fbpx

Íme a legkomolyabb terepképességű Navara

A Nissan a Navara OFF-ROADER AT32 bemutatásával új magasságokba emeli a „strapabíró és intelligens” pickupjának teljesítményét. Ez az első alkalom, hogy a Navara egy egész Európában elérhető változatát a Nissan egy partnermárkával együtt fejleszti.

A Navara OFF ROADER AT32 az eddigi legnagyobb teljesítményű Navara. Az alapfelszereltség része a hasmagasságot 20 mm-rel megnövelő egyedi felfüggesztés, valamint az alváz legfontosabb részeinek teljes védelme és a nagyobb abroncsok. A tökéletes teljesítményt olyan opcionális felszerelések szolgálják, mint a magasan kivezetett szívócső, mely növeli a jármű gázlómélységét, valamint az első differenciálmű-zár.

A Navara OFF-ROADER AT32 kialakításában részt vett az Arctic Trucks, egy nagy megbecsülésnek örvendő izlandi vállalat, mely a világ legkeményebb terepeire épít összkerékhajtású járműveket. Az AT az Artic Trucksra, míg a 32-es szám a jármű terepabroncsainak méretére utal. A Navara OFF-ROADER AT32 a 2016-os Pickup-díj győztesére épül, és kiegészítői a duplafülkés Navara minden változatához elérhetők.

A leginkább szembetűnő fejlesztés a Navara futóműve, melyet az optimális teljesítmény és a nagyobb hasmagasság érdekében megemeltek. Számszerűen 243 mm szemben a standard modell 223 mm-ével. Az első terepszög 35°-ra (30,4°-ról), míg a hátsó terepszög 24°-ra (22,2°-ról) nőtt. További könnyen észrevehető fejlesztések a hangsúlyos kerékjáratív-szélesítések, melyek jobban kiemelik a magasabb építést és nagyobb védelmet nyújtanak a karosszériának extrém terepen. Kevésbé könnyen észrevehetők a motort, sebességváltót, kardántengelyt és az üzemanyagtartályt takaró alvázvédő lemezek.

A 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat az Arctic Trucks tervezte. A 32 hüvelykes abroncsok kiválasztása során az volt a szempont, hogy úgy nyújtsanak nagyobb tapadást terepen, hogy közben közúton is kiváló teljesítmény jellemezze őket. Az ilyen nagy átmérőjű abroncsok már arra is lehetőséget kínálnak, hogy a vezető csökkentse nyomásukat a még jobb tapadás érdekében, például finom homokban vagy hóban. A 20 mm-rel növelt hasmagasságnak és nagyobb gumiabroncsoknak köszönhetően a jármű 40 mm-rel lett magasabb.

A szívócső az A-oszlophoz van rögzítve és 800 mm-es gázlómélységet biztosít, 200 mm-rel nagyobbat, mint a Navara standard változata. Mindemellett növeli a beszívott levegő mennyiségét, és megóvja a motort a portól és a víztől. Az első differenciálmű-zár együttműködik a standard Navara hátsó differenciálmű-zárával, és együtt a lehető legjobb tapadást nyújtják minden felületen.

Az új funkciói kiegészítik a Navarában már eddig is megtalálható modern technológiákat. Az alapfelszerelés része a visszagurulás-gátló, a lejtmenetvezérlő, az Intelligens Vészfékezési Asszisztens és az Intelligens 360 Fokos Parkolókamera is.

A többi Nissan haszonjárműhöz hasonlóan a Navara OFF-ROADER AT32-hez is jár az iparágvezető öt év/160 000 km garancia, illetve az Arctic Trucks öt éves garanciája az új alkatrészekre.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb