Cadillac Escala – modern „luxusromboló”
A Cadillac elég határozottan adta a világ tudtára, hogy miként képzelik el a jövőt. Az Escala ugyan még csak tanulmány, de jó eséllyel pályázik a szériamodell szerepére is, már csak az a kérdés, hogy mikor kapja meg azt.
A Egyesült Államokban honos prémiumautók kissé szokatlannak tűnnek az európai szemnek, ez alól az Escala sem kivétel, ráadásképp még koncepció is, ami tovább növeli a különlegességét. Azonban kétségtelen, hogy a Cadillac közelebb került a globális „autóképhez”, a Pebble Beachen bemutatott luxusóriás pedig a jövő egy olyan lehetőségét vázolja fel, melyre már nem kell sokat várnunk. Ez egyébként annak tudatában, hogy az Escala a (15 centivel rövidebb) CT6 alapjaira – az Omega platformra – épül, egyáltalán nem is meglepő.
A divatos kialakítású LED-lámpákkal fűszerezett, szolid, mégis kellően magabiztos kiállású, jól eltalált élekkel rendelkező külső modern belsőt takar, az analóg műszerektől a digitális egységek vették át a hatalmat, három OLED kijelzőt kapott az Escala, hang- és gesztusvezérlés is lehetséges a központi rendszer esetében. Bár ezek már mind létező és a mindennapokban is használható technológiák, a Cadillac megoldásai így is kifejezetten futurisztikusak, és nem mellesleg esztétikusak is. Az utastér mérete fejedelmi, a hátsó traktus kialakításából pedig könnyen kitalálható, hogy nem feltétlenül a tulajdonos vezetné az Escalát, hanem inkább a sofőrje.
A motortérben a kőkemény amerikai valóság lapul, méghozzá egy 4.2 literes duplaturbós V8-as személyében, melynek teljesítménye pontosan 500 lóerő. Az erőforráson még csiszolgatnak, nem egy már meglévő változat került bele, tehát nyugodtan kijelenthető, hogy a Cadillac új tanulmánya minden fronton tartogathat még meglepetéseket a jövőre nézve.
Bense Róbert