia XCeed elérhető lesz a márka első teljesen digitális, 12,3 colos vetített Supervision műszeregységével is. A nagy felbontású, 1920×720 pixeles kijelző helyettesíti a hagyományos műszereket, a sebességmérőt, a fordulatszámmérőt, és mindazt, ami a márka személyautóiban hagyományosan megtalálható.
Turbós erőforrások – és jön a plug-in hibrid is
Háromfajta turbós, közvetlen befecskendezéses (T-GDi) benzinmotor rendelhető. A háromhengeres 1,0 literes T-GDi 120 LE-t és 172 Nm forgatónyomatékot szolgáltat, a négyhengeres 1,4-es T-GDi teljesítménye 140 LE, legnagyobb nyomatéka pedig 242 Nm. Az 1,6 literes T-GDi benzines elérhető a Ceed GT és ProCeed GT modellekhez is, az XCeedben ez jelenti a kínálat csúcsát. A 204 LE és a 265 Nm nyomaték széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre.
Az XCeed elérhető egy Smartstream sorozatú erőforrással is, kétféle teljesítménnyel. Az 1,6 literes négyhengeres 115 vagy 136 LE-s lehet. Az 1,0 literes T-GDi motoron kívül minden erőforráshoz választható a hatfokozatú kézi váltó helyett hétsebességes, duplakuplungos automata. A tisztább üzem érdekében a Stop & Go nevű startstop rendszer minden XCeedhez alapáron jár. Az alacsony emissziójú elektromos hajtásláncú változatok – beleértve a 48 V-os könnyű hibridet és a kívülről tölthető plug-in hibridet is – 2020 elején érkezek meg az XCeed kínálatába.
A Kia XCeed városi crossover a márka európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán készül, ugyanott, ahol az ötajtós Ceed, a kombi Ceed Sportswagon és a különleges ötajtós ProCeed shooting brake. A Ceed család legújabb tagjának európai értékesítése 2019 harmadik negyedévében indul, 7 éves vagy 150 000 km-es garanciával.
Kapcsolódó anyagaink:
[fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1613353935463373″ bottom=”30″] [fb_pe url=”https://www.facebook.com/tesztelok.hu/posts/1561722003959900″ bottom=”30″]