fbpx

Golf 7 Variant 1.4 TSI

Az Autótechnika szerkesztősége szokásához híven idén is kilátogatott a Frankfurtban megrendezésre kerülő Automechanika javítás- és garázsipari szakkiállításra. Kijutásunkat már második alkalommal segítette a Porsche Hungária, tesztautó biztosításával. A mintegy 2100 kilométeres túrát egy 2014-es Golf 7 Variant 1.4 TSI-vel tettük meg. Jelen cikkünkben az út során összegyűjtött tapasztalatainkat osztjuk meg.

IMG_1732

Külső megjelenés

A Golf 7 Variant formája letisztult, nem hordoz kirívó, vagy merész jegyeket, elegáns szürkeségével elvegyül közlekedőtársai között.  Ideális családi autó, nem kelt nagy feltűnést.

Erőátvitel

Az autó erőátviteli elemei jól összehangoltak, a menetdinamikai tulajdonságai kiválóak. A 122 LE-s 1.4 TSI motor és a 6 fokozatú sebességváltó gazdaságos, ugyanakkor dinamikus közlekedést tesz lehetővé. A motor kis fordulatszám-tartományban is nyomatékos, nem kell haláláig pörgetni, ha gyorsabban szeretnénk haladni. Már 1200-as fordulaton szépen kihúz, nem szükséges mindig visszakapcsolni. Személy szerint leginkább dízelmotorral szerelt autókat vezetek, de az 1.4 TSI-re könnyen sikerült ráhangolódnom.

IMG_1723

A városi forgalomban nagyon jól működött a start-stop rendszer, nem éreztem kellemetlennek a használatát. Ráadásul a városi araszolásban elért 7.8 literes átlagfogyasztás elérésében is segített. Kijutva a városból nagy szolgálatot tett a hat előremeneteli fokozat, ennek köszönhetően 130-nál mindössze 2800-at forgott a motor és ekkor a fogyasztás 6.2 liter körül mozgott. A német autópályára érve vérszemet kaptunk és kipróbáltuk, hogy is mozgatja a kis 1.4-es benzinmotor a Golf mintegy 1300 kg tömegű karosszériáját. 200-nál még mindig csak 4300-at forgott és ment volna tovább is. A Taunus-hegység szerpentinjei is próbára tették a Golfot, de az autó nagyon jól állta a sarat. Az 1.4 TSI és a hatfokozatú manuális váltó házassága dízeleket megszégyenítő, nyomatékos karakterisztikával a városban és azon kívül is kényelmes, dinamikus élményt nyújt.

IMG_1692

Belső tér / kényelem

A belső térben is visszaköszön a kívül tapasztalt egyszerűség. A dizájn helyett a funkcionalitás került előtérbe, a kapcsolók könnyen elérhetők, a menürendszer használata egyszerű. A tempomat jó szolgálatot tesz hosszú utazások alkalmával. A kényelmi funkciók közül egyedül a navigáció hiányzott. Az ülések jól állíthatóak, kényelmesek, a 8 órás út sem volt fizikailag kimerítő, bár 4 óra pihenés nélküli vezetés esetén az autó kedvesen felvillant egy kávéscsészét a műszerfalon és pihenőre invitál.

Vélemény

Nehezebben váltam meg az autótól, mint ahogy az első találkozáskor gondoltam. Amikor beültem, nem bíztam a kis benzinmotorban, de már nem győzöm dicsérni. Aki fél a dízelek fenntartási költségeitől, bonyolult kipufogógáz-kezelési technikáktól és nem 800 km-es túrákat csinál minden nap, bátran merem ajánlani az 1,6 TDI helyett az 1,4 TSI-t, de csakis a 6 fokozatú váltóval.

Őri Péter

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb