fbpx

Bemutatták az új Toyota Land Cruisert

Elképesztő minőségű, gyakorlatilag elnyűhetetlenül strapabíró és a végletekig megbízható – általában ha egy terepjárót illetnek ezekkel a jelzőkkel a legtöbb hozzáértő egyetlen legendás autóra asszociál, ám ha még azt is hozzáteszik, hogy immár 1951 óta szinte mindenki szenvedélyes off-roader azonnal rávágja: a Toyota Land Cruiser!

65 évnyi off-road hagyománnyal a háta mögött a Land Cruiser továbbra is egyedinek számít saját szegmensében, hiszen a kimagasló minőség, a strapabírás és a megbízhatóság páratlan kombinációjához lenyűgöző terepképesség és minden eddiginél magasabb szintű luxus, kényelem és presztízs társul. A modell legújabb generációját a Frankfurti Autószalonon leplezték le.

Toyota Land Cruiser

A több mint 190 országban forgalmazott Toyota Land Cruiser sziklaszilárd hírnevet vívott ki magának. Páratlan off-road képességei miatt az autót sokan a világ legkeményebb és legmegbízhatóbb terepjárójának tartják – nem véletlen hát, hogy több mint 10 európai országban ez a modell áll a szegmens élén. A legendás Toyota terepjáró Frankfurtban leleplezett legújabb generációja modernebb és robusztusabb külső dizájnjával, kifinomultabb, kényelmesebb és még minőségibb utasterével, valamint továbbfejlesztett menetdinamikájával és felhasználóbarát megoldásaival az új Land Cruiser most tovább gyarapítja hírnevét.

Ilyen megoldás például a még könnyebben kezelhető kapcsolók praktikusabb csoportosítása, az új műszerfal  a Toyota Touch 2 with Go multimédia rendszer nagyméretű, 8 colos kijelzőjével, az új Optitron műszerek és a kormánykerékről vezérelhető, 4,2 colos multi-információs kijelző bevezetése. Az utazás kényelmét az első ülések szellőztetése, a hátsó üléssor fűtése és automatikus klímavezérlése, az elektromosan fűthető szélvédő, a fűtött ablakmosó fúvóka, a tolatáskor lebillenő külső visszapillantó és az új intelligens kulcs fokozza.

A nyugat- és közép-európai piacokon, így Magyarországon is az új Land Cruiser egy 130 kW / 177 DIN LE teljesítményű, 2.8 D-4D turbódízellel kapható. Kelet-Európában (Pl. Oroszország, Ukrajna) a modell kínálatában egy 120 kW / 161 lóerős 2.7 VVT-i és egy 183 kW /249 DIN lóerős 4.0 VVT-i benzinmotor is szerepel.

A Land Cruiser hibátlan terepképességének kulcsa az autó hihetetlenül masszív, a csavaró hatásoknak ellenálló – és a szegmensben egyedülálló – alvázas építési módja. A könnyen karbantartható és javítható szerkezet szilárdsága és strapabírása nemcsak a sérülésektől védi meg a járművet, hanem a kocsitestre ható torziós erőket is jelentős mértékben csökkenti, így a vezető mindig tökéletesen uralhatja az autót. Ráadásul az alvázas építés hatékonyan szigeteli el a futómű felől a kabinba jutó rezgéseket, ezért az utasok még a legkeményebb terepeken is nagyobb kényelmet élvezhetnek.

Hogy a terepezésben kevésbé jártas vezetők is a legtöbbet hozhassák ki az autó képességeiből, a Toyota modern tereptámogató rendszereket kínál, így a Land Cruiser a világ legfejlettebb, legbiztonságosabb és legkönnyebben kezelhető off-roaderei közé számít. Nincs még egy SUV, ami a terepképességek és a közúti menettulajdonságok olyan kombinációját kínálná, mint az új Land Cruiser. Tekintélyt parancsoló megjelenése és fedélzeti technológiái igazi prémium terepjáróvá avatják azt a kőkemény, mégis kifinomult és kényelmes autót.

Toyota Land Cruiser

A korábbinál dinamikusabb, modernebb, robusztusabb stílus

A sikeres Land Cruiser-generációk külső dizájnjában mindig keveredett a minden környezetben otthonosan mozgó autó  stílusos szépsége és a tökéletes terepjárótól elvárt elpusztíthatatlanság és erő robusztus kisugárzása. Az új Land Cruiser is erre a bevált alapra építkezik, és bár formavilága agilisabb és dinamikusabb lett, továbbra is őrzi a modell közismert off-road értékeit biztosító három alapelvet:

  • Praktikum – a fényszórókat és a hűtőrács nyílásait úgy pozicionálták, hogy maximális védelmet és nagy gázlómélységet biztosítsanak.
  • Stapabírás – a hajtáslánc és minden fontos rész jól védett.
  • Jó adottság – a szűk fordulókör és a nagy hasmagasság alapvető fontosságú ahhoz, hogy az autó a legkeményebb terepen is jól mozogjon.

