Bemutatkozott a második generációs C5 Aircross
Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën nem egészen két év leforgása alatt a teljes modellkínálatát megújította. A márka új zászlóshajójaként a C5 Aircross áll annak a modellkínálatnak a csúcsán, amelynek tagjai a maguk egyedi módján mind ugyanazokat az alapvető értékeket testesítik meg: olyan megfizethető, sokoldalú termékek, amelyek különböző belső égésű és villamosított hajtásláncokkal választhatók, és amelyek markáns karakterrel, egyedülálló komforttal és fokozottan egyszerű használhatósággal tűnnek ki a piaci kínálatból.
Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën új fejezetet nyit a C-SUV kategóriában, Európa egyik meghatározó piaci szegmensében. A látványos új modell minden területen beváltja a 2024-es Párizsi Autószalonon bemutatott C5 Aircross Concept ígéreteit. A második generációs C5 Aircross mindenben többet nyújt elődjénél, intelligens és mindenre kiterjedő választ ad a szegmens vásárlói által támasztott elvárásokra.
Formaterve izmos és erőteljes, mégis kecses, és bővelkedik az aerodinamikai fortélyokban. Kényelmi szintje új mércét állít a C-SUV méretosztályban: az első osztályú utastérben a második üléssoron rendkívüli helykínálat várja az utasokat, a csomagtartó pedig ugyanolyan tágas, bármelyik hajtásláncot választja is az ügyfél. Az utazási élmény egy oltalmazó burok kényelmét kínálja, tele olyan ultramodern megoldásokkal, mint a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés, az innovatív Advanced Comfort ülések, a nagyméretű, egyszerűen használható „vízesés” érintőképernyővel szerelt műszerfal, és még folytathatnánk.
Az új C5 Aircross a fokozott gondtalanság érdekében olyan vezetőtámogató funkciókat alkalmaz, amelyek leegyszerűsítik az életet. Ilyenek a Citroën Matrix LED fényszórók vagy a Drive Assist 2.0 csomag. Ugyanezt a felszabadultságot segíti elő a többféle villamosított hajtásláncot tartalmazó kínálat, amelyben mindenki megtalálja a saját igényeinek leginkább megfelelő alternatívát. Ezek a hajtásláncok új mércét állítanak a mozgás szabadsága terén: a plug-in hibrid változat több, mint 100 kilométeres elektromos hatótávolsága révén emissziómentesen közlekedhetünk a mindennapi városi forgalomban; a tisztán elektromos verzió hatótávolsága akár 680 km (WLTP vegyes ciklus szerint*), míg a hibrid kivitel egy tankolással több mint 950 kilométert tud megtenni (WLTP vegyes ciklus szerint*.)
Az új C5 Aircross kiemelkedő új képességeinek többségét az a Stellantis STLA Medium padlólemez tette lehetővé, amelyet most első ízben alkalmaz Citroën modell. A platform rugalmasan variálható mind a méretek (ez esetben nyújtott tengelytáv biztosít bőségesebb helykínálatot), mind a hajtásláncok terén, így ideális alapot biztosít hibrid és tisztán elektromos járművek számára egyaránt. Intelligens kialakítása jóvoltából különböző méretű akkumulátorok építhetők be anélkül, hogy csorbulna a belső tér helykínálata; kerekekből pedig nagyobbak (akár 740 mm átmérőjű abroncsok, akár 20 colos keréktárcsák) alkalmazhatók. Végül, de nem utolsósorban az STLA Medium platform egy sor új generációs vezetőtámogató, online és infotainment szolgáltatást biztosít, amelyek még élvezetesebbé, még pihentetőbbé teszik az utazást.
A Franciaországban tervezett, és a Citroën rennes-i gyárában készülő új C5 Aircross 2025 második felétől kapható a legnagyobb európai piacokon, Magyarországra várhatóan 2026 elején érkezik.
- NAGY TELJESÍTMÉNYŰ, BŐSÉGESEN MÉRETEZETT, ÁRAMVONALAS KIALAKÍTÁSÚ SZABADIDŐJÁRMŰ
Az új C5 Aircross határozott formaterve erőtől duzzadó kiállást eredményez, optimális aerodinamikai jellemzők és tágas belső tér mellett. A modell a Citroën formai megújulásának következő lépcsőfokát testesíti meg. Miközben a szabadidőjárművek többségénél a szerkezeti korlátok és a divatirányzatok eltúlzott, terebélyes, rossz hatásfokú kialakításokat szülnek, a Citroën a másik irányból közelítette meg a kérdést: az erőteljes, izmos dizájnt feszes, lendületes vonalakkal megrajzolt, áramvonalas kialakítással társította.
Dizájn: a teljesítmény és az áramlástani kutatások megtestesülése
A Citroën formatervezői az új C5 Aircross minden részletét, elemét és alkatrészét úgy alakították ki, hogy esztétikai és aerodinamikai szempontból egyaránt optimális végeredményt kapjanak.
Az új C5 Aircross a korábbi ívelt dizájnnal szakítva geometrikus idomokat és éles törésvonalakat alkalmaz, összhangban a Citroën új formanyelvével. A sziluettet a széles nyomtáv és a hangsúlyos vállak határozzák meg, amelyek magabiztos kiállást kölcsönöznek az autónak. Bőségesen méretezett, koncentrált mérete még inkább kihangsúlyozza a formaterv egyszerűségét.
Az orr kialakítása erőteljes és lendületes, középen büszkén viseli a Citroën új emblémáját. A Citroën új, három szegmensből álló fénykaraktere ebben az esetben különösen keskeny, vízszintes elemekből épül fel, megerősítve az orr elegáns vonalvezetését és a karosszéria hangsúlyos szélességét. A Citroën Matrix LED fényszórókat egy divatos, diszkrét fényes fekete sáv köti össze. A részletekbe menő, prémium minőségű kidolgozottság további példája a lökhárítóba integrált sávozás, amely egyrészt lendületes megjelenést kölcsönöz a síkfelületnek, másrész visszaköszön benne a hűtőmaszk chevron-motívuma. A megoldás összhatásában kiemelt státuszt, valamint a modernség, a technológia és a karakter egységét sugározza. Az elektromos modellváltozat esetében az orrész teljesen zárt, így csökkentve a légellenállást és az energia-felhasználást.
Az autó sziluettje az energia-takarékosság jegyében született. Oldalról az új C5 Aircross lendületes vonalvezetése tűnik fel, amit az orrtól a farig végigfutó, egyetlen törésvonal rajzol ki. A hűtőmaszkot a csomagtérajtóval összekötő vonal mindenféle túlzó sallang nélkül tölti meg feszességgel és energiával a dizájnt. A motorházfedél csapott belépő éle dinamikus képet rajzol, egyben javítja a légellenállást. A tetővonal a második üléssor mögött enyhén lejteni kezd: így egyszerre optimalizálhatók az áramlástani jellemzők és az utastéri helykínálat, látványosan kihangsúlyozva az új C5 Aircross alkalmasságát, mint családi jármű. Az STLA Medium platformnak köszönhetően a C5 Aircross magassága viszonylag szerény, 1,66 méter, ami csökkenti a légellenállást, miközben bőséges férőhelyet engedélyez, méghozzá 200 mm-es szabad hasmagasság mellett. Végezetül a karosszéria számos pontján légterelő elemeket és szárnyacskákat alkalmaztak, amelyek tovább optimalizálják az aerodinamikai jellemzőket.
Látványos, áramvonalas hátsó rész. Az orr dizájnjára rímelve a C5 Aircross farát kifinomult, vízszintes tájolású, fényes fekete idom tagolja. Ez még inkább kihangsúlyozza a csomagtérajtó függőleges kialakítását, amely tovább növeli a csomagtartó térfogatát. Ez a fényes fekete sáv optikailag tovább növeli a jármű szélességét. Az idomot felül lekerekítették, egyrészt az áramvonalasabb kialakítás érdekében, másrészt, hogy még inkább kihangsúlyozzák a karosszéria erőtől duzzadó vállait. A c-oszlopokon aerodinamikai célú idomok találhatók, ezek kialakításához a modern technológiák, az elektronikus berendezések szolgáltak inspirációval. A Coszlopnál elhelyezett bordázott, kéttónusú elemek fontos szerepet játszanak a légáramlatok terelésében.
Betartott ígéret: a C5 Aircross Concept tanulmányautón bemutatott Citroën fényszárnyak a sorozatgyártású C5 Aircrossról sem hiányoznak. A jellegzetes, három elemből álló fénykarakter ebben az esetben különösen látványos kialakítást kapott: két külső fénypontja leválik az idomról, amely lebegni látszik a jármű két oldalán, akár egy pár uszony. Az innovatív kialakítás részben esztétikai célt szolgált – a semmihez sem hasonlítható fénykarakter elhelyezésének köszönhetően szélesebbnek láttatja az autót –, részben pedig aerodinamikait: a fények a mélyített elemet a karosszéria síkjából kiemelkedő két légterelővel társítják, ezzel távol tartva a légáramlatokat a karosszéria ezen pontjától.
Az áramlástani jellemzők tökéletesítésére fordított figyelem kézzel fogható eredményekkel járt, miközben minimális mértékben befolyásolták a karosszéria formavilágát. Az új C5 Aircross SCX-értéke (közegellenállási együttható x homlokfelület) 0,75, ami egyértelmű előrelépés az elődmodell 0,84-es értékéhez képest. Ez kézzel fogható előnyt jelent az ügyfelek számára, és az első generációhoz képest több, mint 30 kilométerrel megnöveli az autópályán egy feltöltéssel megtehető távolságot.
Nagyvonalú arányok, grafikus kézjegy
A Stellantis STLA Medium platform kínálta lehetőségeknek köszönhetően a Citroën tökéletesen kiegyensúlyozta az új C5 Aircross modellt, miközben kifejezetten nagyvonalú méretekkel vértezte azt fel: az autó 4652 mm hosszú (+150 mm) és 1902 mm széles. A tengelytáv 2784 mm-re nőtt, azaz 60 milliméterrel hosszabb, mint az előző C5 Aircross esetében. A megnövelt tengelytáv csaknem teljes egészében a hátul utazók lábterét gyarapítja, és ezáltal kivételesen tágas férőhelyet teremt: pont ugyanakkorát, mint az ezen a téren etalonnak számító C5 X.
Ami a formatervet illeti, a platform 20 mm-rel nagyobb, 740 mm-es abroncsok és – a Citroën történetében most először – akár 20 colos keréktárcsák alkalmazását teszi lehetővé. A nagyméretű kerekek sokkal erőteljesebbé teszik az autó oldalnézeti megjelenését. Az új C5 Aircross keréktárcsái a Citroënnél oly gyakran alkalmazott moduláris felépítésnek köszönhetik látványos megjelenésüket. A tárcsák peremrésze az áramlástani jellemzőket hivatott javítani, míg a perforált szakaszok a fékek hűtését segítik elő.
Az új C5 Aircross is megkapta a legújabb generációs Citroën modelleknél széles körben alkalmazott stíluselemet, a Color Clip színbetéteket. Ezek az elemek szabadon cserélgethetők, és jellegzetes megjelenést kölcsönöznek az autónak. Az arany vagy fényes fekete színű kecses, függőleges elemek az első ajtókon és az autó orrán találhatók. A hűtőrács vízszintes rajzolata, valamint a küszöbök és a kerékívek felső része közötti kifinomult kontraszt révén egy csepp eleganciát csempésznek a dizájnba.
- FELÜLMÚLHATATLAN KOMFORTÉLMÉNY: AZ SUV LOUNGE
Az új C5 Aircross bevezetésével a Citroën kínálja a legkényelmesebb villamosított családi szabadidőjárművet a C-szegmensben. A C5 Aircross belső terét a Citroën C-Zen Lounge architektúráját követve alakították ki, így komfortos, kényeztető lounge környezetet kínál nem csak az utasok számára, de a vezetőnek is, akinek a lehető legteljesebb mértékben megkönnyíti a dolgát.
Az Advanced Comfort® Zen nappali szobaként kialakított belső tér
„Kanapédizájn” és kibővített hangulatvilágítás
Az új Citroën C5 Aircross utasai úgy foglalhatnak helyet az autóban, mintha csak otthon, a nappali szobában ülnének le a kanapéra: a bútorzat és a kárpitok egyaránt a lakásbelsők hangulatát idézi, és ugyanolyan otthonos és hívogató is.
A Citroën „kanapédizájnjának” eredménye az elnyúló, szellős műszerfal is, amely egy nappali szobában is megállná a helyét. A műszerfal alsó felét kiváló minőségű, szivacshabbal laminált szövet borítja, amely az ajtópaneleken és az üléseken is megjelenik. Ezzel olyan homogén, komfortos környezetet teremt, mintha ténylegesen egy burokban foglalnánk helyet! Ami a színvilágot illeti, világos és sötét árnyalatok egyaránt választhatók.
Az utastér barátságos hangulatát a kibővített hangulatvilágítási rendszer teszi még otthonosabbá: ez nem kevesebb mint nyolc színben állítható be, ami megint csak újdonság a Citroën palettáján. A megoldás elegánsan hangsúlyozza a műszerfal vízszintes tájolását, sőt, az annak két végén elhelyezkedő magashangszórókon is megjelenik, akárcsak az ajtókon, valamint a középkonzol alsó felén. A külső dizájnnal – pontosabban az ott alkalmazott Color Clip színbetétekkel – csengenek össze a műszerfalon és az üléseken megjelenő, karakteres színes betétek.
A Citroën Advanced Comfort ülések® legjava
Az új Citroën Advanced Comfort® ülések kulcsszerepet játszanak a C5 Aircross által nyújtott utaskomfort megteremtésében. Már steppelt hatású kidolgozásuk is arra csábít, hogy kényelmesen elhelyezkedjünk bennük. A Citroën által végzett kutatások eredményeinek, valamint a más Citroën modellekkel szerzett tapasztalatoknak a felhasználásával megalkotott Citroën Advanced Comfort® ülések utolérhetetlenül kényelmessé teszik az új C5 Aircross szabadidőjárművet.
Az ülés és a háttámla alsó része különösen hívogató, köszönhetően az extra sűrű szivacshab elemeknek. A háttámla felső része sálként simul rá az utas vállára, majd a hát mentén alászállva oldalsó párnázatot formál, amely most első ízben motorosan állítható: a pneumatikus rendszer jóvoltából a vezető és az első utas tökéletesen a saját testalkatára szabhatja azt, így biztosítva optimális megtámasztást és komfortot. Ami pedig a kényelem csúcsát illeti, az első ülések akár tíz irányban motorosan állíthatók, továbbá fűthetők és szellőztethetők, valamint ötprogramos masszázsfunkciót is kínálnak.
A hátul utazók is élvezhetik a Citroën Advanced Comfort® rendszer előnyeit, az üléspad és a háttámlák például kiváló minőségű szivacstöltetet kaptak. A háttámla dőlésszöge 21° és 35° között állítható, így ideális üléshelyzet alakítható ki, ami különösen hosszú utazások alkalmával lényeges. A magasabb felszereltségi szinteken a hátsó ülések fűthetők is.
Jobb csillapítás, köszönhetően a Citroën Advanced Comfort futóműnek®
Az új C5 Aircross által kínált, kivételes kényelem másik meghatározó eleme a progresszív hidraulikus ütközőelemeket alkalmazó felfüggesztés, amely tökéletesen elnyeli az útegyenetlenségeket, így olyan érzetet kelt, mintha „varázsszőnyegen” siklanánk. A rendszer optimális kapcsolatot biztosít a kerekek és az útfelület között, és az utaskomfort tökéletes szintjét teremti meg, miközben az autó megőrzi eredendően élvezetes vezethetőségét. Elöl két-két progresszív lengéscsillapítót építettek be a mérnökök, egyet a be-, egyet pedig a kirugózás csillapítására. Ez a felfüggesztés finomabban, kényelmesebben szűri ki az apró útegyenetlenségeket, miközben nincs híján annak a csillapítási képességnek, amellyel bukkanókkal tagolt útfelületen is kordában tarthatja a karosszéria kimozdulásait. Ez utóbbi útviszonyok esetén a rugóút utolsó szakaszán a rendszer fokozatosan lassítja le a függőleges mozgást. A hagyományos lengéscsillapítók mechanikus ütközőelemeivel szemben – amelyek az elnyelt energia egy részét ütés formájában adják tovább, és ezzel csökkentik a komfortérzetet – a progresszív hidraulikus ütközőelem teljes mértékben elnyeli és eloszlatja ezt az energiát.
Vezetői üléshelyzet: tisztán, fokozatosan tálalt információ
Az új C5 Aircross tervezése során különös figyelmet szenteltünk annak, hogy a legújabb technológiák alkalmazásával biztosítsunk optimális, ergonomikus üléshelyzetet. A cél egyszerű: letisztult, tetszetős grafikát alkalmazó digitális képernyők segítségével biztosítani, hogy a szükséges információk minden pillanatban azonnal, könnyen elérhető formában a vezető rendelkezésére álljanak: így ugyanis csökkenthető a vezető szellemi terhelése, ami felszabadult, pihentető utazást tesz lehetővé.
Látványos „vízesés” érintőképernyő
Az új Citroën C5 Aircross a Stellantis cégcsoport fennállásának legnagyobb központi HD érintőképernyőjét kapta meg. A látványosan könnyed, függőleges kialakítású képernyő a műszerfal előtt lebeg, hogy aztán vízesésként aláhullva beleolvadjon a középkonzolba.
Az új HD „vízesés” érintőképernyő egyes szegmensei állandóak, míg mások teljes mértékben testre szabhatók, így a vezető minden helyzetben gyorsan és egyszerűen hozzáférhet a legfontosabb funkciókhoz. A központi érintőképernyő a következő funkciókat kínálja, fentről lefelé:
- Rögzített állapotsáv, amelyről bármikor leolvashatók az olyan alapvető információk, mint a pontos idő, a külső hőmérséklet, az okostelefon akkumulátorának töltöttségi szintje, és így tovább.
- Egy nagyméretű, testre szabható felület, amelyen megjeleníthető a 3D navigáció; amelyről vezérelhető az infotainment rendszer; és amelyen programozható widgetek szolgálnak bizonyos funkciók közvetlen elérésére. Ezek a widgetek a képernyő tetszőleges pontján, különböző méretekben helyezhetők el. Ez a képernyőterület több, lapozható oldalból áll, így több tartalom jeleníthető meg rajta. Egy oldalon akár 16 widget helyezhető el. Az oldalak között ujjal suhintva lapozhatnak az ügyfelek, éppen úgy, mintha okostelefont vagy táblaszámítógépet használnának.
- Rögzített vezérlősáv, amelyről könnyen és gyorsan elérhető a felső nyitóoldal, a telefon, a járműbeállítások, és így tovább.
- Közvetlen hozzáférés a vezető és az első utas klímavezérlő felületéhez.
A még kedvezőbb ergonómia érdekében a képernyő kényelmesen kezelhető anélkül, hogy a vezető felemelné a könyökét a kartámaszról. A monitor modern grafikát alkalmaz, rajta keresztül egyszerűen vezérelhetők a jármű elsődleges funkciói.
Nappali szoba négy keréken, állandó kapcsolatban a külvilággal
Az új Citroën C5 Aircross a legújabb generációs Citroën infotainment rendszereket kapta meg, beleértve a 3D online navigációs rendszert és egy komplett audiorendszert. Akár nyolc különböző, személyre szabott profil hozható létre, amelyekben mindegyik vezető elmentheti kedvenc rádióállomásait, leggyakrabban felkeresett úti céljait, a középső képernyő testre szabott beállításait, és így tovább.
A fennakadások nélküli okostelefon-integrációról a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto rendszer gondoskodik. Egyszerre kettő okostelefon csatlakoztatható Bluetooth kapcsolaton keresztül. A középkonzolba integrált, 15 W-os vezeték nélküli töltőfelület ferdén helyezkedik el, az optimális ergonómia érdekében. Ez az ötletesen kialakított tárolóhely ideális arra, hogy beszálláskor itt helyezze el okostelefonját a vezető. A ferde pozíció révén az autó álló helyzetében könnyedén ellenőrizhetők a telefonon megjelenő információk.
A „Helló, Citroën” hangvezérlő rendszer megérti a természetes beszédhangon kimondott szóbeli parancsokat, és ezek alapján képes szabályozni az utastéri hőmérsékletet, elindítani a navigációs rendszert, és behívni egy eltárolt úti célt, kiválasztani egy elmentett rádióállomást, telefonhívást kezdeményezni, és így tovább.
Ezen túlmenően az új C5 Aircross infotainment rendszerébe beágyaztuk az OpenAI ChatGPT funkcióját. A ChatGPT bevezetésével a Citroën egy olyan generatív mesterséges intelligencián alapuló eszközt bocsát a felhasználók rendelkezésére, amely még természetesebb, még gördülékenyebb hangvezérlést tesz lehetővé, és amely digitális asszisztensként intelligens, interaktív élettérré varázsolja az autót, az utazást komfortosabbá, a mindennapi életet egyszerűbbé téve.
Jobb látási viszonyok a biztonságosabb vezetés érdekében
Továbbfejlesztett head-up display: a vadonatúj C5 Aircross minden kivitele optimálisan elhelyezett, igény szerint testre szabható, 10″ digitális műszeregységet kap. A felszereltségi szinttől függően ezt egészíti ki a továbbfejlesztett head-up display: egy szélvédőre vetített nagyméretű, színes kijelző. Ez a magával ragadó technológia még derűsebbé és pihentetőbbé teszi a vezetést, hiszen a vezetőnek immár nem kell levennie a tekintetét az útról ahhoz, hogy megkapja a számára fontos információkat. A nagyméretű – a C5 X hasonló rendszerénél 30 százalékkal nagyobb – head-up display képe magasságában állítható, így egyszerűbben leolvasható, a megjelenített adatok köre pedig a vezető igényei szerint testre szabható.
Citroën Matrix LED fényszórók: komfortos világítás Önnek és másoknak. A kényelmes és biztonságos vezetéshez elengedhetetlen, hogy éjjel is optimális látási viszonyokat teremtsünk. Az új C5 Aircross opcióként Citroën Matrix LED fényszórókkal szerelhető fel. A technológia lehetővé teszi, hogy amint besötétedik, állandóan távolsági világítással vezessünk, mégse vakítsuk el a szemből közeledő vagy előttünk haladó autósokat. A lámpatestek oldalanként 20-20 LED-szegmensből állnak. Ezek automatikusan be- és kikapcsolnak, attól függően, hogy a rendszert vezérlő szenzorok érzékelnek-e más járműveket.
A rendszer úgy szabályozza a fénysugarat, hogy a C5 Aircross vezetője minden helyzetben optimálisan lássa környezetét, anélkül, hogy elvakítana másokat. A kifinomult Citroën Matrix LED rendszer a jelzőtáblákat is érzékeli, és csökkentett fényerővel világítja meg azokat, így a visszaverődő fény nem vakítja el a C5 Aircross vezetőjét.
A legtágasabb, leginkább családbarát hátsó üléssor a C-SUV szegmensben
A Citroën meghatározó értékeihez híven az új C5 Aircrosst úgy terveztük meg, hogy minél egyszerűbbé és kényelmesebbé tegye a hosszú családi utazásokat. A bőséges, 2,78 méteres tengelytáv jóvoltából az új C5 Aircross helykínálata új mércét állít a kategóriában: a második generációs modell határozottan tágasabb elődjénél. Ez különösen igaz a második üléssorra, ahol a térdhely megegyezik az ezen a téren mértékadónak számító C5 X azonos értékével, és 51 mm-rel haladja meg az előző C5 Aircross által kínált férőhelyet. A magasra nőtt utasok is különösen kényelmesen elhelyezkedhetnek, hiszen a második sori fejtér 68 mm-rel nőtt az elődmodellhez képest. A háttámla dőlésszöge 21° és 35° között állítható, ami tovább erősíti az első osztályú üléskomfortot.
A második generációs C5 Aircross másik újdonsága a központi kartámasz, amelybe két pohártartót és két telefontartót integráltak tervezőink. Az okostelefonok a középkonzol hátulján kialakított kettő USB-C aljzatról tölthetők – ezek mellett egyébként egy 12 V-os csatlakozó is található ugyanitt. Elöl ugyancsak kettő USB-C és egy 12 V aljzat áll rendelkezésre a középkonzol elülső részén, míg a csomagtartóban egy harmadik 12 V-os csatlakozót alakítottunk ki.
Az első és hátsó utasok egyformán nagyra értékelik a nagyméretű (1069 x 720 mm) panoráma napfénytetőn keresztül beáramló természetes fényt. A tető elülső szegmense motorosan nyitható, ami az utastér hatékony átszellőztetése mellett a szabadságérzetet is erősíti. A panoráma tető teljes felülete elfedhető a motoros árnyékolóval.
