Érkezik az új BMW 3-as
A BMW 3-as limuzin már több mint negyven éve jelent egyet a felső-középkategória sportos vezetési élményével. Dinamikus kiállásával, agilis vezethetőségével és innovatív felszereltségi opcióival a modell négy keréken egyesíti a BMW legfőbb értékeit.
Az új 3-as BMW 85 milliméterrel hosszabb (4 709 milliméter), 16 milliméterrel szélesebb (1 827 milliméter) és 1 milliméterrel magasabb (1 442 milliméter) elődjénél, egyszerre modern és dinamikus karakterű. A hetedik nemzedék frontrészét a nagyméretű, vese alakú hűtőrács-pár és a belőlük induló első fényszórók határozzák meg. A két részre osztott lámpatesteket az első lökhárító látványos bemetszése díszíti, a modell alapfelszereltségének a teljes LED-technológiás első fényszórók is részei.
A belső elemek kialakítása és elhelyezkedése az utastér tágasságát hangsúlyozza, a műszerfal vonalvezetése pedig a vezetőre összpontosít. A tervezők a műszerfal közepébe ágyazott kijelzőket, a légkondicionáló berendezés vezérlőgombjait és a szellőzőrostélyokat élésen elválasztva rajzolták meg, a fényszóró- és hangulatvilágítási funkciók vezérlőpanelje pedig az alapfelszereltség részeként kínált, bőrözött sportkormány mellett kapott helyet. Az erőforrást életre keltő Start / Stop gomb a vadonatúj kialakítású középkonzolra költözött, ahol a manuális váltó karja vagy az automataváltó újratervezett előválasztó karja, az iDrive operációs rendszer vezérlőtárcsája, a Driving Experience Control vezetési élménykapcsoló gombjai és az elektromechanikus rögzítőfék is található.
A motorpaletta egy pár négyhengeres benzinmotorból és három dízelüzemű erőforrásból áll. A BMW 320i orrában egy 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményre képes benzinmotor dolgozik, a 330i motorházteteje alatt ugyanakkor a tömegtermelésben kínált BMW modellek eddigi legerősebb négyhengeres erőforrása ünnepli világpremierjét, a 190 kW / 258 lóerő maximális teljesítményhez a gyári adatok szerint 5,8 – 6,1 liter átlagos üzemanyag-fogyasztás párosul.
A választékban két négyhengeres és egy hathengeres dízelmotor is található, a BMW 318d esetében 110 kW / 150 lóerő, a BMW 320d esetében pedig 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítménnyel számolhatunk. A BMW 330d meghajtásáról gondoskodó, soros hathengeres dízelmotor 265 lóerővel bír.
A nagyközönség előtt október 4-14. között nyitva álló 2018-as Párizsi Autószalonon tartja az új BMW 3-as limuzin világpremierjét, majd a sorozatgyártásban kínált első modellek 2019. március 9-én gurulnak ki az utakra. Az újdonság három helyszínen készül majd: a BMW központi, müncheni üzemében, a közös vállalkozásként működtetett BMW Brilliance Automotive (BBA) senjangi gyárában, illetve a Mexikóban épülő San Luis Potosí létesítményben.