A Wörthi-tónál mutatkozott be az új Golf GTI TCR Concept
Új fejezet nyílik a Golf GTI történetében: a 213 kW/290 LE1 teljesítményű Golf GTI TCR Concept világpremierjekor Jürgen Stackmann, a Volkswagen AG igazgatótanácsának az értékesítés területéért felelős tagja a nemzetközi TCR-sorozat azonos nevű versenygépének utcai változatát leplezte le. A premiernek néhány napja, a legendás GT-találkozó keretében az osztrák Reifnitz am Wörthersee adott otthont. Amint Jürgen Stackmann kiemelte: “Közvetlenül a versenysportból származó sportmodellként a Golf GTI TCR Concept egyelőre tanulmány, az év végére azonban valóra kívánjuk váltani e GTI-víziónkat”.
Formavilágában, erejében és menetteljesítményeiben a Golf GTI TCR Concept egyaránt a klasszikus sportkocsi-iskola szerint készült. Már 1600-as percenkénti fordulatszámtól 370 newtonméter forgatónyomatékot kínáló turbófeltöltésű motorja alapkivitelben hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik, majd zárható differenciálművön át továbbítja tekintélyes teljesítményét az útra. A sorozatgyártású kivitel végsebessége 250 kilométer/óra lesz, ám az elektronikus vmax-határolást opcióként 264 kilométer/óráig is emelhetik majd. Ezzel e Golf a márka modellpalettájának leggyorsabb GTI-tagjaként mutatkozhat be.
Számos egyéni felszerelés járul hozzá az új Volkswagen különösen sportos karakteréhez. A jövőbeni sorozatgyártású változat 18 col peremátmérőjű “Belvedere” kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal készül, de extrafelszerelésként 19 colos kerekek is rendelkezésre állnak majd. A tekintélyes méretű kerekek mögött perforált féktárcsákkal kialakított, nagyteljesítményű fékek biztosítanak a TCR-versenygépekéhez hasonló lassulást a sorozatgyártású modell számára. A megnövelt motorteljesítménynek megfelelő hűtés érdekében a Golf GTI csúcsmodell két kiegészítő vízhűtőt kapott.
A különösen sportos stílusú vezetők kívánságra speciális csomagot is rendelhetnek, amely még inkább a versenypályára adaptálja az újdonság képességeit, s az elektronikus vmax-határolás feloldása, valamint az új 19 colos könnyűfém keréktárcsák mellett még dinamikusabb hangolású sportfutóművet és adaptív futóműszabályzást (DCC) is tartalmaz. Utóbbival gombnyomásra változtatható az elektromosan állítható lengéscsillapítók karakterisztikája.
A szériaközeli Golf GTI TCR jól mutatja, hogy a jövőbeni sorozatgyártású változat már megjelenésében is egyértelművé teszi kiemelkedő pozícióját. Elöl határozott kontúrokkal kiformált alsó légterelővel (splitter) szerelt, új tervezésű lökhárító jelzi a Golf GTI modell TCR-változatát. Szintén újdonság az oldalsó küszöbborítás, amely egészen az autó faráig húzódik, ahol a diffúzorelem és a kipufogórendszer végcsöveinek együttesében folytatódik. Ugyancsak az oldalnézet feltűnő motívuma a küszöb feletti “TCR” felirat, amely opcióként a GTI jellegzetes méhsejt-mintázatának dekorációjával tehető még egyénibbé. A Golf-újdonság különösen hívogató ajtajának kinyitásakor, amikor TCR-logót vetít az aszfaltra. A nemesacél küszöbléceket vörösen világító díszítőelem teszi egyedivé.
Az utastérnek új tervezésű mikroszálas szövettel kárpitozott csúcs-sportülések kölcsönöznek még nemesebb összhatást, de az ajtókárpit-betétek és a váltókar-mandzsetta is mikroszálas anyagból készült. Az ülések középső szövetsávján vörös (Flashred) sáv húzódik, amely egyebek mellett a sportkormány vörös kontrasztárnyalatú díszvarrásaival harmonizál. A volánt – akárcsak a versenysportban – vörös “12 óra” jelzéssel látták el.