Külföldi Off-road kaland a kínaiak legújabb elektromos monstrumával, az Mhero-val!
Amikor megérkeztünk a Driving Camp Pachfurth vezetéstechnikai pályájára, az ég borús volt, a levegő pedig feszültséggel és várakozással telt meg.
A BirdieCar Hungary Kft. által szervezett eseménynek már a hangulata is sejtette, hogy nem mindennapi élményben lesz részünk. A nap főszereplője nem más volt, mint az Mhero 917 – egy impozáns, tisztán elektromos, prémium off-road SUV, amely első pillantásra is tiszteletet parancsolt.
Az Mhero 917 4987 mm hosszú, kicsivel több mint két méter széles ( 2080 mm) , és közel 1935mm magas. Tengelytávja 2950 mm, ami nemcsak a tágas belteret biztosítja, hanem hozzájárul a terepen való stabilitáshoz is. Az autó súlya bőven meghaladja a 3 tonnát, de ezt a tömeget az elektromos verzió esetén 4 villanymotor mozgatja, összesen 800 kW teljesítménnyel és 1400 Nm maximális nyomatékkal. A 140 kWh-s akkumulátorcsomag akár 3-400 kilométeres valós hatótávot is lehetővé tesz, a gyártó szerint. A hasmagassága 230-335 mm között állítható, az összkerék kormányzásnak köszönhetően pedig egészen bámulatos 5,1 méteres a fordulóköre. A hibrid verzió egy belső égésű blokkból és három elektromotorból áll, ennek összteljesítménye 600 kW és 1050 Nm maximális nyomaték…
Mindez már papíron is tekintélyt parancsoló, de amit igazán számít, az a pályán mutatott viselkedése – és ebben bizony nem kellett csalódnunk.
Mielőtt nekivágtunk volna a nehéz terepnek, lehetőségünk nyílt aszfalton is próbára tenni az Mhero képességeit. Ügyességi gyakorlatokat végeztünk: lassú és gyors szlalommal kezdtünk, majd gyorsulási teszten is megmértük, mire képes az autó. Az elektromos verzió 3.7 másodperc alatt ugorja meg a 0-100 km / órás sprintet. A legizgalmasabb talán a vészfékezés volt – a jármű elképesztő stabilitással és meglepően rövid féktávval állt meg, még nedves burkolaton is. Ezek a gyakorlatok tökéletesen előkészítették a terepezést, és megmutatták, mennyire sokoldalú az Mhero.
Ahogy elhagytuk az aszfaltot, és belecsaptunk a Driving Camp kifejezetten kihívást jelentő off-road szakaszába, az Mhero magabiztossága szinte azonnal érezhetővé vált. Meredek emelkedők, mély nyomvályúk, laza murvás és köves talaj – a pálya mindent bevetett, amitől egy sofőr szíve egyszerre kezd hevesebben verni és egy kicsit meg is szorul. De az autó minden akadályon úgy ment keresztül, mintha csak egy könnyed vasárnapi séta lenne.
Az egyik legemlékezetesebb pillanat az volt, amikor egy méretes kövekkel tarkított patakmederben kellet felkaptatni. Egy pillanatra megálltunk, és kicsit visszatartottuk a lélegzetünket – de aztán gázra léptünk, és az Mhero 917 gond nélkül, de megingás nélkül teljesítette a sofőrt próbáló helyzetet.
A vezetési élmény lenyűgöző volt. Az autó beltere tágas és modern, tele csúcstechnológiás megoldásokkal. A kezelőszervek ergonomikusak, a kijelzők informatívak, és ami különösen fontos: a jármű reakciói rendkívül pontosak. Az elektromos hajtásrendszer nyomatéka szinte azonnal jelentkezik, ami terepen különösen hasznos, hiszen gyorsan kell reagálni a változó körülményekre.
Az Mhero 917 nemcsak technikai bravúr, hanem képes hatni az érzelmekre is. Vezetni olyan, mintha az ember egy új korszak küszöbén állna – ahol az elektromos mobilitás és a természetközeli, kalandos életmód nem zárják ki egymást, hanem kéz a kézben járnak.
A Dongfeng Motor Hungary rendezvénye pedig tökéletesen mutatta be ezt a szimbiózist: nemcsak kipróbálhattuk az autót, hanem bele is élhettük magunkat abba az életstílusba, amit az Mhero 917 képvisel.
Úgy gondolom, hogy a tesztnapon szerzett élmények örökre velünk maradnak és jó sokáig lesz beszédtéma. Az Mhero 917 nem csak egy jármű – ez egy meghívás a határok feszegetésére. És mi, a tesztelok.hu szerkesztősége, örömmel tettünk ennek eleget.
Köszönjük a meghívást a BirdieCar Hungary Kft.-nek.
Fotók: Szalai Zsolt
Írta: Háfra Zsolt