Az új C5 Aircross áramvonalas kialakításának és a Stellantis STLA Medium platform multi-energia koncepciójának köszönhetően kategóriája egyik legtágasabb csomagtartóját kínálja. Ennek mérete a választott hajtáslánctól függetlenül mindig azonos: alaphelyzetben 565 literes (651 liter folyadéktérfogat), a hátsó üléseket lehajtva pedig 1668 literes. Mivel sem a plug-in hibrid, sem a tisztán elektromos modellváltozatban nem csorbul a csomagtartó kapacitása, ezek a modellek versenytársaikkal összehasonlítva a legjobbak között szerepelnek ezen a téren.
A 40/20/40 arányban osztva dönthető és állítható hátsó háttámlák jóvoltából a csomagtartó térfogata a pillanatnyi szükségletek szerint alakítható. A csomagtér-takaró két részből áll, ami megkönnyíti a hozzáférést az itt elhelyezett csomagokhoz. A C5 Aircross kéz nélküli nyitás és zárás funkcióval kiegészített, motoros csomagtérajtó-mozgatással is megrendelhető.
A csomagtartó padlója két szintre helyezhető be, alatta 75 liternyi tárolóhelyet találunk. Az utastér több pontján is további tárolóhelyeket alakítottak ki tervezőink, a nagyméretű (akár egy 1,5 literes palackot is elnyelő) kesztyűtartótól kezdve a hátsó ajtókban kialakított zsebeken át a középkonzol alatti, tágas rekeszig. Ezek kombinált térfogata megközelíti a 40 litert, ami újabb rekord ebben a méretosztályban.
- A VÉGTELEN KIKAPCSOLÓDÁST TÁMOGATÓ TECHNOLÓGIA
Az életet leegyszerűsítő technológiák
Az új C5 Aircross fedélzetén alkalmazott technológiák, amelyek a Citroën legújabb generációs vezetőtámogató és parkolást segítő rendszereit is magukban foglalják, a márka szakértelmének csúcsát testesítik meg. A Drive Assist 2.0 vezetőtámogató csomag például támogatja a 2. szintű önvezető funkciókat, és ezáltal kivételes kényelmet és biztonságot szavatol. A rendszer a következő funkciókat kínálja:
- Félautomatikus sávváltás. A funkció aktiválását követően 70 km/óra fölötti sebességnél, gyorsforgalmi úton vagy autópályán képes automatikusan végrehajtani a sávváltást. Miután ellenőrizte, hogy a manővert semmi nem akadályozza, a rendszer a vezető jóváhagyását kéri. A sávváltás engedélyezéséhez csupán az OK gombot kell megnyomni a kormányon.
- Mögöttes forgalomra figyelmeztetés. Hátrameneti fokozat kapcsolásakor a funkció a hátsó radarok segítségével észleli, ha akadály (gyalogos, kerékpáros, jármű, teherautó, motorkerékpár) közeledik a C5 Aircross holtterében, és figyelmezteti a vezetőt a veszélyre.
- Vezető-felügyeleti kamera. Egy kamera a vezető szemét figyeli folyamatosan, egy másik pedig a jármű nyomvonalát, különösen, ha az autó elhagyja a forgalmi sávot. Ha veszélyt észlel, a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztet.
- Kibővített holttér-felügyelet. A rendszer a csupán néhány méteres hatótávolságú ultrahangos szenzorok helyett radarokat alkalmaz, amelyek akár 75 méterről is észlelik a másik járművet.
VisioPark vagy VisioPark 360°, felszereltségi szinttől függően. A VisioPark rendszer a hátrameneti fokozat kapcsolásakor azonnal aktiválódó kamerát, valamint nyolc darab akadályérzékelő szenzort alkalmaz. A rendszer a központi képernyőn megjeleníti a jármű mögötti terület képét, háromféle választható konfigurációban: normál nézet segédvonalakkal, 180 fokos panorámakép, vagy rekonstruált felülnézeti kép. A VisioPark 360° egy helyett négy kamerát társít a nyolc szenzor mellé, így 360 fokos képen jeleníti meg a jármű közvetlen környezetét.
Motorok: kibővített képességek a még nagyobb szabadság érdekében
Az új C5 Aircrosshoz rendelhető hajtásláncok széles választéka jól szemlélteti a Citroën multi-energia stratégiáját, amely alkalmazkodik az európai ügyfelek változatos igényeihez és felhasználási módjaihoz, lehetővé téve számukra, hogy szabadon hozzanak döntést, és saját tempójukban haladjanak a villamosítás útján.
C5 Aircross Hybrid 145 LE Automata: belépés a villamosítás világába
A Hibrid 48 V technológia a rendkívül egyszerű használatot (nincs szükség töltésre, a WLTP vegyes ciklus szerinti hatótávolság meghaladja a 950 kilométert) a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás (és ezekkel párhuzamosan az üzemeltetési költségek) jelentős mértékű csökkentésének lehetőségével ötvözi. Az új C5 Aircross Hybrid Hibrid 145 városi forgalomban a menetidő akár 50 százalékában tisztán elektromos üzemben képes haladni.
A technológia egy új generációs, kifejezetten hibrid alkalmazásokra fejlesztett, 136 lóerős (100 kW) háromhengeres, 1,2 literes turbófeltöltős benzinmotort társít egy 12 lóerős (9 kW – csúcsteljesítmény 28 LE / 21 kW) állandó mágneses szinkron villanymotorral, amelyet a vezető ülése alatt elhelyezett, 0,9 kWh kapacitású akkumulátor lát el energiával. A villanymotort közvetlenül az új hatfokozatú eDCS duplakuplungos automata sebességváltóba integráltuk.
A két erőforrás vezérlése teljesen automatikusan megy végbe, az energiaáramlást a vezető minden pillanatban áttekintheti. Kis sebességű gyorsítás esetén a villanymotor besegít a belső égésű motornak. Állandó sebességű haladásnál a két erőforrás összehangoltan dolgozik, csökkentve az üzemanyag-fogyasztást. Városban és manőverezés során az új C5 Aircross Hybrid 145 képes tisztán elektromos üzemben haladni, amennyiben ezt az akkumulátor töltöttségi szintje megengedi. Az akkumulátor lassításkor automatikusan feltöltődik.
Ezeknek a jellemzőknek köszönhetően az új C5 Aircross Hybrid 145 üzemanyag-fogyasztása mintegy 15 százalékkal kedvezőbb, mint egy hibridizáció nélküli benzinmotoros típusé. Ráadásul, a gondosan kidolgozott aerodinamikai jellemzőknek köszönhetően még az előző generációs C5 Aircross Hybrid 145 modellnél is takarékosabb 4 százalékkal.
C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 Automata: megnövelt hatótávolság elektromos és hibrid üzemben
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid technológia révén az új C5 Aircross szintet lép, és új mércét állít a kategórián belül az egyszerű használat terén. A modell átlagos elektromos hatótávolsága 86 km* – ez 33 százalékkal jobb érték, mint amire az előző C5 Aircross képes volt –, ami városban 100 kilométer fölé emelkedik! A modell nagy kapacitású, 55 literes üzemanyagtartálya (+28% az elődmodellhez képest) jóvoltából a kombinált hatótávolság autópályán eléri a 650 kilométert.
Az új C5 Aircross plug-in hibrid technológiája egy 150 lóerős (110 kW) négyhengeres, 1,6 literes, benzines turbómotort társít egy 92 kW-os (125 LE) villanymotorral, amelyet a jármű közepén, a padló alatt elhelyezkedő, 21 kWh kapacitású akkumulátor táplál. A rendszerteljesítmény 195 LE (143 kW), a villanymotort az új hétfokozatú eDCS duplakuplungos automata sebességváltóba integráltuk.
A két erőforrás együtt és külön-külön is képes hajtani a járművet, a pillanatnyi menetkörülményektől és a vezető igényeitől függően. A vezető háromféle üzemmód közül választhat. Az alapértelmezett Hybrid üzemmódban a rendszer automatikusan szabályozza a két erőforrás működését. Amikor csak lehetséges, a villanymotort részesíti előnyben, hogy csökkentse az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Elektromos üzemmódban a jármű egészen addig villanymotorjával halad, amíg azt az akkumulátor töltöttsége lehetővé teszi, vagy amíg a jármű sebessége át nem lépi a 135 km/órát. Végezetül Sport üzemmódban a villanymotor besegít a benzinmotornak, így biztosítva a lehető legnagyobb rendszerteljesítményt. Ebben az üzemmódban a gázpedál, a sebességváltó és a kormánymű egyaránt egyedi beállítások szerint működik.
Az új Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid 195 igazi arany középutat kínál: hatótávolsága és motorteljesítménye a hosszú utazásokra is alkalmassá teszi, míg a mindennapokban lehetővé teszi az emissziómentes közlekedést. Városban több, mint 100 kilométert tud megtenni tisztán elektromos üzemben, ezért sok felhasználónak nem kell majd minden nap töltenie az akkumulátort. A töltés gyorsan lezajlik: 7,4 kW-os fali töltőbox használata esetén 5 óra és 15 perc alatt tölthető 0-ról 100 százalékra az alapfelszerelés részét képező 3,7 kW-os fedélzeti töltő használatával. Az opciós 7,4 kW-os fedélzeti töltő használata esetén a töltés időtartama 2 óra 55 percre rövidül.
Citroën ë-C5 Aircross: akár 680 km elektromos hatótávolság
Az STLA Medium platform jóvoltából a Citroën olyan elektromos hajtásláncokat vezethet be, amelyek minden téren megfelelnek az európai ügyfelek változatos elvárásainak, legyen szó a teljesítményről, a hatótávolságról, a töltési sebességről, a vételárról vagy az üzemeltetési költségekről.
Az új ë-C5 Aircross kétféle tisztán elektromos hajtáslánccal rendelhető:
- 210 LE, normál hatótávolság: kiegyensúlyozott, megfizethető opció 210 LE / 157 kW teljesítményű motorral és 73 kWh-ás akkumulátorral, 520 km* hatótávolsággal.
- 230 LE, nagy hatótávolság: hosszú utazásokra optimalizált kivitel, kivételesen nagy, 680 kilométeres* hatótávolsággal, 230 LE /170 kW teljesítményű villanymotorral, és 97 kWh kapacitású akkumulátorral.
A vezető három különböző üzemmód közül választhat. Az alapértelmezett Normál üzemmódban a gázpedál 0-70% közötti mértékű lenyomása esetén a motorteljesítmény és a forgatónyomaték kifejtése valamelyest korlátozott, míg 70% fölött a teljes teljesítmény és nyomaték rendelkezésre áll. Az Eco üzemmód korlátozza a fűtés, illetve a légkondicionálás teljesítményét, valamint a motor teljesítményét és forgatónyomatékát, amelyek azonban hirtelen padlógáz (kick-down) esetén teljes mértékben rendelkezésre állnak. A Sport üzemmód korlátozás nélkül a vezető rendelkezésére bocsátja a motorteljesítmény és a forgatónyomaték 100 százalékát. Emellett a gázpedál, a kormánymű és az erőátvitel egyedi beállításaival segíti a dinamikus vezetést.
A három fokozatban állítható erősségű regeneratív fékrendszer a jármű mozgási energiáját felhasználva tölti az akkumulátort. A vezető a kormánykerék mögött található fülekkel, három fokozatban szabályozhatja a lassítás mértékét (-0,6 m/s2, -1,2 m/s2 vagy -1,8 m/s2), és ehhez kapcsolódóan a regeneratív visszatáplálás intenzitását. A két felső fokozat, amely a legintenzívebb lassítást és ebből adódóan a legerősebb töltést biztosítja, a féklámpát is automatikusan működésbe hozza.
A Citroën ë-C5 Aircross opcióként hőszivattyúval is felszerelhető. Ez úgy biztosítja az utastér ideális hőmérsékletét, hogy közben számottevően kevesebb energiát használ fel, mint egy hagyományos fűtési rendszer. Ha például a külső hőmérséklet fagypont alá süllyed, a hőszivattyú segítségével megtakarított energia 25 kilométerrel nyújtja meg a jármű hatótávolságát. Az ë-C5 Aircross emellett fűthető üléseket és fűthető kormánykereket is kínál, amelyek minimális energia-felhasználás mellett biztosítanak optimális komfortszintet.
Az új C5 Aircross online navigációs rendszere magában foglalja az EV trip planner utazástervező funkciót, amely a legtakarékosabban megtehető útvonalat választja ki az úti célhoz. Ehhez számos különböző, valós időben elemzett szempontot mérlegel: a távolságot, az akkumulátor induláskori töltöttségi szintjét (SOC), a sebességkorlátozásokat, az út jellegét, az emelkedőket és lejtőket, a forgalmat, az út közben rendelkezésre álló töltési pontokat, stb. Az EV trip planner automatikusan beleépíti az útvonalba az esetleg szükséges töltéseket, és a rendelkezésre álló legnagyobb teljesítményű töltőket javasolja, hogy optimalizálja az utazás időtartamát.
A Citroën ë-C5 Aircross kategóriaelső töltési teljesítménnyel biztosít egyszerű használhatóságot. A modell alapfelszerelésének része a 11 kW teljesítményű, háromfázisú töltő. 2026-tól opcióként 22 kW-os, háromfázisú, kétirányú töltő is kérhető lesz.
A 11 kW-os töltővel kifejezetten versenyképes töltési sebesség érhető el 20-ról 80 százalékra.
- Citroën ë-C5 Aircross 210 normál hatótávolság: 6 óra 45 perc 7,4 kW-os, egyfázisú fali töltőboxról; 4 óra 30 perc 11 kW-os, háromfázisú fali töltőboxról; 30 perc 160 kW-os egyenáramú gyorstöltőről.
- Citroën ë-C5 Aircross 230 nagy hatótávolság: 8 óra 55 perc 7,4 kW-os, egyfázisú fali töltőboxról; 6 óra 30 perc 11 kW-os, háromfázisú fali töltőboxról; 27 perc 160 kW-os egyenáramú gyorstöltőről.
2026-tól kezdve a 11 vagy 22 kW-os háromfázisú, kétirányú fedélzeti töltővel szerelt az ë-C5 Aircross a V2L (járműből a fogyasztóra) technológiát is támogatja. Ez lehetővé teszi, hogy az elektromos jármű saját akkumulátoráról külső fogyasztókat tápláljon vagy töltsön, azaz mobilis, rugalmasan alkalmazkodó áramforrásként működjön. A V2L különösen hasznos olyan helyzetekben, ahol korlátozottan áll rendelkezésre energiaforrás, pl. utazás vagy szabadidős tevékenységek során. Képzelje el, hogy egy piknik alkalmával közvetlenül autójáról tudja működtetni hordozható számítógépét, tölteni elektromos kerékpárját, vagy akár egy kisebb hűtőszekrényt üzemeltetni…