Az új Land Cruiser hossza 60 mm-rel 4.840 mm-re nőtt (a háromajtós modell hossza 4.565 mm). A mindössze 5,8 méteres fordulókörnek (háromajtós: 5,2 méter) köszönhetően a jármű kiválóan manőverezhető. Bár a motorháztető, a hűtőrács, a fényszóró, az első lökhárító és a sárvédő új tervezésű, a Land Cruiser orrkialakítása mégis hatásosan idézi a korábbi modellgenerációk hangulatát. A motorháztetőt úgy formálták meg, hogy középső részén át a vezető jobban lásson lefelé. A lökhárítók oldalsó része jobban védi a motorteret. A lökhárító alsó sarka – ami a beépített ködfényszórókat is magában foglalja – látványosan előreugrik, a középső rész pedig olyan formát kapott, mint egy kartervédő.

A sárvédők erőteljesebb domborításának köszönhetően a vezető jobban érzékelheti járművének sarkait és széleit. Az erőteljes és egységes grafikus formába foglalt hűtőrács-fényszóró egység magasan helyezkedik el, ami terepen kifejezetten előnyös megoldás. A hűtőrács nyílásai a lehető legnagyobbak, hogy megfelelő mennyiségű levegőt engedjenek be, a fényszóró belső felépítése pedig biztosítja, hogy a tereptárgyak ne tegyenek kárt a lámpatestben. A Land Cruiser hagyományaihoz ragaszkodva a hűtőrács vaskos, krómozott függőleges oszlopai légbeeresztő réseket rejtenek. A látványos formájú fényszóróház nemcsak a távolsági és tompított világítást foglalja magába, hanem az első irányjelzőket és a nappali menetfényt (DRL) is. A fényszóró egyaránt megrendelhető LED, illetve halogén technológiával; az utóbbihoz LED DRL jár. A Land Cruiser széles, erőteljes kiállását még inkább kihangsúlyozza az orr-rész alsó traktusának éles lemetszése, ami hatásosan javítja az autó első terepszögét.

Toyota Land Cruiser

A legkisebb hasmagasság 215 mm (a háromajtós modell esetében 205 mm), így az első terepszög 31, a hátsó terepszög 25, a rámpaszög pedig 22 fokos. Oldalnézetből feltűnik, hogy az első lökhárító felső csúcsa magasabbra került, és hogy a motorháztető, a sárvédő, az első és hátsó lökhárító ugyanazon a képzeletbeli vízszintes vonalon húzódik; ez a megoldás atlétikusabb és dinamikusabb benyomást kelt. Ezt a hatást tovább erősítik a hatküllős, 17 colos könnyűfém keréktárcsák az új, alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokkal, a csillogó fényezésű 18 colos könnyűfém keréktárcsák, illetve az új, 12 küllős, csiszol felületű 19 colos könnyűfém keréktárcsák. Az autó hátsó részének új elemei az áttervezett és LED féklámpával kiegészített hátsó lámpatestek, a rendszámkeretbe integrált, kisebb méretű díszléc, valamint a kiálló sarkokkal megformázott hátsó lökhárító, amin fellépő húzódik végig. Az új Land Cruiser tízféle külső fényezéssel rendelhető meg, amelyek közül két árnyalat – az Éjfél Smaragdkék és az Avantgárd Bronz – új a kínálatban.

Még jobb minőségű utastér

Az új Land Cruiser áttervezett műszerfalán a műszeregység és a középkonzol új dizájnja mutatja a leglátványosabb változást. A formatervezők arra törekedtek, hogy minden kezelőszervet könnyebb legyen használni, és hogy kidolgozásuk még kifinomultabb legyen. A funkciók szerint kialakított zónáknak köszönhetően a hajtáslánchoz, a vezetéshez és a kényelemhez tartozó kapcsolók egyértelműen elkülönülnek, formájuk pedig még ergonomikusabb lett, hogy extrém körülmények közt is egyszerűen használhatók legyenek. Az új középkonzol teteje alacsonyabbra került, ami nemcsak a műszerfalat varázsolja karcsúbbá, hanem a kilátást is javítja előre. A középkonzolon kapott helyet az új, 8 colos színes multimédia képernyő, a konzol síkjába simuló klímavezérlő panel és a hajtáslánc összes kezelőszerve.

Toyota Land Cruiser belső

A bőrborítású váltókar új, kényelmesebb formát kapott, és az egyszerű használhatóság érdekében külön panelekre kerültek a vezetősegítő és kényelmi rendszerek kapcsolói. A komfortnövelő megoldások közt az első ülések fűtése és szellőztetése is megtalálható. A középkonzol Hajszálrepedéses Ezüst felületkidolgozása olyan hatást kelt, mintha az egész elemet egyetlen fémtömbből faragták volna ki. A konzol két oldalának párnázása kellemes megtámasztást nyújt a térdnek. Az áttervezett, négyelemes műszeregység precíziós Optitron műszerének polírozott hátlapjából kidomborodik a skálázás. A műszerek egy 4,2 colos színes TFT multi-információs kijelzőt fognak közre, amely átfogó információkat ad a vezetőnek az autóról és a szórakoztató rendszerről.

A kormánykerék kapcsolóival kezelhető kijelzőn jelennek meg a vezetés, a jármű, a navigáció, az audio és a vezetősegítő rendszerek információi, valamint a figyelmeztető üzenetek. Maga a kormánykerék is megújult; az új volán olyan, mint a Land Cruiser V8 modelleké. Az utastér luxusát és kifinomultságát magasabb szintre emeli a műszeregység, a középkonzol és az ajtón elhelyezett kapcsolók új, fehér színű háttérvilágítása. A kabin belső világítása megújult: LED diódák kerültek első lábtérbe, a tetőkárpitba és a kesztyűtartóba, sőt az ajtópanelekbe is. Az új Land Cruiser utasterébe háromféle (Fekete, Barna/Fekete és Prémium Bézs) színösszeállítást kérhetnek a vásárlók. A kárpitkínálatot prémium minőségű díszítőelemek egészítik ki: a középkonzol Hajszálrepedéses Ezüst felületkidolgozásához jól illik az újonnan kifejlesztett Világosbarna vagy Sötétbarna fabetét.

Dízel és (Kelet-Európában) benzines hajtásláncok

A Magyarországon forgalmazott Land Cruiserhez elérhető 2.8 D-4D dízelmotor egy 2755 cm³-es, 16 szelepes, négyhengeres DOHC blokk, ami 130 kW/177 DIN LE teljesítményt ad le 3400/perc fordulatnál. A hatfokozatú automata sebességváltóval kiegészített hajtáslánc már 1200/perc fordulatszámon 370 Nm forgatónyomatékot produkál, míg a maximális 450 Nm forgatónyomaték az 1600-2400/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Ez a hajtás 12,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, és a végsebesség 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás 7,4 l/100 km, illetve 194 g/km. Hatfokozatú kézi kapcsolású sebességváltóval társítva a Land Cruiser 2.8 D-4D motorjának legnagyobb forgatónyomatéka 420 Nm 1400 és 2600/perc fordulatszám között. A modell 12,1 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, és végsebessége 175 km/óra. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás 7,4 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 194 g/km.

A kelet-európai piacok egy részén elérhető a jól bevált 2694 cm³-es benzinmotor is, amelynek teljesítménye 120 kW/161 DIN LE 5200/perc fordulaton, és 3900/perc fordulatszámnál adja le maximális, 246 Nm-es forgatónyomatékát. Ötfokozatú manuális sebességváltóval párosítva a 2,7 literes erőforrást a végsebesség 165 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás pedig 12,3 l/100 km. A hatfokozatú automatával 160 km/óra a végsebesség és 12,5 l/100 km az átlagos üzemanyag-fogyasztás. A szintén a kelet-európai országokban elérhető 4,0 literes VVT-i benzinmotorhoz egy hatfokozatú automata sebességváltó csatlakozik; a hajtáslánc teljesítménye 183 kW/249 DIN LE 5600/perc fordulaton, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 381 Nm 4400/perc fordulatszámnál.

Toyota Land Cruiser

Meggyőző biztonsági felszereltség

A magas felszereltségi szintű, automata sebességváltós Land Cruiser modellekben a Toyota Safety Sense rendszere működik: az aktív biztonsági technológiákat egybe foglaló új megoldás a legkülönfélébb forgalmi helyzetekben is képes megelőzni a baleseteket, vagy mérsékelni azok súlyosságát. A kamerát és milliméteres hullámhosszú radart együttesen alkalmazó, ezáltal fokozott észlelési képességgel felvértezett Toyota Safety Sense rendszer a következő funkciókat tartalmazza: ütközés előtti biztonsági rendszer (PCS) gyalogosvédelmi funkcióval, adaptív sebességtartó automatika (ACC), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDA), valamint automatikus távolságifény-vezérlés (AHB). További vezetőtámogató és biztonsági funkciók: hátsó keresztirányú forgalomfelügyelettel (RCTA) kiegészített holttérfigyelő (BSM), valamint az abroncsnyomásra.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb