Elstartolt a Szlalom OB – TrackRacing Team
2025-ben is kezdetét vette az országos Magyar Szlalom Bajnokság versenyszezonja. Az első futamot 31. DragRacing Kupa néven Kiskunlacházán rendezték április 5-én. A mezőny 46 főre csökkent az előző évekhez képest. Azonban a lelkes indulók egy jó versenyt tudhattak magukénak.
A Track Racing két versenyzője – ahogy már korábban is beszámoltunk róla – huszonöt év aktív versenyzését ünnepli ez évben. Idei szezonkezdetükről beszélnek:
Pályabejárás
„Egy nehézkes felkészülést követően az Autó, Motor, Tuning Show-n ünnepeltük meg a jubileumi évünket. Majd a hétvégi versenyre koncentráltunk. A pályabejáráson úgy tűnik, egyszerű vonalvezetésünk lesz. Ez nem is baj, gyorsnak mondható ez a pálya.” – kezdték a napot reggel a Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt.
Edzés
A versenyzői eligazításon elhangzottak között szó volt a plusz adminisztratív tennivalókról, az évkezdés változásairól is, ez a gyakorlatban nem változtatta meg a versenynap megszokott és bevált menetét.
Majd az autós edzésen kitapasztalt nyomvonal hozta meg igazán a tapasztalatot, ami valójában az első kör teljesítése után mutatkozik meg.
Versenykörök
Az első mért kört Szabolcs kezdte 18-as rajtszámmal:
„Ahogy láttuk, ez valóban egy gyors pálya. Volt ritmusa, tetszettek a kapuk, ráadásul dupla is volt benne. Ez még a kitapasztalás köre volt, de jónak tűnik” – mondta Szabolcs. Körideje 1 perc 59 másodperc 066 ezredmásodperc lett.
Zsolt 55-ös rajtszámmal gurult a pályára:
„Új helyszínnek mondható kicsit, hiszen itt Kiskunlazházán most a hátsó szegmensben van a rajtunk és a pályánk is. Egyszer mentünk itt régebben, talán 2021-ben. De az aszfalt ugyanolyan végig, nincs különbség. A vonalvezetés meg tetszett.” – osztotta meg első tapasztalatait Zsolt. Első mért köre 1:58:028 mp. lett.
A második futamban Szabolcs kicsit javult, 1:58:647-es mért idejével. Zsolt 1:57:501-es időt futott.
A harmadik futamban Szabolcs a magától elvárt eredményt hozta:
„Hát, bárcsak mindhárom köröm körül-belül ennyi lett volna, de egyébként nem olyan rossz így sem. Év eleje van még. Bő egy másodpercet javultam az elsőhöz képest. Most ennyi sikerült.” – 1:57:842-es köridejével teljesítette mindhárom kört Szabolcs.
Zsolt viszont igencsak faragott előző köreinek idejéből:
„Minden adott volt a javításhoz. Hőmérséklet, pálya memorizálása és egy kis bátorság. Sikerült 1:55 alá vinnem a körömet.” – így Zsolt 1:54:954-es idejével a saját leggyorsabb körét teljesítette.
A testvérek most az 5. és 6. helyen értek el eredményt a Széria 3-as, (S3) kategóriában. Ezzel a bajnokságban 4 és 3 ponttal kezdtek.
A versenynap összefoglalója
„Egy hűvös reggellel kezdődött a nap, de ilyen ez tavasszal. Nappal már érezhetően melegebb lett, ami a pálya szempontjából is fontos volt. Normál menetében zajlott a versenynap, nem volt kapkodás, gondolom a 46 induló miatt is. Olyan érzésünk volt, mint amikor sok évvel ezelőtt indultunk hasonló létszámú mezőnnyel. Autónkat teszteltük főleg, hiszen volt rajta némi fejlesztés, a vezérlés pontosabb beállítása és a fékerő is többek között. Van még felkészülni való, ezt most folytatjuk az Opelen. A pécsi futamot kihagyjuk, koncentrálunk a visontai versenyre, június közepére.” – foglalták össze a lacházi futamot a Sződy fivérek.
Tehát, ahogy olvashattuk is, a május 18-i Mecsek szlalomversenyt kihagyva, a június 15-i visontai futamon folytatják a bajnokságot a testvérek.
A futam utáni héten beszámolunk Szabolcs és Zsolt versenynapjáról. Előtte azonban várható lesz még egy különleges rendezvény, amiről szintén írunk a Sződy fivérekről.
Fotók: Track Racing