MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota Yaris – ügyes mellékszereplő

Toyota Yaris – ügyes mellékszereplő

2016. december 1.

Az autókra létezésük és térnyerésük óta akaratlanul is számos szerepet húzunk, a kor emberének felfogása, az aktuális trendek, és a racionális gondolkodás mind-mind fontos alakítója ezeknek a skatulyáknak. Vannak kegytárgyak, melyekbe nem ülhet be csak úgy akárki, presztízsautók, amik közül sok csak ideig-óráig foglalja el a trónt, a járművek többsége azonban a szimpla családi/munkás/használós/hétvégi kategóriákba tartozik bele. Ez utóbbiak esetében hatalmas a tolakodás a piacon, nehezen dugja ki egy-két modell a fejét a tömegből, és ez így is van rendjén.

A gyártóknak el kell fogadni, hogy innen csupán egy út vezet felfelé, méghozzá az, amelyik a használhatósággal, a praktikummal, a gazdaságossággal, a lehetőség szerinti mutatós külsővel, valamint az elfogadható árral van kikövezve. Véleményem szerint a Yaris többé-kevésbé ezen az úton jár, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy idestova már 17 éve egerészkedik a surranópályán, és azt a szerepet, melyet a Toyota, illetve az autós társadalom rászabott, nagyon jól hozza.

yarm

A néhány héttel ezelőtt publikált hibrid-tesztünkben már kitértem arra, hogy a ráncfelvarrott kivitel mennyire pofás lett, ám őszintén megvallom, hogy a hamuszürke/grafitszürke – kinek hogy tetszik – metálfény jóval komolyabb ábrázatot kölcsönöz a Yarisnak, mint a hófehér szín, valahogy jobban kiadja az éleket és a krómdíszítéseket, a kackiás szamuráj-bajuszról már nem is szólva. A 12 küllős alap keréktárcsa is kellemes, egy szó, mint száz, ugyanazt tudom mondani, mint néhány hete, a Yarisra jó ránézni, nézzetek rá ti is sokszor, megküzdöttem a fotózás helyszínéért!

A beltér letisztult, mégsem kelt olcsó hatást, az anyagminőség is elfogadható, a Trend felszereltség ugyan nem királyi, de biztonsági szempontból nem érheti kritika, elöl és hátul is van függönylégzsák, a vezetőoldalra térdlégzsák is jutott, nappali menet- és hazakísérő fény is jár, a második üléssoron pedig az ISOFIX rögzítési pontok is felfedezhetőek. A középkonzolon a már ismert 7 colos érintőképernyő csücsül, navigáció nincs, cserébe rém egyszerű a Toyota Touch 2 rendszer kezelhetősége. Az alatta lévő klímapanel „tekerős”, de manuális létére jól szabályozható, a fűtés hatásfoka, valamint a párátlanítás kitűnő. Mindössze két dolog hiányát rónám fel meg, az egyik a szürkületérzékelő, a másik pedig a multifunkciós kormányon található gombok háttérvilágítása, előbbi a Style-szinten már megtalálható, utóbbit meg ki kell tapasztalni.

Ami azonban igazán izgalmassá teszi tesztünk főhősét, az a vezetési élmény, az 1.33 literes Dual VVT-i erőforrás a maga 99 pacijából álló ménesével egész karakteressé varázsolja a Yarist. A hatsebességes manuális váltó pedig még jobban ráerősít erre az érzésre, hiszen nem csupán tökéletes váltókarral rendelkezik, de a fokozatai, valamint a pontossága is nagyon el lett találva, remek vele gangolgatni. A futóművét és a kormányművét szintén dicsértem már korábban, teljesen élvezetes terelgetni ezt a kis jószágot! A gyári fogyasztás átlaga 4.8-5.1 liter, ellenben ez nálam valahol 6 liter környékén mozgott, amit még el is fogadnék, ám a még megtehető kilométerek számát nagyon optimistán becsüli meg a Yaris (és úgy általában a Toyoták is), tele tankkal 616-ot prognosztizált, száz kilométerrel később ez a szám 432 (!) volt.

Hogy mi a legjobb benne? Beülsz és vezeted (még élvezed is), ha szomjas, akkor megtankolod, ha hazaérsz, leállítod, kiszállsz, és ennyi. Ilyen egyszerű műfajban játszik a Toyota városi járgánya, sem űrhajó nem akar lenni, sem villantós kocsi, csak teszi a dolgát a hétköznapokban, és pont emiatt lehet villámgyorsan megszokni és megszeretni! Nem egyszer volt már rá példa, hogy kritikával illettem a Toyota árképzését, de jelen helyzetben ennek helye nincs, az alapár 3.980.000 ft, a tesztalany a metálfény és a Trend-csomag miatt 4.2 milliós cédulát kapott, de a típus ára a nagy átlagot tekintve 3.65-tól kezdődik, annyiért simán vállalható, főleg úgy, hogy a Yarisok viszonylag jól tartják az árukat.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Sierra 1.6 Pinto
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada Granta Liftback
Lada 4×4 Classic
Lada Vesta 1.6 Lux
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu