MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Volkswagen Passat Variant – minőségi munkaautó

Volkswagen Passat Variant – minőségi munkaautó

2015. október 13.

Ismét egy Volkswagen került a kezeink közé, méghozzá egy 2012-es Passat, amelyről a gazdája is csak elismerően tudott nyilatkozni. Félre most a – valóban kínos – dízelbotránnyal, hiszen ez tényleg egy korrekt autó, kellemes tudással és fenntartási költségekkel.

Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a majd’ három éves Passatot nem hétvégi autónak tartják, ugyanis 156.000 kilométert gurult már. Azonban cseppet sem érződik rajta a használat, számunkra szinte újnak tűnt, és ez nem csupán illúzió volt, hiszen maga a tulaj is számos alkalommal megerősítette, hogy jól szolgál a tartós, német konstrukció.

passat6

A 140 lovas, kétliteres dízelmotor hibátlanul teszi a dolgát, manuális váltója pontosan kapcsolható, nem is túl hosszú úton, igaz nem egy sportváltó. A modell kedvenc terepe az autópálya, jó utazóautó, bár kissé orrnehéz, hosszú a tengelytáv is, kanyarokban ezt érezni is, emiatt pedig picit szereti dobálni a fenekét. Lehet vele gyorsan menni, viszont oda kell figyelni rá, a vezetési élmény nem tökéletes, de ez talán nem is elvárható egy ekkora „doboznál”.

A Passat csomagtartójában sokszor és sok mindent szállítottak már, időnként több száz kilónyi teher is került bele, ezért nem is csoda, hogy 130.000 kilométernél kompletten ki kellett cserélni az összes lengéscsillapítót, mert 30% alattiak lettek. Összességében azonban teljesen jól bírja a strapát, gömbfej/szilentek/kettőstömegű sem volt cserélve, két szoftverfrissítést kellett eszközölni még az elején, illetve néhány koccanást is átélt már, de ezek márkaszervizben voltak javítva, eredeti alkatrészekkel. Az eredeti alufelnik meglepően jó állapotban vannak, viszont a téli abroncsok nem gyári felniken vannak, ezeket meg is eszik a magyar utak, minden évben görgőztetni kell őket. Ezeken kívül csak a tervezett szervizköltségek adódtak, korrekt fenntartású autónak mondható a Passat.

Főleg akkor, ha a fogyasztást is nézzük, a nagy átlag 6.5-6.7 liter százon, igaz sportos vezetésmódnál, itt megjegyeznénk, hogy a járgány mindig be volt melegítve (és vissza is hűtve), ezt csak ajánlani tudjuk a többi tulajdonosnak is. Visszatérve a fogyasztáshoz, volt már 4.9-es átlag, német autópályán, nagyobb tempónál 7.2-őt is mértek. Ami szintén lényeges, az a 70 literes tank, ha telitöltik, 900 kilométert simán le lehet menni vele egyhuzamban.

passat3

Beszéljünk egy kicsit a belső térről is, a könyöklő kivételével tényleg minden újszerű, makulátlanok az ülések és a kormánykerék is. A Highlight felszereltség pedig tartalmazza többek között a sebességfüggő szervót, az elektromos rögzítőféket, valamint az EDS-t és az EDP-t is. De gerinctámasz, fáradtságérzékelő szenzor, első ülésfűtés, de még fűthető ablakmosófúvókák és szervizintervallum-kijelző is járt az újkori, 10.7 millió forintos vételárért. Ezen felül még kényelmes is a Passat, ráadásul az alapból 603 literes csomagtér 1.7 köbméteresre növelhető a második üléssor előredöntésével.

A tulajdonos élete egyik legjobb autójának vallja, relatíve jól fogyaszt, nagyon kényelmes hosszú utakon is, négy ember pakkokkal bőven elfér benne. Amire tervezték, arra a célra tökéletesen megfelel, a költségek is teljesen vállalhatóak, újból venne ilyen autót. Mivel évi 60.000 kilométert megy vele a gazdája, úgy hisszük, szavai teljes mértékben tükrözik a Passat valós tulajdonságait.

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu