fbpx

A modern gazda igáslova – Ssangyong Musso Grand Plus 4WD 2.2 e-XDI teszt

Ezúttal a Musso Grand alapváltozatát hajtottam meg, picivel több, mint egy évvel a fullos verzió után. 

Ez a modell fontos helyet foglal el nálam a tesztautók képzeletbeli rangsorában, hiszen erről a modellről szólt az első tesztem a tesztelok.hu-n. Azóta eltelt egy kis idő, sok minden történt és megfordult a kezem között pár autó… Szóval Ssangyong. A live bemutatóban is hangoztattam már, hogy ideje nyitni a koreai márka felé, hiszen villantották már pár olyat, ami eléggé meggyőzött. 

A Ssangyong Musso Grand külseje

A Space fekete metál fényezésnek köszönhetően meglehetősen elegánsnak hat az autó. Szemben állva vele hajlamos az ember zavarba jönni attól, hogy a mellkasáig ér a motorháztető. Ha pár percnél tovább szemezünk, akkor beugorhat, hogy valahonnan ismerős ez a pofa. Nos, nem véletlenül, hiszen néhány elemét átvette a Rextontól, de mégis más. A fényszórók például átdolgozásra kerültek, akárcsak a hűtőmaszk. Előbbi miatt amerikai hatást kelt, legalábbis számomra. Továbbá így sokkal jobban tetszik, mint a korábbi, ami nálam járt. 

Oldalról szemlélve feltűnik néhány él, kidomborodó részlet az öv vonal alatt, amelyek pont annyira teszik izgalmassá, amennyire kell, van ugyan „színház”, de a mostanában megszokottakhoz képest alig. 

A hátulján álló tájolású lámpatestek találhatók, ezeket szépen körülölelik a platóhátfal vonalai, amelyet lenyitva elém tárul a kategória legnagyobb raktere, a maga 1610 mm hosszával és 1570mm szélességével. Körbejárva tűnik fel igazán, hogy mekkora is a tér valójában, az 1855 mm-es magasságával és az 5405 mm-es hosszával nem az a kimondottan városi rohangálós.

A Ssangyong Musso Grand Plus belseje

A tesztautó Plus felszereltségű, vagyis ez az alapmodell, amelyből hiányzik mindenféle felesleges luxus, már ami egy pick-upnál annak számít. Például a bőr borítású kormánykerék és a bőr ülések. Az ülésfűtést nem bántom, mert az hasznos. Akárcsak a szövet ülések és a könnyen tisztítható, jó értelemben vett igénytelen, ugyanakkor minőségi anyagok használata a belső térben. Van egy kevés zongoralakk, na meg fémes hatást keltő ezüstös betétek.

A kimondottan nagy ülések kényelmesek és könnyen beállíthatók. Ezek között található az automataváltó, amely nem a Rextonban látott 7 sebességes, hanem egy 6 gangos. Számomra néha kicsit lassúnak tűnt, viszont maga az autó sem az a rohanós, inkább nyugodt temperamentumot kölcsönöz. Emellett kapott helyet a módválasztó, amely lenyomásával, az ECO, POWER és a WINTER specifikációk között kapcsolgathatunk. Ettől nem messze található egy kör alakú tekerő, ami a hátsókerék-meghajtás, az összkerékhajtás és a felező közötti váltásra szolgál. 

A kormánykerék mögött egy kisméretű monokróm kijelző helyezkedik el, a két analóg óra között. Erre több információt is ki tudunk írattatni, mint például az átlagfogyasztás, a megtehető kilométerek száma, vagy éppen a pontos idő. 

A középen található 8″ érintőképernyős multimédiás audio rendszer menüje nem túl bonyolult, úgy is mondhatnám, hogy faék egyszerűségű, még navigáció sincs benne, viszont kifogástalanul működik vele az Apple Car Play, amelynek köszönhetően kinyílik a világ. Navigáció, zene lejátszás, hívások kezelése mind elérhető az infotainment kijelzőről, mindez egy pickupban. A hátsó üléssorban is található ülésfűtés, na meg elég nagy fej és lábtér. 

A Ssangyong Musso Grand Plus erőforrása

A tekintélyes motortérben az egyetlen kérhető erőforrás, a 4 hengeres, 2,2 literes dízel, amely 181 lóerő, 420 Nm nyomaték leadására képes. Nem mehetek el szó nélkül amellett, hogy egy nagyon jól összerakott technikáról van szó, szinte alig hallani, hogy jár, olyan finoman ketyeg. Nem mellesleg jól mozgatja a 2,2 tonna önsúlyú kasztnit. 

A Ssangyong Musso Grand Plus vezetési élménye 

Az elején nem tudtam, hogy miért fura menetközben, aztán rájöttem, hogy azért, mert ez nem lengőkaros, mint a másik Musso volt, hanem laprugós merev felfüggesztést kapott hátul, vagyis akkor „érzi jól magát”, ha meg van pakolva. Ehhez a kivitelhez 1 tonna feletti terhelhetőséget adott meg a gyártó, szóval, ami felfér a platóra azt bizony el is viszi.

Kellett pár km, hogy el tudjak tőle vonatkoztatni, aztán megszoktam és fiatalosan szólva éltem a feelinget. A sebességfüggő rásegítéssel rendelkező szervónak köszönhetően egy újjal lehet terelgetni ezt a méretes, 22 cm hasmagassággal felvértezett monstrumot. A 17 colos felniknek és a 235/70 R17 XL gumiabroncsoknak köszönhetően simán veszi az útakadályokat. A tesztidőszak alatt mászkáltam vele Budapesten, autópályán és terepen is, így evett 12 liter körül, ami szerintem ebben a kategóriában nem vészes.

Továbbra sem gondolom, hogy a méret a lényeg, sokkal inkább a kiállás, viszont tény, hogy mindenhol megadták a tiszteletet a Musso Grandnak. Lehet, hogy az előbbi miatt, lehet, hogy a morcos megjelenés tette, de imádtam. A városban sokan megnézték, az egyik parkolóban még oda is jött egy úriember és az autóról faggatott, neki az volt a meglátása elsőre, hogy ez valami prémium cucc. Nos, ez nem is áll olyan messze az igazságtól, mivel arra hajazó, minőségi, csak nem kerül annyiba. Természetesen van benne tolatókamera és parkolást segítő radar elől-hátul, ennek köszönhetően szinte gyerekjáték a parkolás vele, még szűkös helyen is.

Autópályás használat alkalmával feltűnt, hogy mennyire nem jut be az utastérbe külső zaj, ez mindenképpen még egy plusz pont a Ssangyong mérnökeinek. 

A Ssangyong Musso Grand Plus ára

Jelenlegi tesztautóm, a válaszható két opció közül a fapadosabb, vagyis szebben megfogalmazva a tényleges melós autó. A Ssangyong Musso Grand Plus felszereltségű modell alapára 2020 október végén bruttó 10,2 millió forintot kell kipengetnünk. 

A részletes felszereltségről a linkre kattintva tájékozódhatsz.

Ha érdekel, hogy a Premium felszereltség mivel tud többet, akkor olvasd el a korábbi tesztemet:

SsangyongMusso Grand Premium 4WD 2.2 e-XDI teszt – Kiérdemli a tiszteletet!

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet WAE Kft. –nek!

Tesztünket a Fábián Kft. támogatta!

A tesztautókat a LotusCleaning termékeivel ápoljuk!

ecotrex

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb