fbpx

Dél-Koreából hozza el nekünk Amerikát – Kia Sorento 200 CRDI 4WD Kryptonite teszt

A negyedik generációs Kia Sorentóra szerintem tökéletesen illik a cím, ugyanis, ha levennénk az elejéről a gyártó emblémáit és megkérdeznénk bárkit, hogy ez milyen gyártmány, biztos vagyok benne, hogy a nagy többség Amerikára voksolna… Az utastérben pedig a német anyagminőség és anyaghasználat dominál, szóval nagyon igényes. Na, de ezekre kitérek részletesen is.

Nagyon vártam már, mivel láttam forgalomban és azonnal megakadt rajta a tekintetem. A tesztautó listát szemlélve én a Hybrid verziót szerettem volna kipróbálni, mivel nem rajongok a dízel autókért. Végül mégis ez kötött ki nálam, amit nem bántam, hiszen hamar összebarátkoztunk.

A Kia Sorento 200 CRDI Kryptonite külseje

Na, vágjunk is bele! A méretes és feltűnő tesztautóm a Snow White Pearl fantázianévre hallgató fényezést kapta, amely nagyon jól kiemeli a morcos és tekintélyes vonalait. Szemből nézve a szokásos tigrisorr köszön vissza, a mutatós fekete hűtőrács egybeolvad a LED-es lámpatestekkel. A markáns vonalakkal tagolt motorháztető nem ér el a hűtőrácsig. Ez kicsit fura volt nekem elsőre, de végül is jól néz ki és egyedi. 

Oldalról tűnik fel igazán, hogy mennyire méretes darab, ugyanis 4,81 méteres hosszához és 1,7 méteres magasságához 10 centi híján 2 méteres szélesség és 17 cm-es hasmagasság tartozik. Innen nézve is igényes és elegáns, nem tolták túl a vonalait. Kapott sötétített hátsó ablakokat, néhány króm kiegészítőt, 20 colos abroncsokat, és még fellépőt is. 

A hátulja nekem kicsit FORD-os, mondjuk ez nem meglepő FORD-ulat, hiszen nincs már új a nap alatt, így néha egymástól inspirálódnak a gyártók és ezzel nincs is semmi baj… Nézzük csak meg a csomagtérajtó vonalait, amelyek körül ölelik a függőleges tájolású LED-es lámpatesteket. A S-O-R-E-N-T-O felirat nem annyira szerény, mint az a 4WD jelzés, amely azt mutatja, hogy ez bizony az összkerékhajtásos modell, amely 600 000 Ft-os extraként kérhető a dízel és a mild hibrid modellek esetében… Méreteihez képest nem kapott túl sok műanyag kiegészítőt, ez különösen tetszett.

A Kia Sorento 200 CRDI Kryptonite belseje

A méretes, küszöbre záródó ajtókat kitárva egy már-már német prémiumokat idéző belső tér tárul elénk. Az anyaghasználatban és az illesztésekben nem találtam kivetnivalót, ahogy a formákban és technikai megoldásokban sem. A fűthető kormány mögött található digitális óracsoport rajzolata szép és elég sok adatot meg lehet jeleníteni rajta, az iránytűtől kezdve a karbamid-oldat szintjéig. A Head-up Display szintén jól kivitelezett és hasznos dolog. Kifejezetten tetszett a 10 colos infotainment rendszer érintős kijelzőjének kialakítása. Szépen összekötötték a digit műszerfallal, így kevésbé hat egy bumszli tabletnek a középkonzol tetején. Egyébként kicsit lassú a rajta található rendszer, de nem vészesen. Bár én hamar meguntam és inkább maradtam a megszokott Apple CarPlay-nél, amit vezetékesen tud ugyan, de legalább stabilan. Az UVO nevű appot letöltve egyébként távolról beindíthatjuk vagy leállíthatjuk a Sorentót, illetve meg tudja mutatni az alkalmazás, hogy hova parkoltunk bezártuk-e az ajtókat rendesen.

Lejjebb a kissé furcsa légbeömlők között kapott helyet a kétzónás klíma vezérlőpanelje, ahol ugyan akad pár fizikai gomb, de azért akad zongoralakkos érintésérzékeny felület is.

 

A kardánalagút tövében található egy kisebb rekesz, ahol vezetéknélküli töltő és 3 USB csatlakozó is helyet kapott. Az első üléssor fűthető és szellőztethető is, (akárcsak a második sor szélső helyei is) ennek kapcsolója kézre eső helyre került. A tárolórekeszek mellé álmodták meg a váltó, kör alakú tekerőjét, amit szerettem, elég sok autóhoz volt szerencsém mostanában, amelyekben tekerő vagy gomb látta el az automataváltó működtetésének folyamatát. Szóval nem volt idegen számomra és mindig tetszettek a hasonló megoldások. A módválasztó tárcsát elnézve azt hihetjük, hogy terepjáróban ülünk, pedig nem. Szóval csak ésszel lehet vele úttalan utakra merészkedni, mivel hosszú és a terepszöge sem igazán jó. A Drive mód komfort, eco, sport és smart módjai leginkább a kormányrásegítést és a pedálreakciót befolyásolja. 

A tesztautóban található harmadik üléssor is, vagyis így már 7 személyes az autó. Ami igazán meglepő volt számomra, hogy kimondottan kényelmesek a hátsó, legkisebb ülőhelyek is, amelyek szintén Nappa bőrt kaptak. Természetesen az ülések mérete elölről hátrafelé haladva csökken, de így is élhető és használható mindegyik, sőt Isofix rendszer is található leghátul is. Ott még külön klímavezérlő is van az USB és szivargyújtó aljzat mellett. Utóbbi kettőből akad szép számmal az autóban. Szinte mindenkinek jut hagyományos csatlakozó telefontöltésre, és soronként egy szivargyújtó, ha pl. inverterrel laptopot töltene valaki. A második sor 60:40 arányban tologatható és állítható a háttámlák dőlésszöge is. 

A beltérben akad tárolórekesz is szép számmal, bár az ajtókba csak fél literes üvegek férnek el. Ami a csomagteret illeti, 5 személy esetén 800 literes a csomagtér, amely sík padlós minden esetben. Ha szükségünk van mind a 7 ülésre, akkor csak 180 liter áll rendelkezésre. A csomagtérajtó egyébként kinyílik, ha közel megyünk hozzá a kulccsal, ez hasznos, ha éppen mind a két kezünk tele van. 

A Kia Sorento 200 CRDI Kryptonite erőforrása

A motortérben egy 2,2 literes CRDi egység található, amely 200 lóerőt és 440 Nm nyomatékot tud, ezt a 8 fokozatú duplakuplungos automataváltó továbbítja a tengelyekre. Hidegindításnál sincs „rossz dízel” hangja, kulturált és már 1700-as fordulattól megérkezik a nyomaték. Tény, hogy van benne spiritusz, ez a motor egészen jól mozgatja az üresen is majdnem 2 tonnás kasztnit. A súlyához képest pedig nem is eszik sokat, a gyári adattól ugyan kicsit messze volt a tesztidőszak alatt elért 8,6 l-es átlagfogyasztás, amiben volt autópályázás és városi dugózás is. 

A Kia Sorento 200 CRDI Kryptonite vezetési élménye

Hát, hol is kezdjem. Nagyon hamar megbarátkoztam az autóval, amiben szerintem nem nagyon lehet hibát találni. A tesztidőszak alatt sokat közlekedtem vele és tetszett az élmény. A méretei ellenére könnyű vezetni, bár túl sok visszajelzést nem ad sem a kormány, sem a futómű. Utóbbi egyébként szépen kiegyenlíti az úthibákat, szinte olyan mintha lebegne az autó. Látszik, hogy ezt hosszú utazásokra tervezték. Termetes méretéhez természetesen dukál a 360 fokos kamerarendszer is, amelynek gyönyörű képe van, és több kameraszögből is kiválaszthatjuk, hogy éppen melyiket szeretnénk nézni, így biztosan nem padkázzuk meg a felniket. Ráadásul előre-hátra tud mozogni az autó, a kulcsról vezérelve, ez szintén hasznos tud lenni a nagyvárosban. Az utazási komforthoz nagyban hozzájárul a BOSE hangrendszer és a nyitható panorámatető is. 

Emellett rengeteg vezetést támogató rendszer is helyet kapott az autóban. A teljesség igénye nélkül található benne sávkövető rendszer (ez egyébként kimondottan agresszív módon kormányozza vissza az autót a sávba, ha kicsit rámegyünk a fehér vonalra) , adaptív tempomat, táblafigyelő rendszer, holttérfigyelő kamerarendszer ( ez egyébként a digitális műszerfalra ki is vetíti az adott oldal képét indexelésnél. ), másodlagos ütközést-elkerülő asszisztens és ráfutásos ütközés-elkerülő támogatás is.

Szóval, nem csak komfortos és kényelmes, a rengeteg elektronikának köszönhetően kimondottan biztonságos is.  

így fest a matek a Kia Sorento 200 CRDI 4WD Kryptonite esetében

Az elérhető változatok közül ( dízel, MHEV, PHEV) a legelső, vagyis jelenlegi tesztalanyom alapfelszereltsége a legkedvezőbb, ez ugyanis már 12,5 millió forinttól elérhető 2021 március közepén. A tesztautó Kryptonite, vagyis a legmagasabb felszereltségen, összkerékhajtással 16,6 millió forinttól vihető. Bővebb információkat és a pontos felszereltségi listát a linkre kattintva találod. Mivel 7 üléses az autó így igénybe vehető rá a nagycsaládos állami támogatás, amellyel már kb. 10 millió forinttól indul a dízel változat ára. 

A Kia Sorento 200 CRDI Kryptonite-ról röviden

Összességében tetszett az autó, és ár-érték arányban nem tudnék olyan kategóriatársat mondani, amely ennyire jól felszerelt. Mindig is tetszettek a KIA modelljei, de az új Sorento volt rám a legnagyobb hatással. 

Teszt/fotók: Háfra Zsolt
A tesztautót a KIA Magyarország biztosította. A tesztünket a Duna Autó Zrt. támogatta!
A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!
Kövess minket Te is!

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb