fbpx

Indiából jöttem – Mahindra XUV500

Nem tartom kizártnak, hogy ez az első cikkünk Indiából származó autóról, ennek egyetlen oka van: Magyarországra nem hoznak túl sokat az ottani portékából. Pedig lehet megérné, ugyanis a XUV500 egész kellemes városi terepjáró, hét üléssel, tele extrával, elfogadható áron.

VA_2d93da9145694c488738fd2b680547af

Amikor először hallottam a márkáról, egyből erős kíváncsiság lett úrrá rajtam, bár névről könnyen megállapítható volt, hogy indiai cégről van szó, semmit nem tudtam a Mahindra előéletéről. Kisvártatva már égett a billentyűzet a kezem alatt, az első benyomások pedig egyértelműen pozitívak voltak. A szemem persze a XUV500-on akadt meg, nagyon érdekelt, hogy a 6.6 millió forinttól kapható városi terepes mit tud. Az indiai SUV igazi multikulti módon született, olasz tervezők dolgoztak a külsőn, osztrák együttműködés a motorral kapcsolatosan, a Lotus a futómű fejlesztésében segédkezett, a hatgangos váltó azonban az indiai szakemberek munkáját dicséri.

Külső dizájnban erős, az már egyszer biztos, ami talán a legfontosabb, hogy egyedi, jobban szemügyre véve szimpatikus külsővel rendelkezik. A 4.6 méteres autó kívül-belül tekintélyes méretekkel rendelkezik, elég csak megemlíteni a 702 literes csomagteret (öt ülés használata mellett természetesen), arról nem is beszélve, hogy az első két üléssor kellően tágasra sikerült. A konzol és a műszerfal első blikkre rendben van, bár ember legyen a talpán, aki a kilométeróra és a fordulatszámmérő közötti összes piktogramot megjegyzi.

mahindra

A 2200 köbcentis VGT Turbó Intercooler dízelmotor 140 lóerejével mozgatja az 1935 kilogrammos járművet, a hivatalos fogyasztási adatai a Mahindra jellemzőit tekintve barátságosnak mondható, 7 liter alatt marad vegyes használat mellett. Sebességével sem lehetnek különösebb problémák, a 175 km/órás maximum bőven elegendő egy ekkora autónál, a 10.7 másodperces 0-100 gyorsulás sem lesz perdöntő információ vásárlás esetén.

A felszereltséget nézve igen bőkezű volt a gyártó, igaz vannak feláras extrák, és az intelligens összkerekes változatért 900 ezer forinttal többet kell fizetni, így is bőven el van látva a XUV500. A vezetést a menetstabilizátor, a visszagurulás gátló könnyíti meg, a fogyasztást pedig a start-stop rendszer igyekszik mérsékelni. Az esőszenzoros ablaktörlő, a hangvezérlés, valamint a hatcolos kijelző már csak hab a tortán, egyedül talán a széria csomagtérroló hiányzik.

mahi

Nehéz eldönteni, hogy milyen kategóriába sorolható, és kinek is készült valójában a Mahindra XUV500. Látszik, hogy igyekeztek prémium hatást kelteni az autó tervezői, de az összkép valószínűleg csak egy alapos teszt után alakulna ki.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb