fbpx

Ford Mustang Dark Horse teszt – A sötétség lovagja, aki az idegpályáidat célozza

Minden autórajongónak van egy örökre beleégett képe. Egy poszter, amely évekig őrizte a falat. Egy filmjelenet, amelyet nem a sztori, hanem az autó tett emlékezetessé. Nálam ez a kép egy Mustang volt. Nem a praktikum szimbóluma, nem is a racionális döntések netovábbja – hanem a vágyé, a hangulaté, az ösztönös szenvedélyé. És most itt ülök benne: a valaha gyártott legkarakteresebb szériamodell, a Ford Mustang Dark Horse volánjánál.

Ez nem egy GT új ruhában – ez egy precízen hangolt, mérnöki szándékkal megformált vadállat, amely nem kérdez, csak ráront az érzékeidre.

blank


Forma, ami nem kér engedélyt

A Dark Horse megjelenése nem harsány, de tagadhatatlanul domináns. A formavilág a 7. generációs Mustang új irányvonalát követi, ám itt minden vonal élesebb, minden részlet céltudatosabb. Az agresszíven megrajzolt első lökhárító, a fényes fekete hűtőrács, valamint a motorháztető légbeömlői már első pillantásra világossá teszik: ez nem GT – ez sötétségbe öltözött dinamizmus.

blank

Az opcionális Dark Horse dizájncsomag és a Vapour Blue fényezés együttese különleges látványt nyújt. A fényezés árnyalata a napállás szerint változik: reggel elegánsan szürkés, délután mély, selyemfényű kék, estére pedig szinte fekete – mindig más arcát mutatja. A 19 colos könnyűfém felnik mögött Notorious Blue színű Brembo™ féknyergek bújnak meg, a Grabber Blue logók pedig finom utalást tesznek a márka múltjára.

blank

A forma azonban nem öncélú: a hátsó diffúzor, a fix légterelő szárny és az aerodinamikus küszöbidomok mind a leszorítóerő növelését, valamint a hűtés hatékonyságát szolgálják – nem mellesleg a szemnek is jól esnek.


Belső tér – Erőfitogtatás helyett fókusz

Az utastér a funkcionalitásról szól, nem a hivalkodásról. A Generic Indigo/fekete színösszeállítású sportülések kiváló oldaltartást nyújtanak, a perforált felületek elegáns sportosságot sugallnak. Az új generációs, ívelt kijelzőpáros – egy 12,4 colos digitális műszeregység és egy 13,2 colos középső érintőképernyő – technológiai szempontból is felhozza a Mustangot a 2020-as évek szintjére.

blank

A szoftver gyors, letisztult és testre szabható – akár a klasszikus Mustang műszeregységek grafikáját is visszahozhatjuk. A lapított aljú sportkormány és a precízen elhelyezett kezelőszervek egyértelműen a vezetés élményét szolgálják. A hosszú motorháztető látványa a vezetőülésből nézve pedig olyan, mintha a kifutópálya lenne sajátunk.


Motor és váltó – Klasszikus mechanika modern ritmusban

A Dark Horse szíve a harmadik generációs, szívóüzemű 5.0 literes Coyote V8, amely nemcsak papíron nyűgöz le – a valóságban egyenesen katartikus élményt nyújt. Az európai specifikációban 453 lóerőt teljesít 7250-es fordulaton, maximális 540 Nm nyomatékát pedig 4900-as fordulaton adja le. Mindezt egy hatsebességes manuális Tremec váltón keresztül élvezhetjük, amely nem csupán egy erőátviteli egység, hanem a pilóta és a gép közötti fizikai kapcsolat legfontosabb eleme.

blank

Már a motor indítása és alapjárata is lúdbőröztető, ahogy a szívó V8 lüktető hangja megtölti a környezetet. Gázadásra azonnal reagál, és 4,4 másodperces gyorsulása 0-ról 100 km/h-ra még csak az előjáték. 5000-es fordulat felett válik igazán élettel telivé – úgy húz tovább, mintha nem is lenne felső határ, és minden egyes váltásnál egyre szélesebb mosolyt csal az arcodra.

A motor karaktere mellett a vezetési élmény egyértelműen interaktív és nyers: a Mustang nem simul a vezető alá, hanem odafigyelést és jelenlétet követel. A részlegesen önzáró Torsen differenciálmű segít kordában tartani a hátsókerék-meghajtás nyers erejét, de hagyja, hogy te irányíts – a vezetési segédrendszerek nem túlszabályoznak, hanem kiegészítenek. A különböző menetmódok – Normal, Sport, Track, Drag, Slippery és Individual – valós időben változtatják meg az autó karakterét, míg a rajtprogram és a gumimelegítő funkció a versenypályás hangulatot erősítik.

blank

A gyári vegyes fogyasztás 12,2 l/100 km – a teszt során azonban 17–19 liter/100 km közötti értékeket mértünk. Ez nem meglepő, tekintve az autó karakterét, és nem is probléma annak, aki tudatosan választ egy szívó V8-as sportkupét. A 60 literes üzemanyagtartály ugyan korlátozott hatótávot jelent, de minden megtett kilométer kárpótol.

Személyes véleményem szerint a Mustang Dark Horse akár napi használatra is alkalmas lenne – kényelmes, jól felszerelt, és városban is vállalható vele a közlekedés. Mégis, a tartósan 17 litert meghaladó fogyasztás és a fenntartási költségek inkább egy második vagy harmadik, szezonális élményautó szerepét teszik reálissá. Tavasszal elővenni, ősz végén eltenni – így válik igazi ünneppé minden együtt töltött nap.


Menetdinamika – Precízió az erő mögött

A Mustang Dark Horse nemcsak brutális erejű, hanem meglepően jól vezethető. Az első tengelyen MacPherson, hátul független Multilink felfüggesztés dolgozik, kiegészítve aktív lengéscsillapítókkal és részlegesen önzáró Torsen differenciálművel. Az adaptív futómű és a vezetési módok valóban érezhetően befolyásolják az autó karakterét.

blank

Track módban a Mustang kiveti magát a hétköznapokból: a kormány közvetlenebb, a futómű feszesebb, a gázreakció élesebb, a kipufogó pedig hangosabb – minden összehangolt mozdulat egy közvetlen kapcsolat a pilóta és az út között. A Brembo fékrendszer versenykörülmények között is állja a sarat: nemcsak erőteljes, de hosszan terhelhető is.

blank


Ár–érték – A megfizethető mítosz

A Mustang Dark Horse ára 30 millió forint környékén mozog a hazai piacon. Első hallásra talán merész összeg – ám figyelembe véve a manuális váltós, V8-as konfiguráció ritkaságát, a technikai tartalmat, a vezetési élményt és a presztízst, egyértelművé válik: ez nem csupán egy autó – ez egy ikon modern kiadása.


Összegzés – Árnyékként érkezik, élménnyé válik

Kevés autó képes ilyen mély benyomást hagyni. A Mustang GT is lenyűgöző, de a Dark Horse egészen más szinten játszik. Mélyebb, vadabb, céltudatosabb. Minden gázfröccs, minden visszaváltás, minden kigyorsítás azt üzeni: ez még az az autó, amit érzésből vezetsz – nem algoritmusból.

blank

Ez a Mustang nem a mindennapok választása – hanem azoké, akik még hisznek abban, hogy egy V8-as hang valóban elűzheti a rossz napokat. Akik szerint a vezetés nem szükségszerűség, hanem életforma. És akik nem félnek a sötétségtől – hanem vezetik.

A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.

Köszönjük a DrivingCampnek, hogy biztosította a fotózásunk helyszínét!

teszt: Kajári Zoltán
fotók: Szalai Zsolt

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Javasolt cikkek

Back to top button