fbpx

Bugatti Veyron – drágán add a gépedet

Amilyen borsos az ára, annyira titokzatos is a Veyron, amely az tíz évvel ezelőtt mutatkozott be, és valódi presztízsjárgányként tartják számon. A szupergyors sportautó nem az a fajta vas, amivel minden nap találkozhatunk, ha kíváncsi vagy néhány érdekességre, olvass tovább!

Bugatti-Veyron-16-4-Grand-Sport-Top-600x800

new-2012-bugatti-veyron-grand-sport-wei-long-rear-side-white

Drága, gyors és egy halom rekordot döntött meg. Ez a Bugatti Veyron, melynek fejlesztése közel öt évet vett igénybe. A Volkswagen-csoport kezei alatt formálódó gép végül 2005-ben debütált, egymillió eurós árcédulával. A Veyron exkluzivitását növelte, hogy mindösszesen évi hetven darabot gyártottak belőle, és egy évnél is hosszabb volt a várólistája. Nem hiába volt nagy a felhajtás a Bugatti körül, ugyanis az autó egészen elképesztő adatokkal kápráztatta el a nagyérdeműt. Az 1.8 tonnás, közel 4.5 méter hosszú jármű volt az első olyan sorozatgyártású modell a világon, mely elérte az 1000 lóerős teljesítményt (pontosabban 1001 paci), valamint képes volt átlépni a 400 km/órás sebességet. A 8 literes W16-os motor valódi szörnyetegként duruzsolt, a Veyron mindössze 2.5 másodperc alatt százon volt és 16.7 másodperc után már a 300-at karcolta. Végsebessége 407 km/óra volt, bár ezt valószínűleg nem a Ferihegyi gyorsforgalmin mérték, mégis félelmetes adat. A 300 millió forintos vételár mellett szinte felesleges megemlíteni a fogyasztását, azért mi mégis megtesszük, mert városban bizony simán megevett százon 40 litert, halkan sugallva, hogy lehetőleg a pékségbe és a gyerekért az oviba ne a Bugattival menjünk. Országúton valamivel jobb volt a helyzet, ott akár 15-20 literrel is beérte, ez már jóval barátságosabb szám.

2012-Bugatti-Veyron-Super-Sport-Black-Carbon-Interior-View

Hiába azonban a meghökkentő adatok, és a horribilis ár, a Veyron mégis veszteséget termelt, bár ha a másik oldaláról nézzük, a gyártó bemutatta a tudását, ez pedig pénzben talán nem is mérhető érték. Azért gyorsan hozzátennénk, hogy a Grand Sport, valamint a Vitesse nevű Veyronok megmentették a szériát, összesen 450 darab készült a szuperautóból.

Hogy mit hozhat a jövő? Sokáig kérdéses volt, hogy lesz-e utódja a Veyronnak, a kupék gyártását már 2011-ben befejezték, de a Grand Sportból néhány darab még gazdára vár. Az új modell a jelenlegi információk szerint a Louis Chiron nevet kaphatja, a W16-os turbó lényegében maradna, de a plusz elektromos hajtásnak köszönhetően mintegy 1500 lóerővel rendelkezne az új Bugatti, melynek megjelenése jövőre várható.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb