MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Toyota Verso teszt – búcsú a bárkától

Toyota Verso teszt – búcsú a bárkától

2018. január 11.

Nem először találkoztam már a Versóval, ám sanszos, hogy ezúttal utoljára teszteltük a modellt, mely a jelenlegi információk szerint utód nélkül távozik majd a piacról. Teljes joggal tesszük fel Fluimucil Ábel-féle kétségbeeséssel a hangunkban a kérdést, hogy: „De miért?”, a válasz pedig hiába tűnik logikusnak, egyben kicsit elszomorító is. Az egyterűek piaca erős zsugorodásnak indult az elmúlt években, ami az értékesítési adatokon is meglátszódik, a prognózisok szerint 2010 és 2020 között a közel egymillió darabos eladás nagyjából a felére csökken (a Verso számai tavaly estek 30 ezer alá). Ez persze nem jelenti azt, hogy végleg eltűnnek, ám a SUV-szelet mindent elsöprő növekedése, azon belül is a 7 személyes változatok térnyerése miatt jelentősen gyengülhet az egyterű-választék. Egyes modellek megszűnnek, míg mások kategóriát váltanak, elég csak megemlíteni a Peugeot 5008 transzformációját. De térjünk vissza tesztünk alanyához, ugyanis a Verso képes megmutatni, hogy miért érdemes szembemenni a divattal, és mit várhatunk egy közel 10 éves, erősen konzervatív, ám jól bevált konstrukciótól.

Azt nem mondhatjuk, hogy a Verso feltűnő jelenség lenne, de nem is ez a dolga, viszont amellett, hogy a pezsgőszínű fényezésnek hála szinte ösztönszinten simul bele az utcaképbe, a téli eső-por-latyak kombinációt is legalább ilyen hatékonysággal teszi láthatatlanná. Egyébként meg kifejezetten jól tud ám kinézni a Toyota családi hajója, főleg így beállítva. A tetősín lendületessé teszi, a kiugró visszapillantó nem csupán hasznos, de mutatós is, egyedül a hátsó lámpával nehéz megbarátkozni. Igaz, hogy a dizájnról nem tudok már 2018-ban sem újat mondani, sem ódákat zengeni, ám nincs itt semmi gond, simán megnézném még belőle a következő generációt.

Az utastér egyszerre érezteti a kiforrottságot, a praktikusságra való erős törekvést, illetve azt is, hogy némely megoldásnak bizony kissé már lejárt a szavatossága. Így is bőven a pozitívumok vannak többségben, hiszen a helykínálat pazar, akár 1.7 köbméteres, síkpadlós raktérrel is számolhatunk (alapból 440 literes a csomagtartó). Ha mind a hét ülés használatban van, akkor a 155 literes űrtartalom ugyan nem tűnik soknak, ám a pótkerék helyén, a kicsit macerásan eltávolítható roló tárolója alatt még akad egy egész nagy rejtett rekesz. A második sor ülései külön-külön sínen állíthatóak, így bőven ki tudunk okoskodni leghátul is egy kis plusz lábteret! Ott vannak az olyan apróságok is, mint a lehajtható asztalkák, vagy a dupla kesztyűtartó, de persze akad egy-két feleslegesen túlbonyolított részlet is. Ilyen például az anyósülés oldalán lévő USB-bemenet, vagy éppen a könyöklő buta kialakítása. A pohártartók szintén lehettek volna némileg ügyesebben kitalálva, illetve az előtte lévő üres térbe még elfért volna egy telefontartó, a 2016-os frissítés idején már javában a tepsifonok idejét éltük, nem lenne hátrány, ha valahova be tudnánk hajítani őket a könyöklő babrálása nélkül is.

Az anyaghasználat egyszerű, ám tartósnak tűnik, a díszelemekkel nem bajlódtak sokat a tervezésnél, viszont a belső kilincs kétujjas-kallantyús nyitása mókás. A Verso kora leginkább a műszerfalon és a középkonzolon érhető tetten – mondjuk egy Grand C4 Picassóhoz képest. A műszeregység ergonómiája jó, ám a bizarr, duplaszemű-kialakításával már 2009 óta riogatnak minket, alatta az egyébként ügyes, kétzónás klímapanelt megtartották, az érintő pedig nagyobb lett (7 colos), és megkapta a jelenlegi Toyota rendszert. A Touch 2 ezen változatától túl nagy csodát ne várjunk, de legalább röccenésmentesen működik, és kifejezetten szép képet mutat a tolatókamerája is. Itt jegyezném meg, hogy a radar viszont nagyon tud hiányozni, hiszen kicentizett esetben a kamera és a hátsó szélvédő is pont annyit torzít, amennyinél már elbizonytalanodhatunk.

A felszereltség az Active Trend szinten rendben van, jár vezetőoldali térdlégzsák, első-hátsó függönylégzsák, a Toyota Safety biztonsági csomag pedig az ütközés előtti biztonsági rendszert, a sávelhagyás-figyelmeztetőt, valamint az automatikus távolsági fényszórót foglalja magában. Kapunk még tempomatot, automatikus sebességhatárolóval, szürkület- és esőérzékelőt, valamint fűthető első üléseket is (igaz, csak egy fokozatban működtethető, de így legalább a legnagyobb fagyban is nagyjából 2 perc alatt lángra lobbanthatjuk a szebbik felünket).

A motorválaszték mindössze három erőforrásból áll, a halovány 1.6-os benzines mellett ott az erősebb, 1.8-as verzió is, illetve az 1.6-os D-4D. Mi a középsőt ismerjük a legjobban, ezúttal is a 147 lovas Valvematic jött hozzánk, mely 180 Nm-es csúcsnyomatékát 4000-es fordulaton adja le, százas sprintje 10.4 másodperc, végsebességét pedig 190 km/órában határozták meg. Ezzel ő a legfürgébb Verso, a dízel 12.7 szekundumos sprintjéhez és 180-as végsebességéhez képest egész acélosnak mondható, legalábbis papíron. Élesben ugyanis érződik, hogy a 1.5 tonnás testnek épphogy csak elegendő ez a motor, emellé pedig üzemanyagot is csipeget rendesen, a gyári 6.8-as átlag helyett 9-et mértünk (pályán 8 környékén azért meg lehet állni, ha óvatosabb a lábunk). A Verso vezethetősége egyébként kellemes, a futómű kényelmes, és kellően stabil nagyobb tempónál is, a kormánymű pedig egykedvűen, ám pontosan teszi a dolgát, korrekt manőverezhetőséget biztosítva. Kiemelendő a hatsebességes manuális váltó, mely mind a fokozatok hosszát, mind a kapcsolási érzetet nézve kitűnő, ráadásul a váltókar is jó helyre került.

A Verso jövőbeli hiánya a Toyota palettáján fájó pont lehet, ám azért még lehet válogatni a hasonló árú egyterűek között (Fiat Doblo, Kia Carens, Opel Zafira, Citroen Grand C4 Picasso), más kérdés, hogy a felszereltség + motorizáció + igénybevétel kombinációját melyik, milyen szinten képes biztosítani. Az is kétségtelen, hogy a Toyota kifutómodellje jelenlegi 6.5 millió körüli árával jó vétel lehet (5 üléses változatban ennél olcsóbban is megvásárolható), ártartásával pedig biztosan nem lesz gond, hiszen még a lassan tízéves darabok közül is jó néhány 2.5 millió környékén megy, míg a faceliftesek – ugyanezzel a motorral – 4 milliónál tartanak.

A tesztlehetőségért köszönet a Linartech Autó Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A6 3.2 FSI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 325ci
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Lodgy facelift
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Fiat Tipo kombi
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30 (2017)
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Cross
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus CT 200h
Lexus GS 450h
Lexus NX 300h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC 300h F Sport
Mazda 5 2.0 GTA
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 Sport GTA
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T
Nissan X-Trail 2.0 dCi
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia Grand Sport 2.0
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 308 SW (2017)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche Boxster 986
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur Facelift
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane GC 1.6 dCi
Renault Mégane GC 1.6 SCe
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.2 MPI
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Kodiaq 2.0 TDI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Rapid 1.0 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Korando 2.0 e-XDI
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 GL
Suzuki Ignis 1.2 GLX
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross 1.4T
Suzuki SX4 S-Cross 1.0T
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris 1.6 Valvematic
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris Hybrid ’17
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Arteon 2.0 TDI R-Line
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Passat B8 2.0 TDI
Vw Tiguan
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu